TotalSoft

TotalSoftTotalSoft, unul dintre cei mai mare producatori locali de software, cu afaceri de 22,4 milioane de euro anul trecut, a fost fondat in decembrie 1994 de catre o echipa de sase tineri din cadrul Centrului de Calcul al Energomontaj, condusa de Liviu Dan Dragan, actualul director general al companiei.

Cladirea Energomontaj de pe Calea Dorobanti din Bucuresti (fata in fata cu restaurantul Perla) a fost si locul in care tinerii au pus bazele noii companii, acestia inchiriind patru camere si un hol la etajul al treilea.

"Birourile, care aveau usi grele de metal (asa cum cereau normele de protectie in domeniu, fiind destinate initial Oficiului de Calcul) si mobila veche, au fost completate cu cateva piese de mobilier noi. Piesele de decor constau dintr-o planta, pozitionata pe hol, pentru a se bucura toata lumea de ea, si cateva tablouri confectionate din paginile ilustrate ale unei carti de Bacovia. Tot de atunci a ramas amintirea legata de prima casa de bani a companiei, care era de fapt o cutie de pantofi in care se tinea «bine inchis» statul de salarii, scris de mana cu creionul", explica Dragan.

Camera in care lucra managerul era formata dintr-un birou vechi, din lemn negru masiv, un scaun si un dulap inalt, fara usi, numit “soldat”.

De asemenea, prima sigla a companiei a fost realizata de Liviu Dragan, pornind de la o ilustratie celebra a lui Leonardo Da Vinci, directorul general al Totalsoft fiind absolvent al scolii generale de Arte Plastice.

"In 1996, datorita cresterii numarului de angajati, compania s-a mutat in sediul din Splaiul Independentei unde a ramas in urmatorii 8 ani. In acel moment compania ajunsese la 16 angajati", adauga managerul.

TotalSoft are in prezent 380 de angajati care lucreaza in Global City Business Park (vezi aici galerie foto), o cladire de clasa A din zona Pipera, care este dezvoltata de Global Finance, fondul de investitii care detine si 80% din companie.

Hostway

HostwayCei 36 de angajati ai Hostway Romania, filiala unuia dintre cele mai mari grupuri globale de servicii de gazduire web, se mutau In urma cu o saptamana, in al cincilea sediu al companiei, intr-o cladire din zona Iancului din Capitala de aproximativ 600 de metri patrati.

Actualul sediu se afla in aceeasi zona cu locul in care in 2001 a fost infiintata Openlink Networks, companie cumparata in 2006 de americanii de la Hostway, insa prima "casa" a Openlink era mult mai modesta.

"Era un apartament cu trei camere de pe strada Cristescu Dima nr 1. A fost inchiriat gol si l-am mobilat cu birouri simple si scaune, iar la inceput lucrau sapte persoane", isi aminteste Flaviu Radulescu, directorul general al Hostway Romania, companie cu afaceri de 1,2 milioane de euro anul trecut si clienti precum BRD, Trilulilu, GSP TV, Cancan, Realitatea-Catavencu sau National Geographic Channel Romania.

"Ideea de a infiinta un business a venit ca o nevoie punctuala si a continuat cu pasi marunti catre o afacere in toata regula. Atunci faceam site-uri. Am inceput pentru ca aveam nevoie de un magazin online pentru angajatorul meu si apoi au aparut din ce in ce mai multe proiecte", explica Radulescu.

Adobe Romania (fostul Interakt Online)

Adobe Romania (fostul Interakt Online)Alexandru Costin si Bogdan Ripa au fondat Interakt Online (in prezent, Adobe Romania) in 2000, iar sase ani mai tarziu vindeau businessul catre compania americana Adobe.

Primul sediu al Interakt a fost intr-un aparatament inchiriat, de doua camere la parterul unui bloc de pe strada Valea Ialomitei nr.1, din cartierul bucurestean Drumul Taberei.

"Avea 55 de metri patrati si arata foarte simplu, camere goale in care erau asezate niste birouri, cam 3 mp pentru fiecare angajat. L-am mobiliat foarte modest, cu birourile cele mai simple de la Carrefour si scaune la fel. Fara cubicles, control al zgomotului, aer conditionat sau scaune pe roti", spune Alexandru Costin, directorul general al Adobe Romania.

