Dusan Wilms, Metro Cash & Carry

Dusan Wilms, Metro Cash & CarryTimisoreanul in varsta de 50 de ani a revenit la sefia Metro Cash & Carry Romania la jumatatea lui 2009, la cinci ani de la finalizarea primului sau mandat. Dusan Wilms (foto) a fost cel care, intre 1999 si 2005, a coordonat expansiunea retelei de magazine cash & carry in Romania si in Republica Moldova.

Cariera lui Wilms a luat avant dupa Revolutie, in Germania, acolo unde a inceput ca director regional de vanzari in cadrul Telekom. In 1998 isi incepe activitatea la grupul german Metro, iar in 1999 a acceptat mandatul de director general al Cash & Carry Romania si Republica Moldova, devenind astfel primul roman la conducerea unei multinationale din retail pe plan local. In ianuarie 2005 a fost promovat ca director regional business unit Europa de Est si de Sud-Est, pozitie pe care a detinut-o pana in luna martie a aceluiasi an.

In mai 2005, Wilms a devenit director operational al retelei de hipermarketuri Real, parte a grupului Metro. Din iunie 2009, el este director general al Metro Cash & Carry Romania, lant care in prezent numara 26 de unitati cu vanzare angro.

Francois-Melchior de Polignac, Carrefour

Francois-Melchior de Polignac, CarrefourFrancezul in varsta de 38 de ani de ani a preluat conducerea lantului de magazine Carrefour in aprilie anul acesta. Cu pregatire universitara in domeniul managementului, inceputul carierei sale este marcat de industria cosmetica. Astfel, la putin timp dupa finalizarea studiilor de master in cadrul Universitatii Cambridge, in 1995, el a ocupat functia de controlor financiar in cadrul L’Oreal, Italia.

Incepand cu 1997, Francois-Melchior de Polignac (foto) a lucrat pentru Boston Consulting Group, unde a ramas pana in 2000, anul in care s-a alaturat Carrefour. In cadrul grupului de retail, francezul a ocupat, succesiv, posturi functionale - fuziuni si achizitii, director de proiect -, precum si functii operationale - director de hipermarket, director operational, iar apoi director de divizie de hipermarket - in Franta si Polonia.

Ca director executiv al Carrefour Romania, de Polignac a demarat o noua etapa de expansiune a retelei, atat cu hipermarketuri, cat si cu supermarketuri. In prezent, reteaua numara 24 de hipermarketuri si 40 de supermarketuri, dintre care unul in sistem de franciza.

Foto: Agerpres.

Michel Lamoot, Real Hypermarket

Michel Lamoot, Real HypermarketAbsolvent al Universitatii Grenoble (Franta), cu specializarea in managementul hotelurilor si restaurantelor, Michel Lamoot (foto) si-a inceput cariera in domeniul retailului in 1979. Intre 1996 si 1997 a fost director de magazin in Chung Dong, in Coreea, iar apoi a avansat in pozitia de directior regional de operatiuni, in aceeasi tara.

In 2000 s-a mutat in Japonia, ca director de achizitii de produse alimentare si nealimentare la acelasi grup francez, pentru ca in 2005 sa devina director operational in cadrul Casino (Franta), potrivit profilului de pe LinkedIn.

Lamoot a continuat sa lucreze pentru Casino pana la inceputul lui 2008, cand a devenit director de achizitii produse nealimentare la Real din Polonia. Din octombrie 2009, francezul este director general al Real Hypermarket, retea cu 25 unitati.

Sursa: Agerpres.

Alexandru Vlad, Selgros

Alexandru Vlad, SelgrosLa 36 de ani, Alexandru Vlad (foto) este unul dintre cei mai influenti executivi din comertul romanesc, dar si unul dintre putinii romani la carma unei retele mari din retailul cu dominanta alimentara. Numele sau se confunda cu istoria Selgros in Romania si asta pentru ca el este cel care a pus pe picioare reteaua care acum numara 18 unitati cu vanzare de tip cash & carry (angro).

