E fix ora 13:30 si Madalin Niculeasa patrunde incet in restaurantul Collage de la Piata Victoriei, pe intrarea din coltul de la intersectia bulevardului Ion Mihalache cu Monetariei. Nu e inalt, are fata implinita si ochii sunt negri ca sprancenele sale groase. Are o camasa de culoare azurie si un costum casual care se potriveste cu cravata. In restaurantul care ocupa o casa veche fara etaj mai iau pranzul de afaceri, la o masa alaturata, seful unui operator telecom alaturi de unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in branding din Romania. In rest, mesele din interiorul localului Collage, unul dintre putinele restaurante fusion din Bucuresti, sunt goale, semn ca terasa devine deja mai tentanta decat confortul si racoarea salii elegant mobilate.

Isi da sacoul jos, se aseaza pe canapeaua de piele si ramane in camasa bleu cu manecile suflecate. Le poarta asa dintotdeauna, sumecate, cum mai spun locuitorii din Dobrogea. Este forma lui de concentrare. “Cand imi indoi manecile, intru in transa, sunt la munca si asta e tot. Ma concentrez doar asupra activitatii care imi capteaza atentia in proportie de 100%. Cand raman scortos, cu sacoul pe mine si incep sa-mi frec barba, plutesc in lumea mea si atat, nu mai sunt prezent in locul respectiv”, povesteste avocatul Madalin Niculeasa. Cand are manecile suflecate, este pregatit de treaba, practic a inceput deja“razboiul”, cum spunea Winston Churchill.

In opinia sa, firmele mari de avocatura au adus foarte multe lucruri bune in lumea juridica, insa au scos in evidenta si lucruri artificiale, cum ar fi, de exemplu, sa fii scortos prin ipoteze de tipul “clientul te judeca daca nu ai camasa de o mie de euro”. “Eu nu am nicio problema sa ma imbrac mai relaxat la intalniri de business. De exemplu, am fost la tranzactii imbracat cu pulover alaturi de oameni de afaceri elvetieni sobri. Ei nu te judeca dupa ce porti, ci dupa ce scoti pe gura”, afirma Madalin Niculeasa, care evidentiaza comparatia simpla cu detaliile vestimentare cum criza financiara a generat cel mai bun lucru posibil pentru avocatura de business: nevoia clientului de a obtine valoare adaugata de la furnizorii de servicii, iar acest lucru poate fi obtinut doar daca ramai in contact direct cu clientul, daca ii cunosti nevoile, daca stii unde este sensibil sau daca ii anticipezi miscarile. “Cunoasterea clientului este fundamentala in avocatura de astazi. Am castigat clienti pentru o chestiune care poate parea banala: prin faptul ca au avut numarul meu de telefon in agenda lor. Daca primesti un SMS la 10 seara, potentialul client nu trebuie sa se simta jenat pentru ca te cauta la o ora tarzie. Nu inseamna ca trebuie fii la picioarele clientilor, ci doar sa reusesti sa creezi o stare de relaxare intre tine si acestia”.