In acest apartament au lucrat la inceput cinci persoane, iar in 2003, cand a ajuns la 12 angajati, firma s-a mutat intr-un apartament cu trei camere din zona Panduri.

"Am pornit Interakt pentru a lucra pentru francezi. Eram studenti la filiera franceza a Facultatii de Inginerie in Limbi Straine, din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti si facuseram cateva stagii in Franta. Am observat (inainte de criza dot.com) o oportunitate de a exporta consultanta informatica in Franta. Din nefericire, in momentul in care am pornit noi firma, s-au prabusit pietele, astfel incat am ramas instant fara nici un client, si a trebuit sa ne redescoperim", povesteste antreprenorul despre felul in care a fondat compania.

In prezent Adobe Romania este un business cu 170 de angajati care lucreaza intr-un spatiu de 6.000 de metri patrati in Anchor Building, mobilat "cu scaune Herman Miller, aer conditionat si cubicles care reduc zgomotul".

Compania a avut in 2010 o cifra de afaceri de circa 8 milioane de euro, insa cifra reprezinta doar activitatea de cercetare si dezvoltare din Romania, vanzarile fiind facute prin distribuitori si apoi raportate in Irlanda. De asemenea, profitul Adobe Romania a fost de aproximativ 17.000 de euro.

InternetCorp.

InternetCorp.Primul sediu al InternetCorp., unul din cei mai importanti publisheri din online-ul romanesc, a fost un apartament de 2 camere situat in blocul Perla, la intersectia Calea Dorobanti cu bulevardele Stefan cel Mare si Iancu de Hunedoara.

“Am lucrat in sediul respectiv pana am ajuns la patru persoane, ulterior mutandu-ne in apartamentul de alaturi, de 3 camere”, spune Mihai Seceleanu, managing partner InternetCorp.

In prezent, sediul InternetCorp. este situat intr-o cladire de birouri in apropiere de Piata Dorobanti. Echipa este formata din 60 de angajati. Compania a raportat in 2009 afaceri de 1,8 mil. euro si EBITDA de 0,2 mil. euro.

Pe langa cotidianul online de business Wall-Street.ro, din portofoliul InternetCorp mai fac parte 9AM, Kudika, Garbo, Yuppy, Envy si site-ul de cumparaturi colective Kuponiada.

Gecad

GecadSediul in care a fost deschisa prima companie din cadrul Gecad a fost chiar apartamentul din cartierul Titan al parintilor lui Radu Georgescu, presedintele si fondatorul grupului.

"Era in 1992. Intr-una dintre camere (cea in care de altfel si locuiam cu sotia) lucram la inceput eu si un prieten de-al meu, Claudiu. Atat. Dupa cativa ani ne-am «extins» in mai multe apartamente inchiriate situate intr-un alt bloc din acelasi cartier, iar cand am crescut suficient de mult ne-am mutat intr-un sediu de la Piata Muncii. Din 2005 suntem in Pipera, in cladirea Conect (pe Bd. Dimitrie Pompei din zona pietei Pipera)", povesteste Radu Georgescu.

In cladirea Conect cei 150 de angajati ai Gecad lucreaza pe o suprafata de 1500-1800 de mp.

Grupul Gecad este format in prezent din companiile Avangate (divizia internationala a Gecad ePayment, integrator de solutii de comert electronic), Axigen/Gecad Technologies (producatorul solutiei de mesagerie electronica Axigen) si Gecad Net (companie specializata in licentiere software si furnizarea de servicii IT).

Radu Georgescu este unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori de pe piata de IT locala, pana acum fiind implicat in doua tranzactii importante: vanzarea in 2003 a tehnologiei RAV Antivirus catre Microsoft si cea prin care in octombrie anul trecut a vandut 83% din compania Gecad ePayment catre grupul sud-african Naspers.

"Cred ca de cand eram elev am fost genul antreprenorial. La facultate faceam proiecte pentru colegii mei, faceam si vindeam martisoare...ma rog, ce face un student pentru bani. Apoi am invatat singur sa lucrez la calculator si am investit vreo 1.000 de dolari ca sa pot realiza lucrarea de diploma pe computer (un 286 cu coprocesor) si cu acea lucrare (un software pe platforma CAD) am reusit sa fac primii bani. I-am reinvestit pe toti din acel moment si pana in 2003 cand am avut primul exit major cu vanzarea tehnologiei RAV catre Microsoft. Nu a fost o singura idee de la inceput care a mers perfect pana la exit. Am mai avut multe softuri pe care le-am trecut la esecuri. Daca la inceput am pornit cu un soft pentru CAD, ideea cu antivirusul ne-a venit in 1994 si abia prin 2000 ne-am dat seama ca e singurul proiect ce poate iesi castigator. Intre timp am ingropat alte trei proiecte", explica antreprenorul.

