2004 - 1 milion de utilizatori

2004 - 1 milion de utilizatoriOriginile Facebook au fost disputate inca din saptamana in care tanarul in varsta de 19 ani, Mark Zuckerberg, lansa site-ul pentru Universitatea Harvard in 2004. Denumit initial "thefacebook.com”, site-ul a fost peste noapte un succes. Primul an a adus Facebook si primul milion de utilizatori, informeaza Mashable.com.

Odata cu lansarea retelei sociale controversele au inceput sa apara. La numai o saptamana dupa ce a fost lansat in 2004, Mark a fost acuzat de catre trei studenti de la Harvard ca le-ar fi furat ideea. Aceasta plangere a devenit curand un proces in toata regula, intrucat compania rivala, fondata de catre cei trei studenti care l-au acuzat pe Zuckerberg de furt si frauda, incepuse o odisee juridica ce continua si in prezent.

Potrivit publicatiei Silicon Alley, o parte dintre plangerile indreptate catre Mark Zuckerberg sunt valide. De asemenea, cotidianul online sugereaza ca Mark a folosit in 2004 date private de conectare preluate de pe serverele Facebook pentru a se conecta la emailurile private ale membrilor acestuia si pentru a le citi - o utilizare abuziva a informatilor private. Ulterior, Mark a patruns in sistemele companiei rivale pentru a modifica informatiile utilizatorilor cu scopul de a face site-ul mai putin util.

Principala disputa din jurul originilor Facebook se centreaza in jurul posibilitatii ca Mark Zuckerberg sa fi cazut la intelegere cu studentii de la Harvard, Cameron si Tyler Winklevoss si un coleg, Divya Narendra, pentru a dezvolta un site similar pentru ei -, iar apoi le-ar fi sabotat proiectul, in timp ce le-a furat ideea dezvoltand-o singur.

Cititi si Cum a fost lansata Facebook, cea mai mare retea sociala?

Sursa foto: Mashable.com

2005 - crestere fulminanta a numarului de utilizatori

2005 - crestere fulminanta a numarului de utilizatoriIn mai 2005 Facebook atragea o runda de finantare in valoare de 12,8 mil. dolari din partea fondului de investitii Accel Partners. Este cumparat domeniul facebook.com de la Aboutface Corporation pentru 200.000 de dolari.

In luna septembrie a aceluiasi an, Zuckerberg oferea acces la reteaua de socializare si liceelor, ca un pas "firesc" in dezvoltarea proiectului. O luna mai tarziu, Facebook era disponibila universitatilor si colegiilor din SUA, Canada, Mexic, Puerto Rico si Marea Britanie. Au primit acces ulterior si universitati din Australia si Noua Zeelanda, numarul institutiilor de invatamant prezente in retea fiind de 2.000 de colegii si peste 25.000 de licee din SUA, Irlanda, Canada, Mexic, Australia, Marea Britanie, Noua Zeelanda.

2006 - 52 mil. dolari

2006 - 52 mil. dolariIn 2006 BusinessWeek scria despre o posibila preluare a retelei de socializare. Facebook a refuzat o oferta de 750 de milioane de dolari, insa potrivit unor surse apropiate discutiei pretul real oferit s-ar fi apropiat de 2 miliarde de dolari, potrivit Empoweryou.

Peter Thiel, Greylock Partners si Meritech Capital Partners au investit in proiect inca 25 de milioane de dolari. In luna mai, Facebook se extindea in India. In plus, erau introduse noi servicii care puteau genera venituri suplimentare.

In august Facebook adauga in retea universitatile din Germania si licee din Israel. Reteaua introducea Facebook Notes, o optiune de blogging, ce permitea utilizatorilor sa comenteze asupra informatiilor postate de alti membri. Ulterior Facebook permitea accesul in retea oricarui membru cu o adresa de e-mail valida.

Reteaua ajunsese la 12 milioane de utilizatori si o cifra de afaceri de 52 mil. dolari.

2007 - 150 mil. dolari si 50 mil. utilizatori

2007 - 150 mil. dolari si 50 mil. utilizatoriFacebook anunta intentia de a introduce anunturi publicitare pe site, devenind astfel un competitor direct pentru companii online precum Craiglist. Acest proiect, denumit Facebook Marketplace, a fost lansat in mai 2007.

Compania lui Mark Zuckerberg anunta in luna iulie prima sa achizitie, Parakey Inc. de la Blake Ross si Joe Hewitt.

In luna octombrie, Microsoft a cumparat 1,6% din actiunile Facebook pentru 240 de milioane de dolari. Imediat dupa Facebook a lansat Facebook Ads, ce inlocuia programul Facebook Flyers.

Reteaua atragea o noua runda de finantare in valoare de 60 de milioane de dolari, de data aceasta din partea miliardarului chinez Li Ka.

