Time: The Science of Optimism

Time: The Science of OptimismOricat de rationali si echilibrati ne-am crede, majoritatea dintre noi suntem inclinati spre un optimism nefundamentat, scrie revista Time. Tindem sa ne imaginam viitorul mai bun decat va fi in realitate, sa retinem informatiile pozitive si sa le uitam pe cele negative, intr-un fel de selectie naturala care ii asigura omenirii supravietuirea.

Pesimismul este o stare naturala doar pentru cei care sufera de depresie, iar ceea ce noi numim realism este de fapt o forma atenuata a depresiei. Pesimistii – cei care nu se asteapta sa aiba succes – nu vor avea parte de surpriza atunci cand rateaza si astfel creierul lor nu va “invata din greseli” si nu isi va imbunatati performanta intr-o situatie ulterioara.

Optimismul este cel care ne influenteaza si felul in care privim deciziile pe care deja le-am luat – facandu-ne sa pretuim mai mult varianta deja aleasa decat in momentul de dinaintea deciziei.

The Economist: The next Golden State

The Economist: The next Golden StateCu putina incredere in sine, Australia ar putea deveni o natiune model, scrie The Economist. “Imaginati-va o tara cu circa 25 de milioane de locuitori, democratica, toleranta, primitoare cu imigrantii, armonioasa din punct de vedere social, stabila politic si cu o economie de succes; de asemenea, cu plaje frumoase. Pare sa fie California in urma cu 30 de ani, dar nu este: este Australia astazi. Totusi, Australia ar putea deveni un fel de California – ba chiar o versiune mai reusita a Statului de Aur”.

Cu o economie care nu a mai cunoscut recesiunea din 1991, cu bogate resurse naturale, si cu un nivel de trai excelent, Australia ar putea deveni o natiune model. Pentru asta trebuie sa prinda curaj, sa-si aprecieze calitatile, sa construiasca un sistem de invatamant superior performant si sa devina un spatiu prielnic pentru artisti, antreprenori si filantropi.

Businessweek: The End of Mail

Businessweek: The End of MailUSPS, compania americana de posta, este o “minune americana”: sase zile pe saptamana livreaza o medie de 563 de milioane de plicuri si colete – 40% din volumul intregii planete. Pentru doar 44 de centi timbrul, plicul ajunge oriunde in interiorul granitelor Statelor Unite, de la rezervatia din fundul Grand Canion pana in varful muntilor din Alaska. Are aproape 600.000 de angajati si mai multe puncte de lucru decat Wal-Mart, Starbucks si McDonald’s la un loc. Aceasta organizatie de dimensiuni monstruoase se afla pe marginea prapastiei.

Americanii ar putea urma modelele pozitive ale unor tari din Europa, precum Finlanda, Suedia, Germania si Elvetia, sustine revista Bloomberg Businessweek. In aceste tari, sistemele postale sunt mai flexibile, au renuntat la cea mai mare parte a punctelor de lucru, folosindu-se de benzinarii si magazine mici si, de asemenea, au introdus servicii de posta digitala. Conducerea USPS nu se arata insa interesata de astfel de schimbari, asteptand, in opinia specialistilor, o implozie a companiei, ce s-ar putea produce pana la finalul anului.

New Yorker: Moral Guidance

New Yorker: Moral GuidanceSaptamanalul New Yorker are pe coperta desenul “Moral Guidance”, realizat de Bruce McCall. Printre materialele din aceasta editie se numara un articol care lanseaza intrebarea: “La ce te ajuta facultatea?”. Autorul materialului pune in oglinda doua teorii ale invatamantului: cum ca universitatea reprezinta un filtru care va sorta oamenii potriviti pentru a umple eficient diferite roluri in societate, respectiv ca universitatea conteaza in masura in care iti largeste orizonturile si te invata lucruri la care nu ai fi avut acces sau pentru care nu ti-ai fi facut timp altfel.