”Ne îndreptăm rapid către un cadru legislativ mult mai clar, mult mai concret, poate mult mai aspru, care poate va veni la pachet și cu penalități”, explică Luminița Roșca. ”Până în anul 2026, practic toate companiile vor trebui să raporteze în baza acestei directive CSR. Și evident că trebuie să avem ce să raportăm”.

Prima etapă, afirmă directorul Eco Synergy, este să identifici principalele 3 provocări globale de sustenabilitate pentru industria în care activezi. De pildă, în retail primele 3 provocări globale sunt resursele naturale în lanțul de aprovizionare, impactul produselor și ambalajelor asupra mediului și consumul de energie și emisiile de gaze cu efect de seră.


A doua etapă e să vezi cum afectează aceste provocări propriul business. Pleci de prima etapă, apoi analizezi modul în care fiecare dintre cele 3 mari provocări te afectează specific.

Etapa a treia este să alegi cele mai relevante trei domenii pentru afacerea ta, incluzând cel puțin unul din fiecare categorie (operațional sau strategic).

A patra etapă este identificarea barierelor în calea schimbărilor legate de sustenabilitate. De pildă, angajamentul pe termen lung, schimbarea culturii organizaționale și costurile pot fi bariere.

Etapa a cincea este cea în care identifici modurile în care pot fi depășite aceste bariere. ”Nu trebuie se ne așteptăm să se schimbe lucrurile peste noapte”, avertizează Luminița Roșca. ”Trebuie să nu vrem să facem zece lucruri odată. Este important să le dăm timp oamenilor să înțeleagă și să aplice aceste principii”.

În fine, etapa a șasea este cea de creare a parteneriatelor, a unei liste de entități care pot ajuta în acest demers.

”Strategia de sustenabilitate trebuie să fie strategia companiei, nu strategie comercială, de brand, de cel mai bun angajator sau cum se mai numesc diverse strategii sau semi-strategii”, atrage atenția directorul Eco Synergy. Top managementul trebuie să fie liderul și trebuie creată o echipă de ”activatori” din toate departamentele.

”Faceți parteneriate, sinergii, cu companii, asociații, ONG-uri, specialiști, mediul academic și comunicați prin intermediul rapoartelor de sustenabilitate. Însă comunicați onest, comunicați sincer, comunicați chiar și indicatorii pe care nu i-ați îndeplinit și spuneți că, evident, veți merge mai departe pentru a ajunge la ceea ce v-ați propus. Nu este absolut nicio problemă”, conchide Luminița Roșca.

Sursa foto: wall-street.ro