2008 - Facebook depaseste MySpace

2008 - Facebook depaseste MySpaceIn aprilie 2008 Facebook nu mai era a doua mare retea de socializare din lume, reusind sa egaleze cifrele MySpace in privinta vizitatorilor unici pe luna la nivel mondial. Astfel, ambele retele reuseau sa atraga fiecare 115 milioane de utilizatori in fiecare luna. Evolutia Facebook era determinata in special de pietele internationale, in timp ce MySpace detinea inca suprematia pe piata americana cu 72 mil. utilizatori unici pe luna, fata de reteaua lui Mark Zuckerberg ce atragea jumatate din cifrele MySpace.

In 2008 Facebook a introdus optiunea de control al informatiilor personale si a lansat Facebook Chat si Faceboom Connect.

Reteaua atingea 100 mil. utilizatori si o cifra de afaceri de 280 de milioane de dolari.

2009 - primul an pe profit de la lansare

2009 - primul an pe profit de la lansareMark Zuckerberg anunta ca reteaua sociala online a atras pe plan global 200 milioane de utilizatori, un avans de 50 milioane doar in 2009 si dublu fata de numarul de vizitatori unici atrasi lunar de principalul rival MySpace.

Intr-un recent raport financiar, Facebook se astepta ca veniturile sa creasca cu 70% in 2009. Totusi, in pofida succesului Facebook, intrebarile planau asupra abilitatii sale de a produce o sursa sustenabila de venituri deoarece odata cu cresterea numarului de utilizatori automat vor creste si costurilor operationale.

In luna mai Facebook vindea o participatie de 1,96%, pentru 200 milioane dolari, catre compania ruseasca Digital Sky Technology (DST), decizie ce evalua site-ul de socializare la 10 miliarde dolari.

Facebook a refacut pagina de start pentru a semana cu site-ul rival Twitter, cu difuzarea cu regularitate a informatiilor despre prieteni, care a starnit entuziasm printre utilizatori. Compania a achizitionat in acest sens FriendFeed, site care functioneaza asemanator Twitter, pentru suma de 50 mil. dolari.

In Romania, in 2009 peste 260.000 de romani aveau conturi active in reteaua Facebook.

Reteaua incheia anul cu o cifra de afaceri de 750 mil. dolari si 350 mil. utilizatori.

2010 - 8 utilizatori noi pe secunda

2010 - 8 utilizatori noi pe secundaIn 2010 un newyorkez a deschis un proces impotriva Facebook prin care sustine ca detine 84% din cea mai mare retea sociala si cere banii obtinuti de companie din 2004. Paul D Ceglia sustine ca in 2003 a semnat un acord cu Mark Zuckerberg, actualul director executiv, pentru a dezvolta site-ul care ulterior a devenit Facebook. Contractul ii oferea acestuia 1.000 de dolari si o participatie de 50% din companie.

In august compania a fost evaluata la proximativ 33,7 miliarde de dolari, conform unor tranzactii realizate pe piata secundara, valoarea fiind mai mare decat cea a site-ului de licitatii electronice eBay sau cea a Yahoo.

In Romania reteaua de socializare depasea 2 milioane de utilizatori, site-ul crescand de peste patru ori in privinta numarului de conturi, avand in vedere ca in ianuarie inregistra 500.000 de utilizatori.

De asemenea, Facebook isi schimba din nou designul, miscare ce ar trebui sa faca reteaua sociala mai usor de folosit si ar trebui sa reflecte mult mai bine cine este sunt utilizatorii Facebook, unde lucreaza, ce preocupari au. Veniturile companiei urca la 2 mld. dolari si 500 mil. utilizatori sunt prezenti in retea.

2011 - Facebook ia Oscarul?

2011 - Facebook ia Oscarul?Lansat in 2010 filmul The Social Network, ce prezinta povestea retelei de socializare lansate de Mark Zuckerberg, este una dintre productiile favorite ale editiei din anul acesta a premiilor Oscar, fiind nominalizata la 3 categorii.

Daca 2010 a fost intitulat “anul Facebook”, reteaua fondata de Mark Zuckerberg bucurandu-se de o popularitate in crestere, anul acesta aduce cifre record pentru bugetele pe care publicitarii le vor aloca retelelor de socializare. In SUA valorile depasesc 3 mld. dolari. Facebook ar putea atrage in acest an publicitate in valoare de 2,19 mld. dolari in SUA si peste 4 mld. dolari la nivel mondial, in ambele cazuri valorile fiind duble fata de 2010.

La inceputul anului, Facebook a obtinut finantare de 500 milioane de dolari de la banca Goldman Sachs si un investitor rus, printr-o tranzactie care evalueaza reteaua de socializare la 50 miliarde de dolari.