10. HP - 26,8 mld. dolari

10. HP - 26,8 mld. dolariDiversitatea competitorilor si a geografiilor au continuat sa puna presiune pe brandul Hewlett Packard si in acest an. Compania intentioneaza sa unifice toate afacerile sub o singura platforma: "Let's Do Amazing".

Cea mai mare companie de IT din lume a continuat sa isi extinda portofoliul de produse dupa achizitia, in 2008, a Electronic Data System.

9. Disney - 28,7 mld. dolari

9. Disney - 28,7 mld. dolariIn acest an Disney a continuat sa se concentreze pe o prezenta cat mai buna in social media si a anuntat rebrandingul magazinelor sale in incercarea de a le apropia de conceptul parcului de distractii. In ciuda declinului numarului de turisti ca urmare a crizei financiare, parcurile de distractii Disney au continuat sa fie o destinatie preferata ca urmare a diferitelor reducerilor de pret aplicate in cazul biletelor de intrare sau cazare.

8. Nokia - 29,4 mld. dolari

8. Nokia - 29,4 mld. dolariCu toate ca Nokia isi mentine prima pozitie ca si popularitate in piata telefoanelor mobile, brandul a avut un start intarziat intr-unul din cele mai profitabile sectoare ale industriei - telefoanele inteligente. In plus, compania a fost surprinsa nepregatita de explozia aplicatiilor, ceea ce face dificila construirea unui ecosistem pentru brandul sau.

In contextul tuturor acestor provocari, Nokia se afla in fata unor obstacole ce ar putea fi greu de recuperat pe termen scurt.

7. Intel - 32 mld. dolari

7. Intel - 32 mld. dolariIntr-un an in care multe companii au apasat puternic pe frana, renuntand la investitii si extindere, Intel si-a mentinut strategia de dezvoltare, alocand milioane de dolari pentru constructia unor noi unitati de productie. Compania a cautat sa se extinda in doua directii: prin mutarea focusului de pe piata PC-urilor si serverelor catre constructia de cipuri pentru telefoane mobile sau televizoare inteligente, respectiv asigurarea securitatii aplicatiilor prin achizitia recenta a McAfee.

6. McDonald's - 33,5 mld. dolari

6. McDonald's - 33,5 mld. dolariMcDonald's a profitat de oportunitatea creata de criza financiara pentru a atrage o noua audienta si a-si majora vanzarile - introducerea cafelei premium si a unor meniuri mai sanatoase - o miscare ce poate ajuta brandul pe termen lung.

5. GE - 42,8 mld. dolari

5. GE - 42,8 mld. dolariGeneral Electric isi continua pentru al doilea an la rand declinul in privinta popularitatii si valorii brandului, in 2010 scaderea fiind de 10%. Lipsa de directie a marcii este data de mutarea focusului de pe abordarea ecologica la o initiativa mai "sanatoasa". Chiar daca brandul isi mentine suprematia in privinta sustenabilitatii, importanta pastrarii unui mediu ecologic a scazut.

4. Google - 43,5 mld. dolari

4. Google - 43,5 mld. dolariPe masura ce Google isi continua traiectoria ascendenta, se confrunta din ce in ce mai mult cu misiunea dificila de a impaca promisiunea brandului "Don't be evil" cu realitatea creata de o marca globala puternica - accesul la informatiile utilizatorilor si modul in care le foloseste compania. Recent a incalcat o regula de aur - increderea - prin incalcarea intimitatii 176 mil. utilizatori prin Google Buzz.

Cu toate acestea, recordul companiei in inovatie si penetrare este de necontestat.

3. Microsoft - 60,8 mld. dolari

3. Microsoft - 60,8 mld. dolariOdata cu recesiunea Microsoft a cunoscut si primul declin al afacerilor si al profitului operational. In anii anteriori crizei financiare, compania s-a concentrat mai mult pe lansarea de produse defensive decat pe inovatie - lansarea Xbox pentru a concura cu Sony Playstation, Bing drept concurent al Google, Windows Kin Phone ca si competitor pentru iPhone, Windows 7 pentru a ataca Linux.

Anul acesta compania a demonstrat totusi ca este capabila sa inoveze prin introducerea pe piata a Xbox Kinect, ce foloseste tehnologie originala.

2. IBM - 64,7 mld. dolari

2. IBM - 64,7 mld. dolariIBM a realizat in ultimii 9 ani 108 achizitii strategice pentru a-si consolida portofoliul. Pe parcursul acestei evolutii, compania s-a reinventat de mai multe ori, iar orientarea catre tarile in curs de dezvoltare i-au adus anual cresteri de doua cifre ale afacerilor.

1. Coca-Cola - 70,4 mld. dolari

1. Coca-Cola - 70,4 mld. dolariCoca-Cola s-a adaptat rapid la social media, atingand in august 2010 11 milioane de fani in cea mai populara retea sociala, Facebook, respectiv 96.385 de followeri pe site-ul de microblogging Twitter.

De asemenea, brandul conduce si la capitolul responsabilitate sociala, zona in care investeste 305 mil. dolari prin Fundatia Coca-Cola.

Marca va avea de infruntat pe viitor provocari noi, in contextul in care consumatorii incep sa recunoasca importanta unei alimentatii sanatoase. In plus, bauturile carbogazoase sunt supuse unor taxe in crestere, in SUA.