Audi Side Assist

Audi Side AssistAudi Side Assist este o tehnologie conceputa pentru a ajuta conducatorii auto la schimbarea benzilor pe autostrazi in conditii de siguranta. Doua radare, unul pe fiecare parte a masinii, sunt montate in bara de protectie spate.

Radarele monitorizeaza traficul intr-o zona care se intinde de la aproximativ 70 de metri in spatele masinii pana la portiera fata. Sistemul functioneaza la viteze de peste 30 kilometri pe ora.

In conditii meteorologice nefavorabile (ploaie torentiala sau zapada) sistemul poate sa nu functioneze. De asemenea, radarele sunt dezactivate daca vom atasa remorci.

Audi Side Assist este disponibil optional pe modelele A4, Q5 si Q7.


BMW Assist Advanced eCall

BMW Assist Advanced eCallBMW Assist Advanced eCall este un sistem automat de apeluri de urgenta care prezice gravitatea ranilor in caz de accident.

Senzorii de impact detecteaza cand un vehicul a fost implicat intr-un accident, iar sistemul eCall Advanced contacteaza automat un centru de apel BMW prin sms si ofera informatii detaliate despre accident: locatia exacta, numarul de ocupanti fata, gravitatea accidentului, numarul de airbag-uri sarite, sau daca centura de siguranta a fost pusa.

O legatura directa voce se stabileste intre vehicul si call center. Informatiile pe care ocupantii autoturismului le pot furniza verbal, impreuna cu datele detaliate SMS, sunt folosite de catre call center pentru a determina raspunsul cel mai adecvat de urgenta.

BMW Assist eCall Advanced este un serviciu cu abonament. O anumita perioada de abonament este gratuita. Ulterior, un abonament anual trebuie platit in vederea mentinerii serviciului.

Pentru cei care nu se aboneaza la BMW, eCall Advanced va face un apel de urgenta la 112, insa nu va oferi detalii despre gravitatea accidentului.

Sistemul se bazeaza pe retele mobile (GSM), putandu-se conecta la orice retea disponibila.

Citron Localized Emergency Call

Comisia Europeana estimeaza ca daca toate autovehiculele ar fi echipate cu un sistem de apel de urgenta aproximativ 2.500 de vieti ar putea fi salvate in fiecare an in Europa si numarul de persoane grav ranite ar putea fi redus cu 10-15 procente.

Citroën Localized Emergency Call este disponibil pe modelele Berlingo, C4, C5, DS3. Sistemul este va fi disponibil din noiembrie 2010 pe C3, C3 Picasso si C4 Picasso.

Sistemul se bazeaza pe de retele mobile (GSM) avand nevoie de semnal pentru a functiona. Cand semnalul este foarte slab, sistemul va trimite un SMS.

Numai clientii Citroën din unele tari pot alege optiunea atunci cand isi cumpara masina.


Honda Collision Mitigation Braking System (CMBS)

Honda Collision Mitigation Braking System (CMBS)CMBS - sistemul de prevenire a coliziunilor dezvoltat de Honda, functioneaza la viteze de peste 15 km pe ora, detectand vehicule in miscare sau stationare pe o distanta de 100 de metri in fata vehicului.

Cu 3 secunde inainte de impact pe tabloul de bord se vor afisa avertizari audio si vizuale ce vor semnala pericolele, iar viteza va fi redusa pentru a evita impactul.

Sistemul CMBS aplica franele si retracteaza centura de siguranta a soferului daca distanta dintre vehicule continua sa scada. Avertizorul si martorii de avertizare sunt activi in continuare.

Daca impactul nu poate fi evitat, sistemul de pretensionare va fi activat pentru a oferi siguranta maxima soferului si pasagerului fata inainte de a aplica franele pentru a reduce viteza de impact.

CMBS nu detecteaza biciclete.

Sistemul este disponibil pe Honda Legend in echiparea standard, iar pe CR-V si Honda Accord optional.

Mercedes-Benz Pre-Safe

Mercedes-Benz Pre-SafeMercedes-Benz Pre-Safe este un sistem ce foloseste scurta perioada de timp dintre un potential accident si accidentul in sine pentru a activa sistemele de protejare a pasagerilor.

