8. Acceptati situatia si problemele cat mai curand

8. Acceptati situatia si problemele cat mai curandDoru Lionachescu, partener principal la Capital Partners, recomanda proprietarilor de companii sa accepte cat mai curand problemele cu care se confrunta business-urile lor, pentru ca procedura de restructurare sa se faca cat mai eficient.

Orice fel de intarziere a acestei acceptari scade considerabil sansele ca rezolvarile sa se realizeze in conditii rezonabile.

7. Concurenta trebuie atacata in aceasta perioada

7. Concurenta trebuie atacata in aceasta perioadaMihail Marcu, presedintele retelei de clinici Medlife, recomanda ca pe timp de criza concurenta trebuie atacata, iar orice moment de slabiciune sa fie exploatat in favoarea atragerii clientilor.

“Daca puteti sa atacati concurenta, faceti-o pentru ca nu va veti mai intalni prea curand cu aceasta ocazie”, a explicat el.

6. Managerii de HR nu trebuie ignorati

6. Managerii de HR nu trebuie ignoratiRaluca Parvu, senior consultant la BPI Romania, a afirmat ca in cazul unor disponibilizari managerii de resurse umane trebuie sa fie inclusi cat mai mult in procesele de restructurari ale personalului.

Acest lucru va evita crearea listelor negre si a disponibilizarilor pe motive subiective, iar prin metoda outplacement-ului se va crea o atitudine pozitiva a angajatilor ramasi in cadrul companiei.

Totusi, reprezentantul BPI a subliniat faptul ca restructurarea de personal nu a aparut odata cu criza, ci este un proces ciclic in cadrul unei companii si un fenomen normal din punctul de vedere al resurselor umane.

5. Antreprenorii sa dea dovada de flexibilitate

5. Antreprenorii sa dea dovada de flexibilitateReprezentantul Capital Partners recomanda antreprenorilor sa dea dovada de flexibilitate in cadrul procesului de negociere cu finantatorii, deoarece relatia cu bancile s-a schimbat radical in timpul crizei.

“Pozitiile puternice sunt in prezent cele ale finantatorilor, nu ale companiilor, cum s-a intamplat pana la inceperea crizei”, afirma Doru Lionachescu.

4. Trecerea printr-un audit ordoneaza gandirea management-ului

4. Trecerea printr-un audit ordoneaza gandirea management-uluiMihail Marcu, MedLife, isi explica recomandarea prin faptul ca in urma unui audit de personal, de calitate a serviciilor, de asigurari medicale, in cadrul clinicilor pe care le conduce, a aflat ce departamente merg bine si i-a oferit idei pentru a schimba lucrurile acolo unde exista aceasta nevoie.

3. Proprietarii trebuie sa fie dedicati companiei

3. Proprietarii trebuie sa fie dedicati companieiDoru Lionachescu a afirmat ca s-a intalnit cu multi proprietari care nu erau de acord sa aduca capital in plus in cadrul companiei.

“Daca proprietarii nu sunt angajati sa salveze firma, niciun consultant nu poate suplini angajamentul actionarilor. Atitudinea «fie ce-o fi» si «sa lasam firma sa moara» face inutila restructurarea firmei”, a explicat specialistul in restructurare financiara.

2. Infiintarea unui departament de cost management

2. Infiintarea unui departament de cost managementIntr-o perioada in care cresterea afacerilor nu se mai realiza pe baza majorarii cererii, printre solutiile de salvare se afla un management al costurilor eficient.

Mihail Marcu sustine ca un departament de cost management ar putea ajuta cu adevarat o companie sa faca fata crizei si sa-si reduca pierderile care altfel ar fi fost mult mai puternice, deoarece, spune el, cei care vor trece de criza vor iesi castigatori.

1. Lansarea de noi produse si servicii

1. Lansarea de noi produse si serviciiProprietarul clinicilor Medlife mizeaza pe ideea ca si in criza lumea plateste mai mult pentru calitate.

Pentru a supravietui acestei crizei, companiile trebuie sa se adapteze la modificarea comportamentului cumparatorului si sa lanseze produse noi pentru a crea cerere si pe alte segmente de produse, daca altele incep sa-si scada rata de crestere.

El a afirmat ca, in aceasta perioada, clinicile Medlife au lansat si produse de lux - apartamente pentru zona de nasteri -, care se bucura de succes, fiind ocupate in intregime.