1. Diminuarea valorii achizitiilor publice cu 30-50%

1. Diminuarea valorii achizitiilor publice cu 30-50%Valoarea totala a achizitiilor publice realizate ar trebui sa fie diminuata cu circa 30 - 50%.

Este, insa, important ca acestea sa scada in valoarea si nu neaparat in sensul numarului lor. Economiile realizate prin diminuarea valorii achizitiilor publice ar putea fi utilizate pentru realizatea un proiecte de investitii.

Pe de alta parte, achizitiile publice trebuie analizate din perspectiva a trei aspecte: utilitatea achizitiei, cantitatea necesara si pretul de achizitie. In caz contrar, achizitia publica risca sa devina ineficienta.

2. Controlul achizitiilor publice

2. Controlul achizitiilor publiceTot legat de achizitiile publice se constata necesitatea unui control direct al acestora prin intermediul ANRMAP, in sensul in care nicio achizitie sa nu poata fi facuta de niciun minister fara avizul sau aprobarea acestei agentii.

ANRMAP - Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice - este o institutie publica aflata in subordinea Guvernului si are ca rol fundamental formularea, promovarea si implementarea politicilor ce tin de domeniul achizitiilor publice.

In acest fel, Guvernul (prin intermediul primului ministru) ar putea tine sub control direct numarul si valoarea achizitiilor publice in asa fel incat reducerea valorii acestora sa devina efectiva.

3. Reducerea numarului de agentii guvernamentale

3. Reducerea numarului de agentii guvernamentaleO alta propunere adresata Guvernului face referire la analizarea numarului si rolului agentiilor guvernamentale si inchiderea acelora care dubleaza atributiile ministerelor de resort si a celor care nu isi justifica existenta prin posibile beneficii pe care ar putea sa le aduca Romaniei.

In urma cu un an existau 226 de agentii guvernamentale. La acel moment autoritatile anuntau ca141 de agentii urmeaza sa fie inchise, comasate sau restructurate prin preluarea in cadrul ministerelor.

Concomitent, statul ar trebui sa reanalizeze schemele de personal din cadrul agentiilor care ar urma sa functioneze in continuare si nivelul de salarizare a personalului.

4. Restructurarea ministerelor si reducerea personalului cu 20-30%

4. Restructurarea ministerelor si reducerea personalului cu 20-30%Toti ministrii aflati in functie ar trebui sa prezinte de urgenta programe de restructurare bazate pe reorganizarea activitatii, reducerea numarului de directii si servicii si reducerea cu circa 20 - 30% a numarului de salariati, este de parere Dan Schwartz.

De asemenea, ministrii care se opun reformei ar trebui sa fie eliminati din Guvern.

5. Revenirea la un nivel al taxarii rezonabil

5. Revenirea la un nivel al taxarii rezonabilO masura cu un impact semnificativ asupra economiei si mediului de afaceri local ar fi renuntarea la politicile de austeritate fiscala si revenirea la uni nivel rezonabil al taxarii.

Astfel, decizia de majorare a cotei TVA cu cinci puncte procentuale, de la 19% la 24% ar trebui sa fie reanalizata.

6. Reducerea numarului de taxe si impozite

6. Reducerea numarului de taxe si impoziteMajorarea veniturilor incasate la buget din impozite si taxe se poate realiza nu numai prin majorarea cotelor de impunere, ci mai degraba prin cearea conditiilor de crestere a gradului de conformare voluntara.

Conformarea voluntara la nivelul contribuabililor poate fi sporita prin simplificarea procedurilor de raportare si plata a impozitelor si taxelor, inclusiv prin reducerea drastica a numarului de taxe si impozite (operatiune ce se poate realiza prin comasare sau eliminare).

7. Cresterea gradului de colectare a impozitelor si taxelor

7. Cresterea gradului de colectare a impozitelor si taxelorVeniturile de la bugetul de stat pot fi majorate si prin cresterea gradului de colectare a impozitelor si taxelor. Acest deziderat se poate indeplini numai in conditiile unei restructurari de substanta a ANAF - Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

De asemenea, este important ca restructurarea sa fie facuta pe baza unui plan si a unor programe care deja si-au dovedit eficienta in alte state.

8. Trecerea la parlament unicameral

8. Trecerea la parlament unicameralDan Schwartz mai propune si punerea in practica in regim de urgenta a rezultatelor referendumului cu privire la paramentul unicameral.

Votul pentru referendum a fost realizat la finalul anului trecut, iar la urne s-au prezentat 9,32 milioane de cetateni. Potrivit rezultatelor prezentate de Biroul Electoral Central, prezenta la referendum a fost de 50,95%, din care pentru unicameral au votat DA 77,78% dintre participanti, iar pentru reducerea numarului de parlamentari 88,84%.

9. Modificarea Consititutiei

9. Modificarea ConsititutieiAmendarea Constitutiei Romaniei in sensul modernizarii si apropierii prevederilor ei de prevederile Constitutiilor statelor Europene cu vechi traditii democratice este o alta propunere enuntata de reprezentantul Scot & Company Consulting.

10. Corelarea politicilor anti-criza cu cele promovate de alte state din UE

10. Corelarea politicilor anti-criza cu cele promovate de alte state din UEO ultima propunere vizeaza respectarea cu strictete a legislatiei comunitare si corelarea politicilor anti-criza si de redresare economica din Romania cu politicile similare promovate de celelalte state din Uniunea Europeana.