Absolvent de Drept, Vlad nu si-a practicat prea mult timp profesia. In Germania, acolo unde a locuit o vreme, a fost recrutat pentru a deschide primul magazin Selgros in Romania, in mai 2001, la Brasov.

Din 2003, an in care a renunat sa profeseze avocatura, Vlad este director executiv al Selgros Cash & Carry Romania, potrivit profilului de pe LinkedIn.

Sursa foto: Agerpres.

Patrick Espasa, Auchan

Patrick Espasa, AuchanPatrick Espasa (foto), 52 de ani, a venit in Romania in aprilie 2009, pentru a fi directorul general al retelei de hipermarketuri Auchan. Anterior, el a condus activitatea Auchan in Italia timp de 10 ani. Francezul a studiat Dreptul, dar un job de vara intr-un raion alimentar din cadrul Auchan l-a facut sa renunte la avocatura.

De la receptie, Espasa a fost avansat sef al raionului de video-informatica in 1983, iar dupa 14 ani a fost numit sef al magazinului Auchan din Nice, iar apoi la Annecy si Lyon. In 1999, Patrick Espasa a devenit seful Auchan in Italia.

In total, Espasa are o experienta de 32 de ani in cadrul Auchan, companie care a intrat pe piata locala in 2006, prin deschiderea unui hipermarket in zona Titan din Bucuresti. In prezent, reteaua Auchan numara sapte unitati pe plan local.

Xavier Piesvaux, Mega Image

Xavier Piesvaux, Mega ImageInainte de a se alatura grupului belgian Delhaize, in 2005, francezul Xavier Piesvaux (foto) avea deja experienta in domeniul operatiunilor de retail in cadrul unor lanturi de supermarketuri din Franta, Brazilia si China.

Piesvaux a lucrat pentru Comptoirs Modernes (Franta), companie preluata de Carrefour. Intre 1999 si 2003, francezul a activat in cadrul Carrefour, pentru divizia Champions, in Brazilia si China.

Din 2009, el a preluat functia de director general al Mega Image Romania, parte a Delhaize. Anterior, in perioada 2005-2009, el a fost director de operatiuni tot la Mega Image Romania.

Philippe Lejeune, Cora

Philippe Lejeune, CoraFrancezul Philippe Lejeune (foto) lucreaza de peste 30 ani in domeniul retailului, iar ultimul deceniu l-a petrecut ca director general al Cora in Romania. Se cunosc foarte putine detalii despre CV-ul lui Lejeune inainte de a veni in Romania. Este absolvent de studii comerciale si are experienta pe piata ungureasca de profil, potrivit Business Magazin.

In 2003, Lejeune a deschis primul hipermarket Cora din Romania, iar in anii care au urmat a coordonat o strategie de expansiune mai degraba prudenta intr-o perioada in care alti retaileri s-au extins cu repeziciune.

Astfel, dupa trei ani de pauza, Cora (parte a grupului Louis Delhaize, Franta) si-a reluat in 2010 planurile de extindere, deschizand doua noi hipermarketuri care s-au adaugat celor trei existente. In 2011, retailerul a mai deschis alte trei unitati, ajungand in prezent la un total de opt.

Sursa foto: Agerpres.

Sorana Georgia, Billa

Sorana Georgia, BillaCu o experienta de peste 14 in domeniul retailului, Sorana Georgia (foto) a venit la conducerea lantului de supermarketuri in luna iunie a anului curent. Ea si-a inceput cariera in domeniu in cadrul Metro, ca director de magazin in Brasov, intre anii 1997 si 2000. Apoi, a fost avansata ca director regional in Polonia, unde a stat pana in 2002, cand a revenit in tara ca director operational pentru Metro Cash & Carry Romania si Republica Moldova.

Din 2005 si pana in 2006 a detinut o functie similara, in Polonia, dar in cadrul Real, divizia de hipermarketuri a Metro. In 2006, a fost implicata in punerea pe picioare a Real Hypermarket in Romania, iar din ianuarie 2007 s-a intors in Polonia, pentru a se ocupa de operatiunile lantului de hipermarketuri de acolo.

