Mercedes Benz a lansat în urmă cu un an modelul EQV, un shuttle electric cu până la 8 locuri, care arată la fel ca un Clasa V oferind același spațiu și confort. Pentru cei care nu parcurg drumuri mai lungi de 300 de km, EQV este o alegere mai bună întrucât costul alimentării ar fi în jur de 100 de lei, de două ori mai mic decât al unui diesel.

MPV-ul electric Mercedes-Benz EQV are materiale la fel de bune ca un autoturism premium Mercedes-Benz și tehnologie avansată. Modelul oferă o poziție înaltă de condus, mult spațiu și scaune din piele pentru toți pasagerii, ce pot fi mutate după preferințe. Configurația lui EQV poate fi de 6 sau 8 locuri.

În partea din spate, scaunele pot fi puse și față în față, oferind pasagerilor confortul unui lounge. Aceștia au o masă pliabilă, care se poate muta pe șine, suporturi pentru băuturi și un sistem de climatizare special pentru ei. Configurația modelului de test a fost cu două uși laterale electrice și hayon electric.

În plus, în EQV aerul este curat ca în orice mașină electrică, indiferent cât MPV-ul stă cu ușile deschise până ce pasagerii sunt gata de drum. În cazul modelelor pe combustibil, uneori ajungeau gaze de eșapament în habitaclu atunci când erau așezate bagajele în partea din spate.

Pentru Mercedes EQV sunt disponibile două lungimi de caroserie: Lung (5,14 m) și Extralung (5,37 m). Modelul lung are un compartiment de bagaje de 1.030 l și spațiu de încărcare de 4.630 l, în timp ce modelul extralung are un compartiment de bagaje de 1.410 l și spațiu de încărcare de 5.010 l.

Ambele versiuni de caroserie au maxim 8 locuri și o înălțime de 1,96 m cu barele de plafon. Așadar, EQV încape în aproape orice garaj subteran.

Modelul pe care l-am testat a fost un EQV lung în configurația cu 7 locuri și masă pliabilă. Acesta este potrivit pentru familii, activități de agrement, precum și pentru companiile care au nevoie de servicii de transport VIP sau shuttle.

Spre deosebire de MPV-ul Clasa V diesel, care are tracțiune spate sau integrală, Mercedes EQV are tracțiune față. Acesta nu va avea o variantă cu tracțiune integrală întrucât ar trebui redusă capacitatea bateriei, lucru care ar afecta autonomia.

Pentru o călătorie mai placută, există opțional suspensia pneumatică Airmatic cu control automat. Aceasta poate crește garda la sol, după cum este necesar, și reduce, în același timp, înălțimea de deplasare la viteze mai mari.

Chiar și fără suspensia pneumatică, EQV "plutește" pe drumurile proaste și își răsfață pasagerii cu scaunele sale moi și înalte, oferind poziția dintr-un fotoliu.

Autonomie și consum Mercedes EQV

Cu un motor electric de 204 CP, o greutate de 2.600 de kg și o baterie cu o capacitate netă de 90 kWh, EQV are o autonomie de până la 400 de km fără AC și de 360 de km cu aerul condiționat pornit.

Consumul variază în funcție de condițiile de drum, temperatură și dacă este sau nu climatizarea pornită. Consumul de cele mai multe ori a fost de 22 kWh/100 km, în oraș fără AC, și pe autostradă la 100 de km/h cu AC și 4 pasageri.

La o viteză de 115 km/h consumul a urcat la 26 kWh/100 km.

Cel mai mare consum a fost înregistrat în oraș, sâmbătă la prânz, la ieșirea din București către autostrada A1. Numărul mare de mașini care tranzitau cartierul Militari a făcut ca traficul să se desfășoare cu dificultate, astfel că EQV a înregistrat un consum de 35 kWh/100 km.

În cât timp se încarcă EQV

Am pus mașina la încărcat la o stație de 22 kW, de unde se alimentează cu 11 kW. În mai puțin de 40 de minute bateria a fost încărcată de la 92% la 100%. Dacă bateria ar fi fost complet descărcată ar fi fost necesare 10 ore.

