Topul celor mai vizibile branduri in social media
Companiile din zona de tehnologie si telecomunicatii predomina si in acest an topul celor mai vizibile branduri in ceea ce priveste promovarea prin intermediului retelelor sociale si blogurilor, dupa cum arata studiul “Top Social Brands 2010”, realizat de revista Biz. Vodafone, al doilea operator de telefonie pe piata locala, se afla pe locul intai si in 2010, compania condusa de Liliana Solomon fiind urmata de Microsoft si LG.
• 28 Aprilie 2010 • Media & Pub
1 / 6
Locul 2: Microsoft
2 / 6
Locul 3: LG
3 / 6
Locul 4: BCR
4 / 6
Locul 4: Orange
5 / 6
Vezi brandurile aflate intre locul 6 si 20
6 / 6
Locul 1: Vodafone
Filiala locala a celui mai important producator de software la nivel mondial investeste aproximativ 70% din bugetul de marketing in mediul online, restul fiind alocat sprijinirii revistelor IT, dupa cum spune Bogdan Tataru, marketing communications manager la Microsoft Romania.
In toamna anului trecut, producatorul de software a lansat “Scoala de Eficienta”, o serie de evenimente prin care compania prezinta partenerilor si posibililor clienti cum sa-si gestioneze infrastructura IT, bazele de date, dar si cum sa-si implementeze produse noi.
Evenimentele se desfasoara atat online, cat si offline, ponderea fiind de 70% sesiuni online si 30% offline.
Compania are cont pe reteaua de socializare Facebook, unde, in martie, Dan Bulucea, fostul director de marketing al Microsoft Romania, si-a facut publica demisia.
Citeste si: Dan Bulucea, Microsoft: Ce inseamna sa lucrezi 12 ani in compania lui Bill Gates
In toamna anului trecut, producatorul de software a lansat “Scoala de Eficienta”, o serie de evenimente prin care compania prezinta partenerilor si posibililor clienti cum sa-si gestioneze infrastructura IT, bazele de date, dar si cum sa-si implementeze produse noi.
Evenimentele se desfasoara atat online, cat si offline, ponderea fiind de 70% sesiuni online si 30% offline.
Compania are cont pe reteaua de socializare Facebook, unde, in martie, Dan Bulucea, fostul director de marketing al Microsoft Romania, si-a facut publica demisia.
Citeste si: Dan Bulucea, Microsoft: Ce inseamna sa lucrezi 12 ani in compania lui Bill Gates
Filiala celui de-al doilea producator de televizoare la nivel mondial a inceput sa comunice prin intermediul social media in 2008, iar in iulie anul trecut a lansat prima mare campanie pe bloguri pentru promovarea televizorului LCD LH5000.
Stocul de televizoare pus la dispozitia retailerilor a fost epuizat in trei saptamani de la lansarea campaniei, dupa cum a declarat Radu Ionescu, managind director al Kinecto, agentia de interactive care gestioneaza contul LG Romania.
Pe de alta parte, in urma cu doua saptamani, producatorul de televizoare a anuntat pe reteaua de microblogging Twitter ca stocul primelor televizoare 3D aduse in Romania a fost epuizat la o zi dupa lansare.
Stocul de televizoare pus la dispozitia retailerilor a fost epuizat in trei saptamani de la lansarea campaniei, dupa cum a declarat Radu Ionescu, managind director al Kinecto, agentia de interactive care gestioneaza contul LG Romania.
Pe de alta parte, in urma cu doua saptamani, producatorul de televizoare a anuntat pe reteaua de microblogging Twitter ca stocul primelor televizoare 3D aduse in Romania a fost epuizat la o zi dupa lansare.
Nu doar domeniul IT&C este bine reprezentat in top, ci si cel bancar prin BCR, ING si BRD, prima institutie aflandu-se pe locul al patrulea.
Daca anul trecut nu se afla in top, pozitia fruntasa de anul acesta se datoreaza proiectului “Scoala de Bani”, prin care managerii bancii si-au dorit sa responsabilizeze oamenii in legatura cu bugetul personal si al familiei.
In acest proiect au fost implicati cinci bloggeri: Simona Tache (simonatache.ro), Vali Petcu (zoso.ro), Cristian Manafu (manafu.ro), Alexandru Mihaileanu (subiectiv.ro) si Cristian Orgonas (khris.ro).
In luna ianuarie, BCR si-a deschis si o filiala pe platforma Second Life (in Bucurestiul Virtual), unde la scurt timp si-a facut prezenta si Centru Medical Unirea.
