In Centrul Vechi din Capitala, pe strada Sfantul Dumitru la nr 3, daca deschideti usa, va intoarceti instantaneu in timp. Aici se afla primul local din Bucuresti parca scos din povestile lui Jules Verne, creat de un absolvent de ASE, care acum vinde atmosfera SF.

Cristian Eugen Popa (36 ani), absolvent al Managementul Afacerilor la ASE si un antreprenor cu experienta in zona de restaurante si pub-uri, a deschis la inceputul lunii iunie Distrikt 42, un pub inspirat din curentul steampunk, care face trimitere la romanele lui Jules Verne. Asa ca aici gasiti un Zeppelin de 6 metri lungime (n.r.: un dirijabil cu schelet metalic acoperit cu material textil in care se afla hidrogen sau heliu), un meniu care contine si cateva produse unice in ton cu tematica si atmosfera din povesti SF.

Tematica, obligatorie in Centrul Vechi, daca nu vrei sa ramai in anonimat

"Steampunk este un curent care nu se potrivea mai bine decat acum. Este ceea ce isi doreste fiecare, sa evadeze din cotidian, sa isi puna imaginatia la incercare si sa inceapa de la povestile pe care le traia in copilarie. Abordarea unei tematici cat mai diferite este mai mult decat necesara. Clientela s-a maturizat foarte mult si cauta lucrurile bine facute, facute cu foarte mare atentie, cauta inovarile si ce se poate face din lucrurile simple ca amenajare si produse. Tematica te directioneaza catre o comunitate, este obligatorie pentru ca clientii sunt maturi, au de unde alege. Daca ei nu te identifica si nu te asociaza cu ceva, e greu sa razbati pentru ca ramai in anonimat, mai ales in Centrul Vechi unde concurenta este mare", a explicat Cristian Popa (foto) la emisiunea WALL STREET 360. Vezi emisiunea AICI.

De la deschidere si pana acum, la Distrikt 42 au ajuns lunar intre 3.000 si 5.000 de clienti, din care 25% sunt straini, cel mai frecvent din Germania, Spania, Italia si Anglia. "Clientii sunt oameni creativi, cu o medie de varsta intre 25 si 45 ani, cu venituri medii si peste medie, care sunt dornici sa descopere noi senzatii culinare, atmosfera si design", spune Cristian Popa.

De ce Distrikt 42

Prima parte a denumirii pub-ului vine de la englezul "district", dar pe care fondatorul a decis sa o scrie "Distrikt". Cifra 42 este un numar cu radacini adanci in cultura populara, care a devenit celebru in urma filmului "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" a lui Douglas Adams. Acesta este numarul "profetic" care detine raspunsurile la intrebarile esentiale ale vietii, este "cheia" universului si a vietii, a explicat antreprenorul.

Momentan este deschisa doar terasa pub-ului, iar la sfarsitul lunii urmeaza sa fie deschis parterul. De asemenea, in primavara pub-ul va fi extins la etaj, intr-un imobil de sine stator, fara vecini, inchiriat pe o perioada de 10 ani. Localul va avea 250 de locuri in interior si 150-170 pe terasa din fata pub-ului, care va functiona in sezonul cald. In prezent, o echipa de 7 arhitecti si designeri lucreaza la setarea decorului. Investitia finala in local va trece de primele sute de mii de euro, potrivit calculelor fondatorului, iar cea mai mare parte a sumei merge in amenajare.

"Centrul Vechi este un loc ideal pentru acest business. Prin formare Centrul Vechi incepe sa gazduiasca si concentreaza toata lumea care doreste sa aiba o astfel de viata sociala. Este un loc cu oportunitati foarte mari, in care trebuie sa fii atent, sa-ti evaluezi foarte bine perspectivele si trebuie sa te pozitionezi extrem de bine si cu lucruri bine definite dinainte", explica fondatorul Distrikt 42.

Cautarea locatiei a durat mai bine de un an, timp in care Cristian Popa a vizualizat intre 15 si 20 de posibile locatii. Din acestea, doua sau trei au fost in Centrul Vechi. Alte alternative bune ar fi fost o zona adiacenta Caii Victoriei sau zona Floreasca.

In prezent, in pub-ul Distrikt 42 lucreaza 22 de oameni. O mare parte din echipa era deja formata din angajati din fostele localuri pe care le-a detinut Cristian Popa. Insa acest lucru nu este suficient pentru un local tematic. Astfel ca, potrivit fondatorului, angajatii trebuie trainuiti pentru a se identifica cu conceptul de design al localului, pentru a cunoaste povestea si tot ce este in spatele imaginii si pentru a sti sa transmita identitatea si mesajul localului catre client. "Practic, in doua-trei luni de zile angajatul trebuie sa se conecteze la specificul localului si sa exprime natural clientului povestea pub-ului, sa reuseasca sa recunoasca clientii fideli", explica Cristian Popa.

Distrikt 42 este, in prezent, singurul local creat in jurul curentului steampunk din Bucuresti, iar in tara concurenta este destul de redusa. Un astfel de local se afla in Cluj Napoca.

Curentul steampunk este un subgen al science fictionului si uneori al fanteziei, care incorporeaza tehnologie si design estetic, inspirat din masinariile cu aburi industriale ale secolului al 19-lea. Din punct de vedere literar este de asociat cu cyberpunk-ul, luand de multe ori locul si intr-o istorie "alternativa" a Marii Britanii victoriene sau in Vestul American, intr-un viitor post-apocaliptic. Fantezia si tehnologia inventiva aduse de aceasta lume ne este cunoscuta datorita crtilor scrise de Jules Verne si H.G. Wells, dar si de autori contemporani precum Philip Pullman, Scott Westerfeld sau Stephen Hunt.

Prin urmare, steampunk este un stil de design derivat din literatura stiintifico-fantastica, in care lumea imaginata stapaneste la perfectie arta de a crea masinarii care functioneaza pe baza de aburi. Cu elemente imprumutate din epoca victoriana, echipamente tehnice bazate pe aburi, masini neelectronice de calcul.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »


Setari Cookie-uri