EQV se încarcă și rapid, cu până la 110 kW la stațiile de încărcare rapidă. În 45 de minute, bateria se încarcă de la 10% la 80%.

Mercedes EQV poate planifica un traseu cu opriri de încărcare

Sistemul de navigație selectează întotdeauna traseul optimizat cu câteva opriri de încărcare precum și timpi scurți de încărcare. Acesta ține cont de durata de încărcare anticipată, preferând stațiile de încărcare rapidă, pregătind astfel din timp bateria pentru procesul de încărcare. Nivelul bateriei rămas este actualizat constant în timpul călătoriei.

Dacă șoferul își schimbă stilul de conducere, sistemul reacționează imediat la schimbări pentru că stilul de conducere are un impact asupra consumului. Afișajul „Range on Map” oferă o planificare a traseului atât pentru clienții privați, cât și pentru companii.

Din padelele de pe volan puteți schimba nivelurile de recuperare a energiei la frânare.

Sunt cinci niveluri de recuperare a energiei:

  • În D Auto, EQV adaptează nivelul de recuperare în mod dinamic și predictiv între 0 și -2 m/s², pe baza datelor furnizate de asistenții de siguranță, cameră și navigație.
  • În D+, dacă merge în pantă, EQV nu recuperează energie (0 m/s²).
  • În D, EQV decelerează cu o forță de recuperare comparabilă cu cea a frânării convenționale a motorului (-0,6 m/s²).
  • În D-, forța recuperativă crește la -1,5 m/s².
  • În D- -, motorul electric are forța maximă de recuperare de -2 m/s².

Citeste si:

    Cu un buton amplasat pe consola centrală puteți alege stilul de condus. De fiecare dată când porniți mașina, aceasta va fi pe modul Confort. Am încercat toate variantele și nu am simțit o economie de energie. Pe modul Sport, EQV este mult mai agil și urcă rapid spre 160 de km/h. În standard, modelul este limitat la 140 de km/h, iar opțional la 160 km/h.

    Patru programe de conducere:

    • Setarea standard C oferă o putere totală de acționare de 150 kW și un cuplu maxim de 362 Nm asociat cu performanțe ridicate de încălzire și aer condiționat.
    • Programul E oferă încălzire și aer condiționat la performanțe normale, o gamă optimizată și o putere de 100 kW (150 kW cu amortizare) cu un cuplu maxim de 293 Nm.
    • Programul E+ este configurat pentru un interval maxim. Puterea este de 80 kW (150 kW cu kickdown) cu un cuplu maxim de 293 Nm. Încălzirea și aerul condiționat sunt considerabil reduse.
    • Setarea S pune accentul pe cea mai bună reacție pentru performanța de condus sportiv. Aceasta oferă 150 kW și un cuplu maxim de 362 Nm, încălzire și aer condiționat la nivel ridicat.

    Citeste si:

      Tehnologii disponibile pe EQV: sistemul cruise control Distronic care menține distanța față de mașinile din față, camere 360 ​​de grade, avertizare la părăsirea benzii, frânare de urgență automată. Modelul de test a avut și sistemul de sunet opțional Burmester și sistemul de climatizare Thermotronic.

      MPV-ul EQV este produs în Vitoria (Spania) pe aceeași linie cu Clasa V, pentru a facilita producția flexibilă.

      În România, MPV-ul electric Mercedes-Benz EQV are un preț de pornire de 73.700 euro cu TVA.

      Date tehnice Mercedes-Benz EQV Long

      Motor electric față
      Putere maximă (CP/rpm) 204
      Cuplu maxim (Nm/rpm) 362
      Cutie de viteze automată cu o singură treaptă
      Accelerație 0-100 km/h (s) 12,1
      Viteză maximă (km/h) 160
      Consum mixt 28,2 kWh/100 km (WLTP)
      Autonomie 355 km (WLTP)
      Capacitate netă baterie: 90 kWh
      Dimensiuni Lxlxh (mm) 5.140/1.928/1.901
      Volum portbagaj 1.030 l
      Ampatament (mm): 3.200
      Emisii de CO2 (g/km) 0
      Greutate: 2.635 kg

      Sursa foto: Wall-Street.ro

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Cristian Gubandru
      Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Auto »



      Setari Cookie-uri