Varianta care poate fi reîncărcată la priză, plug-in hybrid de 204 CP, poate lua cu ușurință locul propulsorului TDI de 200 CP prin consumul mic atât în oraș, cât și în afara lui. Chiar și prețul este mai mic cu 3.000 de euro.

Am condus Octavia iV prin București cu bateria descărcată, care ar fi ajutat mașina să meargă cu zero emisii, iar consumul a variat între 6,5 litri și 9,5 litri. Cu bateria încărcată, acest plug-in vă face să uitați de consumul mic al unui diesel.

Pe autostradă, la 130 km/h, Skoda Octavia iV plug-in hybrid consumă 6,7 litri la 100 de km, iar la o viteză de 100 km/h consumă 5 litri la 100 de km parcurși. Consumul scade și mai mult la viteza de 60 km/h, este de 3,5 litri la 100 km.

Citeste si:
#WSDriveTest cu Ford Mustang Mach-E, primul SUV electric Ford
#WSDriveTest cu Ford Mustang...

Daca vreți să comparați turația acestui motor pe benzină de 1,4 litri și transmisie automată cu 6 trepte cu a unui motor diesel, la 130 km/h acul turometului urcă la 2.500 de ture. La 100 de km/h, ceasurile arată că acul turometului este la 2.000 de ture, iar la 60 km/h este la 1.700-1.800 de ture.

În ceea ce privește prețul, cele două motorizări de 200 CP în echiparea Style, diesel și plug-in hybrid, sunt destul de apropiate, însă ecobonusul dat de stat face hibridul mai atractiv. Dieselul costă 32.200 euro cu TVA, în timp de motorizarea plug-in hybrid costă 33.200 euro cu TVA. Cu stimulentul acordat de statul român prin Programul Rabla Plus, plug-in hybrid-ul va costa 29.200 euro cu TVA.

Citeste si:
Noutăți auto care sosesc în showroom-uri până la final de an
Noutăți auto care sosesc în...

Autonomie și timp de încărcare

Sistemul hibrid este format dintr-un motor electric de 115 CP amplasat în cutia de viteze automată DSG și unul termic, pe benzină, de 1.4 litri 150 CP. Împreună, cele două motorizări transmit o putere de 204 CP către puntea față.

Motorul electric este alimentat de o baterie litiu-ion cu o capacitate netă de 10.4 kWh, care îi permite hibridului să ruleze 100% electric pe o distanță de circa 59 de km WLTP. Spre deosebire de versiunile convenționale, Octavia iV are un rezervor mic, de 40 de litri. Este însă suficient pentru a asigura o autonomie în oraș de peste 530 de kilometri. Cu bateria încărcată, autonomia se apropie de 600 de km.

Citeste si:
#WSDriveTest cu Peugeot 3008 facelift GT Pack 1.5 BlueHDI 130 CP
#WSDriveTest cu Peugeot 3008...

Timpul de încărcare este specific modelelor plug-in hybrid: 5 ore de la o priză domestică și 3 ore și jumătate de la un wall box de 3.6 kW. Puterea de încărcare a modelelor hibride este mică pentru a oferi o durată de viață mai mare bateriei.

Skoda Octavia iV plug-in hybrid pornește mereu în modul electric și face și câțiva metri pe curent electric chiar dacă are bateria descărcată complet. Cu mașina asta poți să pleci "pe furiș" fără să te audă cineva.

Un sunet specific modelelor electrice este emis de un difuzor pentru a avertiza pietonii. Pe măsură ce viteza crește și sunetul este mai puternic. Din păcate, pietonii nu asociază sunetul cu o mașină și nu prea întorc capul, așa că șoferul trebuie să fie precaut. Nici eu nu l-am sesizat prima dată, am crezut că sunt ceva tunete înainte de ploaie.

Dacă vă întrebați dacă hibridul de 204 CP este mai rapid decât TDI-ul de 200 CP, răspunsul este nu. Versiunea diesel accelerează până la 100 km/h în 7,1 secunde, în timp ce hibridul atinge 100 de km/h în 7,7 secunde. Avantajul modelului diesel sunt cele 150 de kg în minus și tracțiunea integrală. Hibridul are o greutate de 1.500 de kg.

Din cauza amplasării bateriei în partea din spate, portbagajul are 450 de litri, fiind redus de la 600 de litri cât au modelele convenționale.

La interior, șoferul observă turometul specific mașinilor electrificate, care are în plus trei zone: Charge, Power și Boost. În partea stangă este nivelul de energie din baterie, iar în partea dreapta este cel pentru benzină. Dacă nu vă place designul cadranelor clasice, mai aveți la dispoziție alte moduri de afișare, chiar și modul hartă pe întregul ecran.

Noua Octavia are două afișaje de 10", tableta centrală având aproape toate funcțiile mașinii.

Interiorul este aerisit, fără prea multe butoane, dar cu o mulțime de dotări pentru pasageri. Una dintre cele mai utile este încărcarea fără fir a smartphone-ului.

Mare atenție când comandați mașina, nu mai are în standard priza de brichetă. Este opțională. Prin urmare dacă aveți un încărcător pentru camera auto nu veți avea priză. În schimb are în standard 5 porturi USB-C.

Alte tehnologii pe care le puteți avea în Octavia sunt schimbătorul shift by wire, luminile Matrix Full Led și Head-up Display.

Specificații Skoda Octavia iV plug-in hybrid 204 CP:

  • Motor termic 1395 cc: 150 CP / 250 Nm
  • Accelerație: 0-100 km/h 7,7 secunde,
  • Viteza maximă: 220 km/h,
  • Lungime: 4689 mm,
  • Lățime: 1829 mm,
  • Înălțime: 1477 mm,
  • Ampatament: 2686 mm,
  • Volum rezervor: 40 litri,
  • Volum portbagaj: 450 litri
  • Masă proprie 1508 kg
  • Gardă la sol 143 mm

Sursa foto: Wall-Street.ro