O piata matura, gata sa intre in prima linie

O piata matura, gata sa intre in prima linieClientii sunt mai mult decat satisfacuti de performantele agentiilor lor de interactive, este prima concluzie a studiului. Toti clientii chestionati de Forrester Wave s-au aratat multumiti de performantele agentiilor, marea majoritate considerand ca asteptarile le-au fost intrecute. Scorul mediu obtinut de agentii din partea celor 33 de clienti chestionati a fost de 4,3 din 5 puncte posibile.

Interactive-ul creste in detrimentul marketingului traditional
. Pe fondul unui climat economic dificil, marketerii transfera o buna parte din bugete catre mediul online, cel mai adesea in detrimentul presei scrise si al radioului. De asemenea, o parte din mediile traditionale, in principal televiziunea, se muta pe platforme digitale, unde expertiza agentiilor de interactive este esentiala. In aceste conditii, chiar si marketerii seniori au inceput sa ia in considerare “butonul de Restart”, regandindu-si intreaga strategie in functie de noile tendinte.

Agentiile de interactive isi extind atributiile. Datorita expertizei pe care o au in domenii precum tehnologia, research-ul si social marketing, mai multe agentii au inceput sa joace roluri importante pentru clientii lor, primind atributii si in zonele acoperite pana acum de agentiile traditionale. De exemplu, agentia digitala Razorfish a dezvoltat o campanie integrata TV-online pentru un brand de detergent. Pe de alta parte, AKQA a creat pentru Fiat “eco:Drive”, o aplicatie care conecteaza masina la un computer, oferindu-i soferului indicatii despre cum sa-si schimbe comportamentul pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon.

Research-ul evolueaza. Cele mai multe agentii de interactive au echipe dedicate cercetarii, cu analisti experimentati, unelte si modele statistice pentru a analiza si interpreta atat datele adunate din mediul online, cat si din cel offline. Cu toate acestea, research-ul in marketing este departe de a fi perfect, lucru ilustrat si de scorul acordat de clienti acestei categorii: cu circa 5% mai slab decat media.

10. DRAFTFCB

10. DRAFTFCBParte din grupul Interpublic, DRAFTFCB este o agentie de publicitate full service, cu o oferta larga de servicii interactive. In cadrul acestui studiu, DRAFTFCB a obtinut un punctaj de 10,44 din 15 puncte posibile. Chiar daca echipele digitale ale agentiei nu sunt atat de robuste ca cele ale companiilor specializate pe interactive si DRAFTFCB nu se implica de obicei in proiecte exclusiv online, are competente in anumite zone precum strategia si masuratorile.

Foloseste o serie de instrumente pentru captarea reactiei consumatorilor din mediul online. Se ghideaza, de asemenea dupa expresia “cele 6,5 secunde care conteaza”, cu referire la durata scurta de retinere a atentiei consumatorului.

DRAFTFCB este prezenta si in Romania, unde are insa o activitate destul de redusa in zona de interactive, mizand mai degraba pe print si TV.

Numar angajati: 159 Scor: 10,44

9. Rosetta

9. RosettaRosetta este o agentie independenta din Statele Unite, care si-a largit recent aria de expertiza prin achizitia companiei de consultanta web Brulant. Chiar daca nu a obtinut scoruri foarte mari la capitolul social media, agentia se evidentiaza printr-o serie de unelte de segmentare si analizare a audientei. Detine drepturi de proprietate intelectuala asupra abordarii de marketing pe baza “relevantei personale” a brandurilor.

Cele mai bune scoruri le-a obtinut la categoria account management. Rosetta este recomandata companiilor care vor sa-si redefineasca publicul-tinta si sa si-l activeze in mediul online.

Numar angajati: 580 Scor: 11,05

8. RAPP

8. RAPPParte din grupul Omnicom, RAPP a fost initial o agentie de marketing direct, care a ajuns insa sa lucreze preponderent in zona digitala. A inregistrat scoruri mai slabe la noile media si account management. Punctele forte sunt research-ul si echipa Cultura, specializata in cultura antropologica.

Agentia a creat aplicatii de succes pe Facebook. Este recomandata clientilor care cauta o agentie cu experienta in marketing direct, care sa le redefineasca strategia digitala si sa le imbunatateasca zona de research, integrand-o intr-o viziune generala de marketing.

Numar angajati: 900 Scor: 11,17

7. Organic

7. OrganicOrganic face si ea parte din grupul Omnicom. Exceleaza in strategie, insight-uri ale audientei, research si account management. Abordarea aleasa de agentie pentru clientii sai este “Experienta totala” – o pozitionare care recunoaste ubicuitatea mediului digital si nevoia de a balansa creativitatea cu research-ul aprofundat.