La viteze de peste 30 km/h, Pre-Safe monitorizeaza viteza si comportamentul soferului, acceleratie, franare, pentru a determina daca sa ia sau nu masuri de urgenta.

Daca sistemul considera ca o coliziune este iminenta, va retracta centurile, va aduce scaunele electrice intr-o pozitie optima, sau in caz de derapaj, impact lateral, rasturnare, va inchide geamurile electrice si trapa.

In caz de evitare a coliziunii, tensiunea este eliminata din centurile de siguranta si ocupantii isi pot readapta locurile.

Pre-Safe este disponibil in standard pe Mercedes-Benz E-Class, in toate tarile europene.

Alte modele cu Pre-Safe sunt Mercedes-Benz C-Class, GLK-Class, M-Class.


Mercedes-Benz Pre-Safe Brake

Mercedes-Benz Pre-Safe BrakePe langa functiile sistemului Pre-Safe, de a retracta centurile, regla scaunele si inchide geamurile si trapa la un posibil accident, Pre-Safe Brake va identifica situatii critice la viteze intre 30 kilometri pe ora si 200 kilometri pe ora, la o distanta de 200 de metri in fata masinii, pentru a avertiza soferul sa incetineasca, iar daca nu va reduce viteza, masina va recurge la franarea de urgenta.

Pre-Safe Brake este util in afara orasului la viteze mari si completeaza sistemul Pre-Safe.

In Germania, 19% din accidentele grave sunt coliziunile din spate.

Pre-Safe Brake este disponibil pe Mercedes-Benz E-Class.

Opel Eye

Opel EyeOpel Eye este un sistem care ajuta soferii detectand un semn rutier de la o distanta de 100 m, pe care il va compara cu cele stocate in memorie si il va afisa pe display.

De asemenea, Opel Eye verifica daca automobilul ramane pe banda de circulatie, la viteze de peste 60 km/h, in caz de schimbare a traiectoriei soferul este avertizat prin semnale acustice.

Camera este localizata in partea de sus a parbrizului, langa oglinda retrovizoare.

Sistemul este disponibil optional pe Opel Insignia si Astra.

Peugeot Connect SOS

Peugeot Connect SOSPeugeot Connect SOS stabileste o conexiune voce intre masina si call center, care va permite ocupantilor vehiculului sa comunice cu un operator.

Sistemul trimite un mesaj SMS la un centru de apel Peugeot, oferind amplasarea exacta in momentul impactului si ultimele zece pozitii ale vehiculului pentru a stabili directia de deplasare.

Serviciul este gratuit pentru masinile care beneficiaza de Peugeot Connect SOS.

Peugeot Connect SOS este disponibil optional pe modelele Peugeot 207, 207CC, 308, 3008 si 5008.

Volkswagen Lane Assist

Volkswagen Lane AssistVolkswagen Lane Assist ajuta soferul sa isi pastreze banda de circulatie la viteze de peste 65 km/h. O camera video amplasata in partea de sus a parbrizului monitorizeaza viteza de deplasare si marcajul de pe sosea, in caz de nevoie Lane Assist corectand directia.

Daca sistemul nu este in masura sa corecteze directia, in cazul unei curbe, avertizeaza soferul prin vibratii in volan.

Lane Assist este destinat sa abordeze schimbarile accidentale de benzi pe drumurile rurale si pe autostrazi.

Sistemul este disponibil pe modelul Passat.


Volvo City Safety

Volvo City SafetySistemul "City Safety" evita coliziunile in oras, putand detecta un obstacol (nu persoane) aflat în miscare sau nu, si poate frâna automat masina care ruleaza cu cel mult 30 km/h pentru a minimaliza sau chiar evita un accident.

Un senzor pozitionat in partea de sus a parbrizului monitorizeaza soseaua pe o distanta de 10 metri in fata masinii.

Daca viteza dintre cele doua masini este de 15 km/h Volvo va putea frana, insa la viteze mai mari, nu va putea preveni coliziunea.

City Safety este neobisnuit pentru un sistem de franare de urgenta intrucat nu ofera soferului un avertisment de coliziune iminenta, si franeaza foarte greu, foarte tarziu.

Volvo XC60 si noul S60 este dotat cu sistemul City Safety in echiparea standard.