In prima imagine, care dateaza din 1998, se afla Serban Prejoianu, actualul director general al Gecad Net.

Neogen

Neogen“Citeam pe Internet cum se imbogatesc tinerii in America si mi-am zis ca sigur pot si eu”, rezuma in cateva cuvinte Calin Fusu, unul dintre cele mai cunoscute nume din online-u romanesc, modul in care a pus bazele Neogen, companie care detine printre altele site-ul de recrutare Bestjobs.

Neogen a luat fiinta intr-un Internet-café din centrul orasului Targu Mures (Piata Trandafirilor), pe care Fusu il administra si unde lucra in paralel la dezvoltarea Bestjobs. Investitia initiala se ridica la aproximativ 3.000 de euro.

La momentul respectiv in acest sediu lucrau cei 4 fondatori ai afacerii. Ulterior, odata cu angajarea primelor persoane, compania s-a mutat intr-un apartament cu 2 camere.

In prezent Neogen are 5 sedii in Targu Mures, Bucuresti, Sofia, Belgrad si Chisinau, in care lucreaza 60 de angajati. Compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 2,6 mil. euro.

Nota: Fotografia nu ilustreaza primul sediu al firmei Neogen

Brainient

BrainientCompania de publicitate pentru video online Brainient, fondata de antreprenorul roman Emi Gal, a castigat Seedcamp Week in 2009. Dupa ce s-a numarat printre cele 6 companii castigatoare ale Seedcamp Week in 2009, echipa Brainient s-a mutat la Londra si a gasit primii clienti pe piata din Marea Britanie.

Gal spune ca a pus dintotdeauna accent pe spatiul de munca. Biroul in care a inceput Brainient se afla intr-un duplex pe doua etaje intr-un bloc de pe Splaiul Unirii, cu vedere la Casa Poporului. “Ceea ce justifica si multele nopti pe care le-am petrecut la birou in perioada aia pentru ca, nu-i asa, Casa Poporului e foarte frumos luminata”, povesteste Gal.

La vremea respectiva echipa era formata din 4 oameni, care lucrau intr-un spatiu destul de generos. “Imi aduc aminte ca un coleg chiar m-a intrebat daca se poate muta intr-una din camere”, zambeste Emi Gal.

In prezent, echipa numara 14 angajati, care lucreaza in birouri din Londra si Bucuresti. Brainient se pregateste sa deschida in curand un nou birou la New York.

Trilulilu

TriluliluLansat in urma cu patru ani, Trilulilu, in prezent cel mai vizitat site dezvoltat de o companie romaneasca, a fost gandit initial ca un proiect secundar, isi aminteste Sergiu Biris, fondatorul si directorul general al companiei. Investitia initiala s-a ridicat la 30.000 de euro.

“Ideea brandului «Trilulilu» a venit in urma unui proces destul de complex de creatie. Am dorit ca site-ul sa fie concentrat in jurul unui personaj caruia i-am inventat aproximativ 40 de variante de nume, insa expresia «trilulilu crocodilu» a fost cea de care ne-am indragostit pe loc. De aici pana sa denumim personajul si implicit compania – Trilulilu - a fost doar un pas, pe care nu-l regret, iar dovada succesului nostru fiind chiar cel de-al patrulea an de existenta in care am intrat”, spune Biris.

Primul sediu al companiei a fost o casa veche, inchiriata, situata pe strada Bistritei din Cluj-Napoca.

“Proprietarii ne considerau nepoteii lor, atat de bine ne-am inteles! Pentru ei, eram niste baieti linistiti, care lucrau la calculatoare si plateau la timp chiria. Motive suficiente pentru «tanti» in al carei spatiu munceam sa ne aduca fructe din gradina. Din pacate, pe masura ce nevoile firmei au crescut, am angajat mai multi oameni, crocodili, cum ne place sa ne recomandam, si ne-am mutat intr-un sediu mai incapator”, explica Sergiu Biris.

