Revenirea la gatit si produse gourmet

Revenirea la gatit si produse gourmetMai mult de jumatate (55%) dintre respondentii studiului au ales anul trecut gatitul acasa in detrimentul meselor in oras, fata de 2009, iar trendul pare sa indice o crestere a numarului de persoane interesate de acest aspect.

Cu toate acestea, multi au subliniat nevoia de ajutor din partea producatorilor de alimente, cum ar fi indicatii despre temperatura la care se prepara un produs, sau sugestii de servire.

In plus, doua treimi dintre consumatorii chestionati se considera interesati de mancare si cunoscatori ai produselor de calitate superioara. Majoritatea adultilor tineri, cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani se incadreaza in categoria “foodies” (persoane interesate de mancare si cultura culinara, cu gusturi rafinate si cunostinte extinse despre materiile prime, provenienta, cele mai bune branduri).

Sursa foto: www.romanianmonasteries.org

Reducerea consumului de produse cu aditivi si conservanti

Reducerea consumului de produse cu aditivi si conservantiConsumatorii sunt tot mai ingrijorati de prezenta aditivilor si conservantilor in produsele alimentare pe care le cumpara, fiind interesati de dietele cat mai sanatoase.

Astfel, potrivit studiului, jumatate dintre cei intervievati au raspuns ca prefera sa evite produsele cu aditivi, 47% evita aromele artificiale si 43% prefera alimentele fara coloranti sintetici.

Dintre produsele cele mai cautate la raft, cele cu ingrediente naturale ocupa locul trei in topul preferintelor, imediat dupa cele cu continut redus de grasimi si cele cu indulcitori artificiali.

In plus, studiul releva o scadere a consumului de produse vitaminizate artificial, cu o crestere a vanzarii de produse pline de vitamine si nutrienti in mod natural, precum si a amestecurilor de mai multe materii prime sanatoase si hranitoare. Cele mai cautate produse la raft au fost cele pe baza de cereale integrale, urmate de cele cu continut crescut de fibre, continut scazut de sodiu, zahar si grasimi, cele cu mai putine calorii, aditivi chimici, conservanti si nu in ultimul rand, produsele care duc la scaderea colesterolului din sange.

Sursa foto:
www.aboutadditive.com

Revenirea la mesele regulate si gustarile preparate acasa

Revenirea la mesele regulate si gustarile preparate acasaNumarul adultilor care mananca de trei ori pe zi a crescut cu 6% in ultimii doi ani, micul dejun fiind “noua intrare” pentru multi dintre respondenti.

In 2010, consumatorii au luat micul dejun de 5,3 ori pe saptamana, in timp ce 55% dintre respondentii studiului nu au ratat niciodata masa de dimineata. Trei sferturi dintre acestia au consumat micul dejun acasa, in crestere cu 8% fata de 2009.

In ceea ce priveste masa de pranz, tot mai multa lume a inceput sa isi ia pachet cu mancare de acasa. Astfel, 58% dintre angajatii cu norma intreaga intervievati au venit la munca cu mancare de acasa pentru pranz in 2010, in crestere fata de doar 28%, in 2007.

Sursa foto: www.superstock.com

Constientizarea legaturii dintre alimentatie si sanatate

Constientizarea legaturii dintre alimentatie si sanatateConsumatorii sunt tot mai interesati de factorii de risc din alimentatie, care pot duce la boli grave si apeleaza la ajutor profesionist si diete speciale, potrivit studiului.

Astfel, 68% din respondentii generatiei “baby boom” (persoane nascute intre anii 1946-1964, dupa al Doilea Razboi Mondial, n.red.) s-au decalrat ingrijorati de nivelul colesterolului si 66% au spus ca se tem de bolile cauzate de tensiunea arteriala crescuta.

Potrivit rapoartelor realizate de compania de cercetare de piata Mintel, in fruntea listei de produse alimentare cautate pentru beneficiile aduse sanatatii s-au aflat cele care reduc colesterolul din sange, urmate indeaproape de cele ajutatoare digestiei si cele care cresc imunitatea organismului la boli infectioase.

Sursa foto: www.cholesteroldietonline.com

Dulciurile si vinul, inca in topul preferintelor

Dulciurile si vinul, inca in topul preferintelorIn ciuda cresterii numarului de persoane care prefera mancarea sanatoasa, care nu ingrasa si nu contine aditivi, segmentului produselor destinate placerii si timpului liber, cum ar fi vinul sau ciocolata, sunt inca foarte cautate.

Printre cele mai bine vandute produse alimentare din retail se numara bomboanele de ciocolata, cremele pentru cafea, fursecurile si vinul.

O alta tendinta care s-a observat in urma realizarii studiului a fost cresterea numarului de persoane care gatesc prajituri acasa. Acest fapt se datoreaza scumpirii produselor finite din magazine, dar si a cresterii numarului de show-uri de televiziune cu specific culinar.

Cu toate acestea, numai 41% dintre cei care gatesc regulat se declara experimentati in coacerea painii si produselor de panificatie, ceea ce mentine vanzarile de astfel de produse la cotele normale.

Sursa foto:
www.sanluisobispocounty.com