1 / 10

Vanzari la nivelul semestrului al doilea din 2009

"Anul viitor (2010, n.red.) va fi mai prost decat 2009, iar evolutia pietei de retail se va situa la nivelul celui de-al doilea semestru al anului trecut. Anul 2010 nu va incepe bine ca in 2009, situatie care se va prelungi pana spre sfarsit, astfel incat la inceputul lui 2011 speram sa atingem, poate, nivelul lui 2008", spune Caius Crisan, seful lantului de magazine Profi.

Retailerul este unul dintre putinii jucatori de pe piata care si-a bugetat si in 2009, in ciuda crizei, o crestere de 40% a veniturilor, estimarile pentru intregul an invartindu-se in jurul a 210 milioane de euro.

Liviu Voinea, director executiv al Grupului de Economie Aplicata (GEA) sustinea in cadrul unui forum despre piata de retail ca, in ciuda contextului economic, romanii si-au pastrat optimistul si incearca sa-si mentina vechile obiceiuri de consum, sperand intr-un an 2010 mai bun.

"In prezent, salariatii au o mai mare apetenta catre consum decat detinatorii de capital, dar in 2010 somajul va creste, ceea ce va duce si la o scadere a consumului", a explicat seful GEA.

Potrivit declaratiilor principalilor jucatori, piata de retail s-a comprimat in 2009 cu cel mult 10%, criza resimtindu-se cel mai acut in cel de-al doilea semestru. Pentru 2010, estimarile prevad mentinerea la nivelul anului 2009, fara cresteri semnificative.





Top 10 tendinte in retailul romanesc pentru 2010



Articole recomandate