10 - Nivea

10 - NiveaPe pozitia a zecea in topul celor mai promovate branduri se situeaza Nivea, marca a companiei Beiersdorf. Investitiile Nivea in publicitate, in 2010, au fost de 67,4 milioane de euro, valoare de rate card (pret de lista, fara discounturi). Sumele nete investite de advertiseri in promovare sunt de obicei cu pana la 90% mai mici decat valorile de rate card.

Investitiile Nivea in publicitate au scazut cu 21% fata de 2009, cand brandul a ocupat pozitia a saptea in topul celor mai promovate marci.

9 - Nurofen

9 - NurofenNurofen, analgezicul din portofoliul companiei Reckitt-Benckiser, s-a clasat pe locul 9 in topul celor mai promovate branduri, cu investitii de 67,7 milioane de euro, la rate card. Nurofen este un brand nou intrat in top 10 al celor mai promovate marci, dar si brandul cu cea mai mare crestere a investitiilor (68%), dintre cele prezente in top.

8 - Ariel

8 - ArielPe locul 8 se situeaza brandul de detergent Ariel, al companiei P&G (care este, la nivel de companii, cel mai mare advertiser de pe piata). Investitiile la rate card ale Ariel au fost de 70,9 milioane de euro, in crestere cu 16% fata de anul anterior.

7 - Adevarul

7 - AdevarulPe pozitia a saptea se claseaza ziarul Adevarul, cu investitii de 97,3 milioane de euro la rate card. Adevarul se afla intr-o situatie speciala fata de celelalte branduri din clasament, promovarea facandu-se mai ales in cadrul celorlalte publicatii ale trustului, in regim de perteneriat media, care nu presupune costuri efective. Insa anul trecut, Adevarul a investit si in publicitate TV si outdoor.

6 - Jacobs

6 - JacobsBrandul de cafea Jacobs al companiei Kraft se afla pe locul 6 in topul celor mai promovate marci. Cu investitii de 110,8 milioane de euro, in scadere cu 14% fata de 2009, Jacobs a coborat o pozitie in clasament. Compania mama Kraft ocupa locul al doilea in topul celor mai mari advertiseri.

5 - Kinder

5 - KinderUn alt brand care a plusat puternic la investitiile in comunicare anul trecut a fost Kinder, parte din portofoliul Ferrero. Kinder a avut investitii in crestere cu 50% fata de 2009, la 117,8 milioane de euro, la rate card. Evenimentul care a dus la o crestere a investitiilor in publicitate a fost relansarea oului Kinder Surprise in Romania, anul trecut.

4 - Cosmote

4 - CosmotePe pozitia a patra se situeaza Cosmote, cu investitii de 169,6 milioane de euro la rate card, in scadere cu 1%. Cosmote a coborat doua pozitii in clasament fata de anul 2009, cand a fost cel mai promovat brand din telecom.

3 - Danone

3 - DanoneUrmatorul clasat este Danone, cel mai promovat brand de FMCG, in 2010. Danone a avut investitii de 184,5 milioane de euro la rate card, in scadere cu 5% fata de anul anterior. De altfel, in 2009 Danone ocupat primul loc in topul celor mai promovate marci.

2 - Vodafone

2 - VodafoneVodafone ocupa locul al doilea in topul celor mai promovate branduri, cu investitii de 195,5 milioane de euro la rate card, in crestere cu 22%. Fata de 2009, cand s-a clasat pe locul 4, Vodafone a urcat doua pozitii in clasament.

1 - Orange

1 - OrangeCel mai promovat brand de pe piata romanesca, in 2010, a fost Orange. Investitiile Orange in publicitate, in valoare de 242,5 milioane de euro la rate card, au crescut cu 46% fata de anul anterior, cand a ocupat locul al treilea in topul celor mai promovate marci.