Daca la momentul respectiv, in sediu lucrau noua persoane, in prezent echipa Trilulilu numara 15 angajati, sediul actual fiind tot in Cluj-Napoca, pe strada Bisericii Ortodoxe.

Potrivit datelor furnizate de Registrul Comertului, Trilulilu a raportat in 2009 o cifra de afaceri de aproximativ 305.000 euro. Site-ul a inregistrat 3,4 milioane de vizitatori unici in luna decembrie 2010.

Tjobs.ro

Tjobs.roIdeea Tjobs.ro, un site de recrutare pentru locuri de munca in strainatate, a aparut pe fondul unor dificultati majoare in procesul de recrutare la nivelul agentiilor din Romania observate de fondatorul proiectului, Calin Stefanescu. Acesta a avut primul contact cu recrutarea internationala in 1999, cand a lucrat timp de 2 ani pentru o organizatie studenteasca.

In 2005 a urmat infiintarea unei companii de recrutare, selectand personal pentru SUA si Europa in domeniul turismului, muncitori calificati si necalificati, soferi si personal pentru vase de croaziera.

“Dupa 3 ani de experienta, am observat unele dificultati majore in procesul de recrutare, la nivelul agentiilor de recrutare din Romania. Era vorba de imposibilitatea de a accesa contracte de munca majore din cauza lipsei credibilitatii si a fortei necesare sa se obtina astfel de contracte. Exista o lipsa a unui sistem de recrutare centralizat la nivel national pentru a avea posibilitatea de a accesa oferte bune de munca si de a diferentia agentiile care sunt de incredere”, povesteste Stefanescu.

In iulie 2009 lansa proiectul Tjobs.ro, care anul trecut a obtinut o finantare de 500.000 de euro de la un grup de investitori printre care se afla business angels din Europa de vest si Fundatia Post Privatizare.

Primul sediu al companiei a fost un subsol din Targu Mures amenajat de proprietar, vecinii fiind locatarii care isi depozitau cartofii si muraturile in “birourile invecinate”, isi aduce aminte cu amuzament Calin Stefanescu. In acest birou au lucrat initial 2 persoane, dupa care, pe masura ce echipa s-a extins, au urmat in fiecare an locatii mai spatioase.

“Am inceput 2011 cu o echipa de 20 de persoane, in momentul de fata de pregatim din nou de mutare int-un sediu si mai spatios, mai ales ca in decursul anului echipa se va mari cu cateva persoane”, spune Stefanescu.

SimPlus

SimPlusOperatorul de plati prin SMS SimPlus s-a lansat in decembrie 2002, in Bucuresti, chiar de Mos Nicolae. Primul contract obtinut de companie a fost cu Atomic TV, un post de muzica prezent pe piata la momentul respectiv.

Sediul initial al companiei a fost apartamentul celor doi proaspeti antreprenori, Corina si Dan Boabes, aflat in Bucuresti. Fiindca activitatea a fost inceputa de sarbatori, iar succesul contractului cu Atomic TV a fost atat de neasteptat si rapid, cei doi si-au desfasurat activitatea din apartamentul lor.

“Pentru ca era vorba de un serviciu non-stop, noi eram cei care acopeream serviciul 24 de ore pe zi. Primeam mesaje incontinuu, iar eu si sotia mea trebuia sa le citim pe toate si sa le filtram. A fost dificil, pentru ca era perioada sarbatorilor, iar noi aveam un copil de 6 luni. Cand ne-am dat seama ce se intampla, era prea tarziu sa mai gasim pe cineva care sa vrea sa se angajeze in apropierea sarbatorilor. Astfel, timp de doua luni de zile am asigurat noi procesul de preluare a mesajelor”, a spus Boabes.

In primavara lui 2003, cand au inceput sa faca si primele angajari, acestia s-au mutat cu chirie, intr-un apartament de doua camere situat in zona Burebista, in Capitala. Pe langa acest apartament, sotii Boabes inchiriasera si uscatoria blocului respectiv, care avea 6 metri patrati, pentru a-si depozita echipamentele.

Investitia initiala in businessul SimPlus a fost de cateva mii de dolari, luati cu imprumut.

Sursa fotografii: Companiile.