In septembrie 2008 a fost recrutata ca CEO in cadrul Spar, lant de magazine care a intrat in faliment in 2009. Din mai 2009 si iunie 2010 a fost consultant independent pentru Spar Timisoara si Brasov, iar in mai 2010 a venit la carma lantului de parfumerii Marionnaud Perfumeries Romania, unde a stat un an, potrivit profilului de pe LinkedIn. Din mai anul acesta ea este director general al Billa, retea care numara 56 de unitati in Romania.

Sursa foto: www.afafci.ro.

Pawel Musial, Profi

Pawel Musial, ProfiAventura polonezului Pawel Musial (foto), 43 de ani, in domeniul retailului a inceput in 1994, cand a pornit o afacere cu carne de pui angro, comercializata prin doua magazine proprii. Intre 1996 si 1998 a ocupat functia de director de marketing al Robert Supermarkets, iar un an mai tarziu a lucrat pentru reteaua de hipermarketuri Hit ca director de magazin.

In august 1999 s-a angajat la Tesco (Polonia), unde a activat ca director de hipermarket timp de trei ani. A fost avansat mai apoi in pozitia de director zonal, functie care insemna coordonarea celor opt hipermarketuri Tesco din nord-estul Poloniei.

Musial a parasit Tesco in iunie 2004 pentru a se angaja ca director de operatiuni in cadrul grupului de retail JSC Perekriostok Trading House. Un an si jumatate mai tarziu a devenit director general la Pyaterochka, avand responsabilitatea managementului general al lantului de supermarketuri si hipermarketuri din Rusia si Ucraina (150 de unitati).

Inceputul lui 2008 l-a gasit pe Pawel Musial intr-o noua companie, la Eko Market, ca presedinte al consiliului de supraveghere al lantului de 75 de supermarketuri din Ucraina. A petrecut aici doi ani inainte sa fie cooptat in echipa fondului de investitii polonez Enterprise Investors ca membru al consiliului de supraveghere al magazinelor Profi Rom, in Romania.

Enterprise Investors a cumparat lantul de magazine de tip discount Profi in noiembrie 2009, printr-o tranzactie care s-a ridicat la 66 de milioane de euro, un record pe piata de retail romaneasca. Din septembrie 2010, polonezul este directorul general al lantului de magazine Profi, care in prezent numara 101 unitati.

Richard Mansel, Mic.ro, Macro/MiniMax

Richard Mansel, Mic.ro, Macro/MiniMaxCariera lui Richard Mansel (foto), 60 de ani, pe piata din Romania a inceput in 1996, prin deschiderea primului magazin Metro Cash & Carry. Pana in 1999, el a ocupat functia de country manager si director de operatiuni al Metro Romania, inaugurand patru magazine si demarand proiectul pentru alte sase.

Managerul a lucrat mai bine de 30 de ani pentru reteaua germana de magazine Metro, detinand diferite functii, de la manager de proiect, pana la director de zona si mai apoi director de operatiuni in Olanda (2005-2010).

In 2010, Mansel s-a alaturat companiei de retail Mercadia Holland BV, detinuta de omul de afaceri Dinu Patriciu, iar in mai 2011 a devenit CEO-ul diviziei de retail FMCG, pozitie din care coordoneaza activitatea a trei lanturi de magazine: Mic.ro (magazine mici de proximitate), Macro (magazine mari de proximitate) si MiniMax (magazine de tip discount). In prezent, exista peste 830 de unitati Micro, sase Macro, precum si in jur de 52 de magazine MiniMax.

Sursa foto: Agerpres.

Nota: Prezentarea sefilor marilor lanturi de magazine nu ii include pe Adrian Viman (Kaufland), Gabor Teleki (Lidl) si Frank Wagner (Penny Market/Penny XXL), care au declinat invitatia Wall-Street.ro de a aparea in acest articol.