Locul 5: Reteaua Citiplex

Locul 5: Reteaua CitiplexCity Cinema Management, compania care opereaza reteaua de cinematografe Cityplex, a avut anul trecut venituri de 1,06 milioane de euro (4,49 mil. lei) si a atras 380.636 de persoane.

Lantul Cityplex cuprinde trei cinematografe de tip multiplex in Brasov, Constanta si Bucuresti, acesta operand 11 sali (cate patru in Constanta si Bucuresti si trei in Brasov) .

“Compania City Cinema Management intentioneaza sa se extinda si in alte orase din tara. In viitorii sapte ani, planurile de investitii prevad deschiderea a inca cinci multiplexuri, Cityplex urmand astfel sa devina al treilea jucator de pe piata de exploatare de sali de cinema”, afirma in aprilie anul acesta, Crina Novac, director al Cityplex Brasov.

Sursa foto: Cityplex




Locul 4: Odeon Cineplex

Locul 4: Odeon CineplexLocul patru este ocupat de Odeon Cineplex, cinematograf din centrul comercial Polus Center din Cluj-Napoca.

Anul trecut in cele opt sali ale cinematografului au vizionat filme in jur de 305.000 de persoane care au platit pe bilete 1,11 milioane de euro (4,67 mil. lei)

Salile de cinema din cadrul Odeon Cineplex totalizeaza 1.640 de locuri.

Sursa foto: Odeon Cineplex



Locul 3: Movieplex Cinema

Locul 3: Movieplex CinemaLocul al treilea este ocupat de Movieplex Cinema, cinematograf aflat in centrul comercial Plaza Romania din Bucuresti.

Cei de la Movieplex au un singur cinematograf, dar acesta opereaza 11 ecrane care au atras anul trecut 775.000 de spectatori si venituri de 3,61 milioane de euro (15,2 mil. lei).

Cinematograful are o capacitate de peste 2.500 locuri, dintre care 26 sunt pentru persoanele cu dizabilitati.

Sursa foto: Movieplex Cinema

Locul 2: Hollywood Multiplex Operations

Locul 2: Hollywood Multiplex OperationsPe locul al doilea se afla la fel ca si in 2009 Hollywood Multiplex Operations, compania care cuprinde Hollywood Multiplex Bucuresti Mall (primul cinematograf de tip de multiplex din Romania), Hollywood Multiplex Lotus Oradea si CinemaPRO. Primele doua cinematografe au mai multe ecrane, in timp ce al treilea are un singur ecran.

Reteaua de trei cinematografe si 16 sali a avut anul trecut venituri de 5,3 milioane de euro (22,3 mil. lei) si a atras 1.173.690 de spectatori.

Hollywood Multiplex Operations face parte din divizia de entertainment a grupului Media Pro, divizie care a fost preluata in 2009 de catre Central European Media Enterprises, grupul american care detine printre altele posturile de televiziune Pro TV, Acasa TV si Sport.ro.

Dintre cele trei cinematografe, primul lansat a fost Hollywood Multiplex, care a fost deschis in 2000, la un an dupa aparitia Bucuresti Mall, primul centru comercial modern din Capitala.

Sursa foto: Hollywood Multiplex



Locul 1: Cinema City

Locul 1: Cinema CityReteaua Cinema City a ramas si in 2010 pe prima pozitie in topul incasarilor dupa ce a cucerit acest loc cu un an inainte.

Astfel, in cele noua cinematografe Cinema City au intrat anul trecut 3.091.463 de spectatori care au cheltuit pe bilete 13,4 milioane de euro (56,6 mil. lei), adica jumatate din cat au lasat romanii anul trecut in toate cele 68 de cinematografe prezente pe piata locala.

Pe de alta parte, veniturile companiei au crescut cu 136% fata de 2009. Tot anul trecut piata romaneasca a inregistrat cea mai mare crestere din cadrul grupului Cinema City International, aceasta raportand o dublare a audientei de la 1,5 milioane de spectatori in 2009 la peste 3 milioane in 2010.

Majorarea veniturilor si a audientei a fost determinata de deschiderea a inca trei cinematografe ceea ce a facut ca reteaua sa aiba la finalul anului trecut 88 de ecrane, mai mult cu 31 comparativ cu anul anterior.

In prezent, Cinema City Romania opereaza 10 multiplexuri, care au 98 de sali si insumeaza peste 17.700 de locuri.

Reteaua are cinematografe in Bucuresti, Pitesti, Iasi, Timisoara, Cluj-Napoca, Arad, Bacau, Baia Mare si Braila.

Cinema City International, companie listata la bursa din Varsovia, este cel mai mare operator de cinematografe multiplex din Europa Centrala si de Est.

Compania lansata in Israel in 1929 este prezenta in sapte tari: Israel, Polonia, Cehia, Ungaria, Bulgaria, Slovacia si Romania.

Vedeti in slide-ul urmator cum a evoluat piata locala de cinema in 2010.


Piata de cinema in 2010:

Piata de cinema in 2010:Vedeti mai jos care au fost principalii indicatori ai pietei locale de explotare de film in 2010:

- venituri de 26,5 milioane de euro
- 6.508.747 de spectatori
- 198 de sali
- 68 de cinematografe
- 50.733 de locuri
- pretul mediu platit pe un bilet: 17,15 lei ( aproximativ 4 euro)

Sursa foto: Cinema Pro