1 / 8

Asaltul marcilor internationale de bere

O tendinta care a marcat inceputul anilor 2000 a fost asaltul unor giganti internationali ai industriei de bere, care prin marcile lor sustinute de bugete de publicitate importante, au scos treptat de pe piata brandurile locale precum Ursus, Silva sau Ciuc. Astfel, Heineken, SAB Miller, URBB sau AB-Inbev si-au cumparat bilete in primul rand al unei industrii care urma sa cunoasca un ritm accelerat de dezvoltare.

Ca parte a strategiei de dezvoltare, multinationalele incep sa achizitioneze jucatori locali. Astfel, in anul 2001 Ursus cumpara pachetul actionar majoritar al Bere Timisoreana. Un an mai tarziu, Ursus si Bere Timisoreana fuzioneaza intr-o singura companie integrata - Compania de Bere Romania, cu sediul central in Cluj-Napoca. In acelasi an SAB plc achizitioneaza Miller Brewing, schimbandu-si numele in SABMiller plc.

Tot in 2001 a avut loc lansarea Bergenbier fara alcool, prima bere fara alcool din Romania lansata ca extensie de marca.

Jurnalistii Wall-Street.ro va propun o serie de articole bilant pentru primul deceniu din mileniul trei:

Cele mai mari 10 tranzactii din ULTIMUL DECENIU

Ce momente au marcat piata luxului in ultimul deceniu

Cele mai valoroase tranzactii din farma in ultimii 10 ani

Cele mai importante momente din online-ul romanesc in ultimul deceniu

Cele mai importante evenimente din telecom in ULTIMUL DECENIU

Cronica unei piete in plin boom. Cine a desenat harta retailului modern in ultimii 10 ani

Cele mai importante 10 momente ale pietei de media, in ultimul deceniu

Cum au trecut romanii de la salarii de 38 la 142 de euro in ultimii zece ani

Cele mai importante momente din industria berii in ULTIMUL DECENIU



Articole recomandate