Agentia a creat un model de mix de media pe care cel putin unul dintre clientii sai mari l-a aplicat atat in online, cat si in offline. Organic se potriveste clientilor care-si cauta o agentie creativa, cu capabilitati de cercetare.

Numar angajati: peste 550 Scor: 11,55

6. Wunderman

6. WundermanEste parte din grupul WPP, a functionat initial ca agentie de marketing direct si reuneste mai multe agentii digitale, printre care ZAAZ, Blast Radius si Design Kitchen. Dintre toate, ZAAZ a fost calificata de Forrester Wave drept o agentie lider pentru dezvoltarea unor programe digitale de calitate si pentru un sistem bun de masuratori si analiza.

ZAAZ a fost unul dintre principalii factori care au influentat investitiile grupului WPP in instrumente de masurare web.

Wunderman este un brand prezent si in Romania, unde activeaza ca agentie specializata in servicii integrate de marketing.

Numar angajati: peste 850 Scor: 12,57

5. VML

5. VMLAgentie membra a grupului WPP, se remarca prin competentele intr-o gama larga de servicii digitale, incluzand strategie, account managament si noile media. VML are o echipa de research dedicata social media, care conduce programul de training “Digital Acceleration”, derulat in alte agentii membre WPP.

Clientii mai apreciaza disponibilitatea VML de a colabora cu alte agentii care ii deservesc, urmand filosofia “VML Partnership Activation”. Forrester Wave recomanda VML clientilor care doresc sa-si imbunatateasca strategia digitala per total, incorporand o agentie de interactive dispusa sa colaboreze cu agentiile traditionale.

Numar angajati: Scor: 12,62

4. Razorfish

4. RazorfishMicrosoft a vandut-o recent catre grupul Publicis. Razorfish a inregistrat un scor bun in cadrul studiului datorita abilitatilor in dezvoltarea de strategii digitale, noile media, precum si in dezvoltarea si executia de campanii interactive si aplicatii foarte apreciate. Agentia are o serie de unelte exclusive – in principal pentru pregatirea si mentinerea angajatilor “in avangarda curentului”.

Razorfish este recomandata in primul rand clientilor care cauta o agentie mare, capabila sa creeze strategii si sa ofere o gama complete de servicii digitale.

Numar angajati: peste 600 Scor: 12,84

3. R/GA

3. R/GALaudata adesea pentru capabilitatile sale de design creativ, aceasta agentie membra a grupului Interpublic face parte din categoria Liderilor datorita incapatanarii cu care cauta sa identifice noi tendinte si pentru ca e de multe ori prima care implementeaza noi tehnologii in programele si campaniile sale.

Pentru a se departaja de competitie, agentia a investit in unelte si practici precum studioul digital in-house, cu care produce continut video de calitate buna si la preturi mici, sau programul FutureVision, care ofera perspective asupra evolutiei pietei de marketing.

R/GA se pozitioneaza ca “Agentia Erei Digitale” – un partener strategic de business cu talent in design. Este recomandata brandurilor care au confirmat deja in mediul digital si incearca sa atinga nivelul urmator prin programe super inovative (de exemplu Nike +).

Numar angajati: 620 Scor: 13,16

2. Sapient Interactive

2. Sapient InteractiveSpre deosebire de majoritatea agentiilor din aceasta zona, Spaient Interactive este la baza o companie de tehnologie, care se extinde agresiv in aria serviciilor de marketing. De curand, a achizitionat agentia traditionala Nitro Group.

Exceleaza in productia de campanii si aplicatii digitale de inalta calitate, unde o ajuta intelegerea profunda a aspectelor tehnologice.

Capabilitatile creative ale Sapient Interactive le-au depasit pe cele ale multor competitori, incluzand productia video, gaming, aplicatii mobile, modelare si animatie 3D. A colaborat cu Coca-Cola pentru producerea de aplicatii pentru iPhone si pentru proiectarea automatelor cu fise interactive.

Numar angajati: 1018 Scor: 13,47

1. OgilvyInteractive

1. OgilvyInteractiveEste una dintre cele mai mari agentii digitale ale grupului WPP, cu 1200 de angajati dedicati programelor digitale, in Statele Unite. Este considerata Lider in studiul Forrester Wave datorita competentelor in toate domeniile – in special masurare si analiza, account management si social media. Agentia dispune de o echipa mare dedicata research-ului si de unelte si modele de analiza a audientei si a social media.

Aflata sub umbrela agentiei-mama Ogilvy, OgilvyInteractive este capabila sa le ofere clientilor o viziune complexa, functionala atat online cat si offline si care poate gestiona un brand sub o singura umbrela.

In Romania, OgilvyInteractive a fost lansata in ianuarie anul acesta de catre grupul Ogilvy Romania, printr-un joint-venture cu agentia locala Senior Interactive.

Numar angajati: 2200 Scor: 13,49