Daca anul trecut nu se afla in top, pozitia fruntasa de anul acesta se datoreaza proiectului “Scoala de Bani”, prin care managerii bancii si-au dorit sa responsabilizeze oamenii in legatura cu bugetul personal si al familiei.
In acest proiect au fost implicati cinci bloggeri: Simona Tache (simonatache.ro), Vali Petcu (zoso.ro), Cristian Manafu (manafu.ro), Alexandru Mihaileanu (subiectiv.ro) si Cristian Orgonas (khris.ro).
In luna ianuarie, BCR si-a deschis si o filiala pe platforma Second Life (in Bucurestiul Virtual), unde la scurt timp si-a facut prezenta si Centru Medical Unirea.
Cel mai mare operator de telefonie mobila pe piata locala acorda o atentie foarte mare promovarii online, dar in special celei prin social media, avand in vedere ca 20% din veniturile France Telecom, grupul care detine Orange Romania, trebuie sa provina din online pana la finalul lui 2012.
De anul trecut compania de telecomunicatii a inceput sa organizeze evenimentul “Orange Online MeetUp” in cadrul caruia specialisti straini discuta cu reprezentantii industriei online locale pe teme de marketing online.
De asemenea, in martie Orange a devenit membru al IAB Romania, asociatia industriei romanesti de publicitate pe Internet.
Pe de alta parte, compania de telecomunicatii a investit anul trecut 200.000 de euro in relansarea magazinului online, iar in ultimul timp din ce in mai multe produse sunt lansate initial pe Internet si apoi in magazinele clasice.
De anul trecut compania de telecomunicatii a inceput sa organizeze evenimentul “Orange Online MeetUp” in cadrul caruia specialisti straini discuta cu reprezentantii industriei online locale pe teme de marketing online.
De asemenea, in martie Orange a devenit membru al IAB Romania, asociatia industriei romanesti de publicitate pe Internet.
Pe de alta parte, compania de telecomunicatii a investit anul trecut 200.000 de euro in relansarea magazinului online, iar in ultimul timp din ce in mai multe produse sunt lansate initial pe Internet si apoi in magazinele clasice.
6. ING
7. Petrom
8. Romtelecom
9. Ursus Breweries
10. BMW
11. BitDefender
12. Nokia
13. HTC
14. Kaspersky
15. Dacia
16. Samsung
17. BRD
18. Dove
19. Toshiba
20. Cosmote
7. Petrom
8. Romtelecom
9. Ursus Breweries
10. BMW
11. BitDefender
12. Nokia
13. HTC
14. Kaspersky
15. Dacia
16. Samsung
17. BRD
18. Dove
19. Toshiba
20. Cosmote
Compania, cu 9,6 milioane de abonati pe piata locala in decembrie 2009, a acordat anul trecut o atentie tot mai mare promovarii prin canalele social media, mai ales dupa ce, in toamna, operatorul si-a schimbat sloganul la nivel global din “Make the most now” in “Power to you”.
Vittorio Colao, directorul executiv al grupului, spunea atunci ca aceasta schimbare de slogan arata accentul pus de Vodafone pe serviciile de Internet mobil.
In Romania, odata cu modificarea fostului slogan (Traieste fiecare clipa), al doilea operator de telefonie pe piata locala a lansat si noi servicii de Internet pe telefonul mobil, precum accesul la retelele sociale Facebook, Twitter ori HI5.
Vodafone este prezent pe Facebook, Twitter, YouTube si Flickr, iar printre cele mai de succes campanii recente in social media se numara “Numeste-ti numarul” si “Planul meu”.
De curand, operatorul telecom a angajat un consultant in social media, acesta fiind Lee Wilkins, antreprenor cu experienta de peste 10 ani in online.
Vittorio Colao, directorul executiv al grupului, spunea atunci ca aceasta schimbare de slogan arata accentul pus de Vodafone pe serviciile de Internet mobil.
In Romania, odata cu modificarea fostului slogan (Traieste fiecare clipa), al doilea operator de telefonie pe piata locala a lansat si noi servicii de Internet pe telefonul mobil, precum accesul la retelele sociale Facebook, Twitter ori HI5.
Vodafone este prezent pe Facebook, Twitter, YouTube si Flickr, iar printre cele mai de succes campanii recente in social media se numara “Numeste-ti numarul” si “Planul meu”.
De curand, operatorul telecom a angajat un consultant in social media, acesta fiind Lee Wilkins, antreprenor cu experienta de peste 10 ani in online.
Te-ar putea interesa si: