Radu Lucianu, unul dintre cei mai experimentati consultanti imobiliari, a plecat in urma cu un an de la conducerea companiei CBRE si, cateva luni mai tarziu, a lansat o noua firma de brokeraj imobiliar, in parteneriat cu actionarii Capital Partners. Am discutat despre schimbarile din ultimul an la pranz, intr-unul dintre restaurantele sale preferate.

@Wall-Street Lunch este cel mai nou feature editorial Wall-Street.ro: interviuri acordate jurnalistilor nostri de catre cei mai puternici oameni din businessul romanesc intr-un cadru informal si relaxat.

Face sport, pregateste noi tranzactii imobiliare si incearca sa nu mai lucreze dupa ora 18 – asa poate fi rezumata in prezent activitatea de zi cu zi a lui Radu Lucianu, cel care din toamna anului trecut conduce compania Capital Property Advisors, infiintata impreuna cu mai multi actionari ai firmei Capital Partners.Lucianu a acceptat invitatia la pranz si a ales un restaurant din apropierea biroului sau, cu specific pescaresc, respectiv Osho Fish, din cartierul Primaverii. De la propunerea wall-street.ro si pana la intalnirea propriu-zisa, a inceput Postul Pastelui, asa ca Radu Lucianu a optat in locul pestelui pentru o supa simpla de cartofi, o salata si legume la gratar.

“Postul imi da o stare de bine, nu este ceva ce tine doar de alimentatie, ci are legatura cu tot ce inseamna Pastele”, spune el. Anul trecut, in perioada Pastelui, managerul a mers la Muntele Athos, iar anul acesta se pregateste pentru o excursie la Ierusalim. “Am ales in ultimii doi ani destinatiile religioase pentru ca am facut unele schimbari majore in viata privata si cea profesionala. In plus, Muntele Athos m-a fascinat intotdeauna, mai ales acea magie cand preotul vine cu lumina sfanta”, explica Lucianu.

Pranzul ca intalnire de afaceri

Osho Fish este unul dintre restaurantele preferate ale lui Radu Lucianu, iar in top trei mai intra Novi Aquarium si Uptown, din zona de nord a Capitalei. Atunci cand este vorba de o masa de afaceri, managerul se documenteaza in legatura cu preferintele partenerului sau de discutii si spune ca succesul unei intalniri de business poate fi hotarat de calitatea mancarii sau a serviciilor din restaurantul respectiv.

“In vanzari, este foarte important sa stii cat mai multe despre clientul tau, asa ca preferintele in materie de mancare sunt foarte importante. In ceea ce priveste bautura, nu obisnuiesc sa consum vin la masa de pranz pentru ca, in general, conduc destul de mult, insa daca este o cina de afaceri, atunci imi «permit» un pahar de vin”, spune seful Capital Property Advisors. La intalnirea cu wall-street.ro, el a optat pentru un ceai verde cu iasomie.

Din 2005, Radu Lucianu a ales sa-si schimbe regimul alimentar: a eliminat cafeaua, grasimile, tot ce inseamna fast-food si a inceput sa faca sport. „In ianuarie 2005, aveam aproximativ 100 de kg, eram ca un balon. Acum fac sport intens: iarna schiez, iar in restul anului inot si merg la sala”.

Uneori, daca are “starea de spirit potrivita”, Lucianu gateste, in special mancaruri la cuptor, dar care se pot pregati rapid, in cel mult o ora. In ceea ce priveste mancarea sa preferata, aceasta este calcanul la cuptor.

E-mailul creaza dependenta

In viata profesionala, schimbarile au inceput anul trecut: in aprilie, Lucianu si-a anuntat plecarea de la sefia CBRE, iar in septembrie a lansat compania Capital Property Advisors. Pentru ca era o firma noua, la inceput de drum, programul de lucru a fost unul intens, insa pe masura ce lucrurile s-au asezat, managerul a luat decizia sa-si organizeze mai bine timpul.

“Anul acesta mi-am impus ca la ora 18 trebuie sa inchid calculatorul si sa-mi termin ziua de lucru. Am un BlackBerry , insa daca nu este ceva urgent, prefer sa raspund a doua zi. Imi place ca seara sa fie doar a mea, iar mailul creaza dependenta. In plus, trebuie sa-ti obisnuiesti partenerii de afaceri sa te respecte: daca ti-au dat un mail seara, vor trebui sa astepte un raspuns a doua zi”, explica Radu Lucianu.

Acelasi rationament se aplica si pentru weekend, cand managerul prefera sa faca sport si, de cele mai multe ori, pleaca din Bucuresti.

De unde vin banii

Daca in 2011 cei mai multi bani au venit din tranzactiile cu terenuri, Lucianu avand “doua tranzactii inchise, dar confidentiale”, in 2012 Capital Property Advisors si-a extins activitatea si a lansat un departament de retail. Compania are in prezent 13 angajati, toti seniori, cu experienta in real estate.

“Secretul este de a controla, de a superviza mai bine activitatea si de a delega. Inainte ma incarcam cu foarte multe lucruri din dorinta de a fi sigur ca ies asa cum trebuie. Insa am capatat incredere in echipa mea si sunt convins ca odata ce am discutat, vor duce lucrurile la bun sfarsit”, afirma Lucianu.

In ceea ce priveste departamentul de retail, Capital Property Advisors a primit exclusivitate pentru un proiect in Bucuresti, a carui constructie ar urma sa inceapa in urmatoarele luni.

Un exit ar fi posibil in 2015

Radu Lucianu a fost unul dintre actionarii Eurisko (firma achizitionata de CBRE in 2008) inca de la infiintarea acesteia, in 1997. Acum spune ca nu s-ar mai intoarce intr-o corporatie decat daca i-ar cumpara compania, iar principala diferenta intre Capital Property Advisors si CBRE este ca in actuala sa companie se rade in birou. “Este o atmosfera relaxanta. Informatia circula dintr-o parte in alta parte, fara sa fie scortoasa, bagata in niste tabele si transmisa pe cale ierarhica”, detaliaza managerul.

Un exit ar fi posibil abia in perioada 2014-2015, mai spune Lucianu. “Nu mi-am propus un exit imediat, insa estimez ca peste doi ani pot incepe sa ma gandesc. In 2014-2015 urmaresc un exit".

Dupa aceea, managerul isi propune sa treaca de la consultanta la dezvoltare imobiliara. “Ma vad in rolul unui dezvoltator de birouri si, de ce nu, de retail, pentru ca am prins gustul dupa tranzactiile cu terenuri. Am deja in proiect o dezvoltare mica de retail”, spune el fara a da mai multe detalii.

Un apartament reamenajat de Camelia Sucu

Sigurul segment imobiliar pe care Radu Lucianu nu vrea sa se extinda este cel rezidential, unde spune ca este vorba mai mult de talent decat de ratiuni economice.

“Pentru apartamente nu am nicio inclinatie, s-a vazut si la apartamentul in care locuiesc. Recent, am chemat doi prieteni, printre care si Camelia Sucu, impreuna cu echipa sa de designeri si le-am spus«asta am gandit eu acum sase ani, faceti-i ceva». Am decis sa-l schimb cu totul si il voi amenaja intr-un stil japonez-asiatic, extrem de aerisit si colorat”, incheie Radu Lucianu.

Nota de plata: Restaurant Osho Fish (Floresca)
Jasmine - 9 lei
Fresh lemona - 10 lei
Osho House – 28 lei
Soup - 8,5 lei
Soup – 8,5 lei
Grilled Vege - 8 lei

Total: ~ 62 lei

Fotografii realizate de Mircea Dragos (fotografii-profesionale.ro)

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »