Cheltuielile de sarbatori, limitate

Cheltuielile de sarbatori, limitateMedia de crestere in Europa de Este este estimata la 0,7%.

„Doua treimi dintre europeni si 58% dintre romani intentioneaza sa isi limiteze cheltuielile de sarbatori, pe fondul atmosferei actuale de criza. Este insa o concluzie de suprafata, in conditiile in care 79% dintre respondenti nu se tem de pierderea locului de munca, si peste jumatate dintre ei nu au datorii. In consecinta, principala cauza a nivelului scazut de consum este starea de spirit, care a atins un nivel minim”, se arata in raportul Deloitte.

„Este o concluzie importanta in contextul campaniilor de promovare pe care le realizeaza operatorii de retail si producatorii: mesajele lor trebuie sa promoveze produse utile la preturi mici, oferind astfel consumatorilor asigurari cu privire la chibzuinta achizitiilor lor”.

Principalele concluzii ale raportului de tara pentru Romania


· 78% dintre romani spun ca economia este in recesiune;

· 89% dintre romani considera ca reac?ia guvernului la criza financiara a fost neinspirata si slaba;

· 48% dintre romani cred ca economia se va redresa sau va ramane la fel, in 2010, in timp ce 45% considera ca situatia se va inrautati;

· 66% dintre romani apreciaza ca declinul economic are un impact direct asupra situatiei lor financiare;

· aproape un sfert dintre romani nu sunt interesati de situatia financiara a companiei in care lucreaza;

· 48% dintre romani cred in siguranta locului lor de munca in 2010;

· 59% dintre romani declara ca au mai putini bani pentru cheltuieli, fata de aceeasi perioada anul trecut;

· 67% dintre romani au incredere ca situatia financiara a caminului lor se va imbunatati sau va ramane la fel, in urmatoarele 12 luni;

· 35% dintre romani spun ca dupa iesirea din criza vor continua sa cheltuie mai putin, in timp ce 46% spun ca vor cheltui la fel; doar 19% isi vor majora cheltuielile

Comportamentul consumatorului roman

Comportamentul consumatorului roman· 30% dintre consumatori intentioneaza sa cheltuie mai mult pe cadouri in acest an, fata de 28% - mai putin;

· 29% dintre consumatori intentioneaza sa cheltuie mai mult pe produse alimentare si bauturi in acest an, fata de 23% - mai putin;

· 52% dintre romani spun ca vor cheltui la fel de mult ca si anul trecut pentru activitati de divertisment;

· 28% dintre consumatorii romani cumpara cadouri pentru sfarsitul de an in avans, iar 23% - dupa sarbatori, pentru a beneficia de cele mai avantajoase preturi si a evita aglomeratia din magazine;

· criza a schimbat obisnuintele de consum ale romanilor, 45% declarand ca isi vor infrana cheltuielile impulsive, iar 68% se vor orienta spre cadouri utile;

· doua treimi dintre consumatori prefera produsele romanesti, tendinta care se accentueaza odata cu avansarea in varsta;

· 68% dintre romani isi vor face cumparaturile de sarbatori in hipermarketuri;

· Utilizarea Internetului:


§ Doua treimi dintre romani folosesc Internetul pentru a cerceta piata si a compara produse si preturi;
§ Barbatii si persoanele cu varste intre 35 - 54 de ani sunt mai inclinati spre achizitiile online;
§ Femeile si consumatorii mai in varsta recurg la Internet pentru cercetare si comparatii de preturi.

Top 10 cadouri preferate de romani

Top 10 cadouri preferate de romani1. Produse cosmetice / parfumuri (46%)

2. Imbracaminte / incaltaminte (44%)

3
. Bijuterii / ceasuri (36%)

4.
Obiecte de decor (35%)

5.
Carti (35%)

6.
Bani gheata (33%)

7.
Laptop (32%)

8.
Bilete de calatorie (28%)

9.
Produse alimentare sau bauturi (25%)

10.
Telefoane mobile (altele decat iPhone) (23%)