Logourile Coca-Cola si Google

Logourile Coca-Cola si GoogleAtat logoul Coca-Cola cat si cel al gigantului IT american Google au fost gratis si nu le-a costat niciun ban pe cele doua companii.

In cazul brandului Coca-Cola, logo-ul a fost creat de catre contabilul celui care a inventat reteta bauturii carbogazoase – John Pemberton. Frank Mason Robinson a realizat reprezentarea grafica a Coca-Cola in anul 1885 si inca de atunci si-a pastrat aceeasi forma si culoare. Fontul folosit de acesta, cunoscut si ca Spencerian scr'+'ipt, a fost dezvoltat la mijlocul secolului al 19-lea si reprezenta forma de scriere de mana a acelei perioade in Statele Unite.

De cealalta parte, primul logo folosit de Google a fost desenat in 1998 de catre Sergey Brin, unul din cofondatorii companiei americane. De atunci si pana acum, reprezentarea grafica a companiei a suferit mici adaptari, insa conceptul original a ramas acelasi.

Google, companie infiintata in 1998, numara in prezent circa 55.000 angajati la nivel global si are venituri de peste 38 miliarde dolari.

Logoul Twitter

Logoul TwitterReprezentarea grafica a Twitter, una din cele mai active retele de socializare din lume cu peste 500 de milioane de utilizatori, a costat nici mai mult nici mai putin de 15 dolari.

Pana in prezent, logoul Twitter a trecut prin trei stadii de design, primul fiind lansat in 2006, al doilea – si cel in valoare de 15$ - in 2010, iar logoul din prezent folosit din luna iunie a acestui an.

Pentru o companie care deruleaza afaceri de peste 150 milioane de dolari in prezent, la sase ani de la lansare, suma este cu adevarat nesemnificativa.

Foto: captura wikipedia.org

Logoul Nike (Swoosh)

Logoul Nike (Swoosh)Logoul Nike, denumit de compania americana si “Swoosh” a fost desenat pentru prima data de catre Carolyn Davidson in 1975 si a costat numai 35 de dolari.

In prezent, compania inregistreaza venituri de peste 20 miliarde de dolari si are circa 40.000 angajati.

Logoul Glasgow 2014

Logoul Glasgow 2014Reprezentarea grafica a editiei din 2014 a jocurilor Commonwealth-ului care se vor disputa in Glasgow, cel mai mare oras din Scotia, a costat circa 95.000 dolari.

Sunt programate peste 256 evenimente la 17 probe diferite si vor concura peste 72 de echipe care reprezinta statele vorbitoare de limba engleza, foste colonii britanice.

Logoul NeXT

Logoul NeXTNeXT a fost o companie americana dezvoltata de catre Steve Jobs, cofondatorul Apple, care dezvolta si producea echipamente de calcul pentru Universitati si mediul de afaceri.

Logo-ul NeXT a fost dezvoltat de catre Paul Rand pentru Steve Jobs in 1986 si a costat circa 100.000 de dolari.

Foto: captura wikipedia.org

Logoul JO Londra 2012

Logoul JO Londra 2012Logoul Jocurilor Olimpice de vara disputate la Londra in acest an a costat aproximativ 625.000 de dolari.

Initial a fost vorba de doua reprezentari grafice – una creata de Kino Design si cealalta creata de catre Wolff Olins in 2007, totodata si cea care a fost utilizata la editia din acest an.

In 2007, un poll realizat de catre BBC arata ca peste 80% din cei care au votat au acordat logo-ului o nota negativa

Logoul Pepsi

Logoul PepsiDe-a lungul timpului, Pepsi s-a schimbat in cateva randuri logo-ul companiei, insa ultimul i-a costat pe producatorii americani de bauturi racoritoare circa un milion de dolari.

Reprezentarea grafica a fost realizata de catre Arnell Group in 2008 si cuprinde nu doar desenul, ci si o intreaga campanie de branding.

Logoul BBC

Logoul BBCBBC (British Broadcasting Corporation), unul din cele mai importante canale mass-media din lume, a platit circa 1,8 milioane de dolari in anul 1997 pentru schimbarea logo-ului.

Colosul media din Marea Britanie opereaza prin intermediul mai multor canale media precum radio, televiziune si online.

Logoul ANZ

Logoul ANZNew Zealand Banking Group sau ANZ este una din cele mai mari institutii bancare din Noua Zeelanda, companie care in 2009 a decis sa schimbe infatisarea logo-ului sau.

Investitia in rebranding s-a ridicat la 15 milioane de dolari.

Logoul Accenture

Logoul AccentureInfiintata in 2001 la Dublin, compania irlandeza Accenture , cel mai mare grup specializat in servicii de outsourcing din lume a investit in schimbarea logo-ului nici mai mult nici mai putin de 100 milioane de dolari.

Reprezentarea grafica a companiei a fost realizata de catre Landor Associates in 2000, cu un an inainte de a intra efectiv pe piata grupul irlandez.

Logoul British Petroleum (bp)

Logoul British Petroleum (bp)British Petroleum, una din cele mai mari companii din lume specializata in industriile producatoare de energie a investit 211 milioane de dolari in schimbarea logoului sau in 2008 – ceea ce a presupus un effort de a schimba reprezentarea grafica de pe toate unitatile pe care le avea in intreaga lume.

O suma mare pentru o firma mare: cu peste 80.000 angajati la nivel mondial, BP a raportat la nivelul anului trecut venituri de peste 380 miliarde de dolari.