Suzuki a făcut primul pas spre trecerea la mașini elecrice, a adus pe piață modelul hybrid plug-in Across. Acesta este un SUV spaţios care poate rula exclusiv electric, atât în oraș cât și în afara lui.

Ce rol au aceste mașini hibride plug-in? Sunt menite să reducă poluarea în orașe rulând zeci de kilometri în modul electric. În comparație cu mașinile convenționale, autoturismele plug-in sunt mult mai puternice și au un consum mai mic de carburant. Dacă le comparăm cu modelele electrice, au avantajul autonomiei mari și al faptului că putem să nu le încărcăm niciodată, își produc singure energia.

Am luat de la dealer acest model cu o autonomie de 631 de km pe benzină și 0 km electric, pentru că bateria nu a fost încărcată la priză. Dacă și aceasta ar fi fost încărcată, Suzuki Across plug-in hybrid ar fi avut o autonomie de aproximativ 700 de kilometri.

Noul model japonez are un rezervor de 55 de litri și o baterie litiu ion cu o capacitate brută de 18,1 kWh. Capacitatea netă nu am găsit-o în fișa tehnică, dar o estimez la 15-16 kWH. Capacitatea netă ne spune de fapt cât curent putem încărca în baterie. Cu bateria plină, Across plug-in are o autonomie în modul electric de 75 km WLTP, care poate fi de 50-60 km în mod real, în funcție de temperatura exterioară. Dacă încărcăm mașina la birou sau acasă o dată la 3 zile putem să mergem tot timpul câte 20 de km/zi pe curent electric.

Am încărcat bateria electrică la o stație de 22 kW, cât am fost la cumpărături. Încărcarea a fost gratuită. Într-o oră mașina hibridă a primit 17 km de autonomie. Acest lucru înseamnă că 1 km de autonomie a fost obținut în mai puțin de 4 minute în stație.

Nu am încărcat bateria 100% pentru că nu am avut timp și în plus, până acasă distanța era de 8 km. Prin urmare drumul până la cumpărături și înapoi ar fi fost fără vreun cost din partea șoferului de Suzuki plug-in hybrid.

Across plug-in hybrid are și avantajul unui consum bun de carburant în oraș. Am resetat consumul de câteva ori și a fost 6,2 litri - 6,9 litri. Și în afara orașului consumul mediu a ajuns la 6,7 litri la suta de kilometri.

Cum reușește un SUV de 306 CP pe benzină să aibă un astfel de consum? Mașinile plug-in spre deosebire de cele full hibrid recuperează mult mai multă energie la frânare și pot rula electric mai mult timp. De fiecare dată când iei piciorul de pe pedala de accelerație, se simte un fel de frână de motor și vezi cum acul ceasurilor de bord intră în zona Charge (CHG) pentru a încărca bateria.

Acest model nu are un turometru clasic, cadranul este împărțit între PWR (power), ECO și CHG. La 100 de km/h, acul părăsește zona ECO, iar la o accelerație puternică ajunge în zona de sus - PWR.

O plecare de pe loc până la 100 de km/h cu acest SUV de aproape două tone are loc în doar 6 secunde. Cele trei motoare de care dispune îi oferă o agilitate incredibilă. Transmisia este E-CVT cu variație continuă pentru că japonezii sunt mari fani ai acestei tehnologii.

SUV-ul are un motor pe benzină de 2,5 litri 185 CP (227 Nm) și două motoare electrice, unul amplasat în partea din față (183 CP/ 270 Nm) și celălalt pe puntea spate (55 CP/ 121 Nm). În funcție de situație, mașina folosește separat sau împreună cele 3 motoare. Cel mai activ dintre toate este motorul electric amplasat în partea din față.

Sistemul plug-in hybrid disponibil pe noul Suzuki Across oferă patru moduri de rulare pre-setate – EV, Auto EV/HV, HV/Battery Charge. Acestea pot fi selectate și utilizate în funcție de condițiile de drum sau trafic, dar și de nivelul de încărcare al bateriei.

La drum lung mașina este foarte plăcută, stă impecabil pe șosea, iar în funcție de situație, motorul electric spate intervine să ajute. Acesta are rolul de a transforma acest SUV modern într-o mașină 4x4. Pentru momentele în care utilizăm mașina în off-road există și butonul Trail, un sistem inteligent de tracțiune.

Noul SUV japonez este bine dotat, are multe dotări în standard (faruri LED, cruise control adaptiv, volan încălzit, padele pe volan, keyless entry & start, hayon cu deschidere electrică, climatizare automată, Android Auto/Apple CarPlay, scaune încălzite față / spate, cameră marșarier, scaun șofer electric pe 8 direcții, tapițerie piele ecologică, Pre-Collision System, Blind Spot Monitor, Lane Tracing Assist, cabluri de încărcare Schuko și Type 2), iar tehnologia hibridă crește costurile de fabricație. Prin urmare, Suzuki Across plug-in hybrid costă 49.990 euro cu TVA.

Specificații Suzuki Across plug-in hybrid:

  • Putere: 306 CP
  • motor termic: 2.5 litri 185 CP / 6.000 rpm / cuplu 227 Nm
  • motor electric față 183 CP / 270 Nm
  • motor electric spate 55 CP / 121 Nm
  • tracțiune 4x4 E-Four
  • cutie E-CVT
  • Viteza maximă: 180 km/h,
  • Accelerație: 0-100 km/h 6 s,
  • Lungime: 4.635 mm,
  • Lățime: 1.855 mm,
  • Înălțime: 1.690 mm,
  • Ampatament: 2.690 mm,
  • Volum rezervor: 55 litri,
  • Capacitate brută baterie 18,1 kWh
  • Volum portbagaj: 490 litri / 1.604 litri
  • Masă proprie 1940 kg
  • Gardă la sol 190 mm

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri