Pasajele rutiere

Pasajele rutiereDin perspectiva impactului pe care l-a avut asupra pietei imobiliare, programul de investitii privind pasajele rutiere si-a dovedit deja utilititatea, reiese din raportul CBRE Romania.

"Pasajul Baneasa, inaugurat de 12 decembrie 2009, este cel mai elocvent exemplu deoarece a schimbat radical traficul in zona de Nord (legatura cu DN1). In plus, cele patru pasaje operationale din 2011 de pe centura de Nord a Capitalei au deblocat traficul intre Chitila si Voluntari, pe o lungime de 20 de kilometri", este de parere Marius Ene, research manager in cadrul CBRE Romania.

In prezent, cele mai importante proiecte de acest tip care sunt in curs de desfasurare sau au fost finalizate sunt: pasajul Basarab, pasajul Pipera – Barbu Vacarescu, pasajul Mihai Bravu – Calea Vacaresti, prelungire si pasajul Doamna Ghica – Bulevardul Chisinau, pasajul Piata Presei Libere si pasajul Charles de Gaulle.

Extinderea retelei de metrou

Extinderea retelei de metrouExtinderea retelei de metrou joaca un rol important in dezvoltarea unor noi zone pentru cladiri de birouri proiecte rezidentiale si chiar centre comerciale, facilitand accesul populatiei in zonele de interes, se mai arata in raportul CBRE.

Dupa ce, la inceputul anului 2011, au fost inaugurate doua statii de metrou (Jiului si Parc Bazilescu), care fac parte din magistrala M4, Ministerul Transporturilor preconizeaza finalizarea a altor 65 de statii, necesitand investitii totale de 8,5 miliarde de euro.

In prezent, singurul tronson aflat in faza de executie este Raul Doamnei - Eroilor, inclus in noua magistrala M5 Drumul Taberei - Pantelimon, investitia ridicandu-se la 1,7 miliarde de euro.


Dezvoltarea continua a centrului vechi

Dezvoltarea continua a centrului vechiDezvoltarea continua a centrului vechi are deja un impact simtitor asupra apetitului investitional si asupra chiriilor practicate in zona. Reabilitarea cladirilor si finalizarea investitiilor vor determina o imbunatatire a mixului de activitati comerciale din centrul vechi, axate in prezent pe cluburi, baruri si restaurante, afirma consultantii de la CBRE.

Pe parcursul lui 2011 este preconizata demararea constructiei unei parcari cu cateva sute de locuri, la intersectia strazilor Franceza, Tonita si Filitti. In plus, se va amenaja o piateta in spatele Hanului Manuc.

Citeste si Centrul vechi, o perla pentru capitalele europene: Ce ii lipseste batranului Lipscani?.

6.000 de locuri de parcare

6.000 de locuri de parcarePentru a descongestiona traficul din centrul si Nordul orasului, Primaria Capitalei are in plan construirea a aproximativ 6.000 de locuri de parcare, in majoritate subterane. In cazul anumitor locatii, autoritatile sunt in stadiul de stabilire a procedurilor de atribuire a contractelor de concesiune de lucrari publice (Piata Charles de Gaulle - 603 locuri, Edgar Quinet - 382 locuri, Walter Maracineanu - 241 locuri si Dorobanti - 254 locuri).

Singura lucrare in derulare este cea de la Universitate, unde un consortiu spaniol va construi 420 de locuri de parcare in loc de 380, intrucat a mai fost adaugat inca un nivel fata de proiectul initial. Valoarea lucrarii se ridica la 13 milioane euro, iar data inaugurarii este stabilita pentru aprilie 2012.

Reteaua de autostrazi

Reteaua de autostraziPlanul privind dezvoltarea retelei de autostrazi din Romania pentru urmatorii ani este extrem de ambitios, lungimea noilor artere ajungand la aproximativ 1.000 de kilometri, neluand in considerare tronsoanele deja operationale si cele doua proiecte ce vor lega granita Republicii Moldova cu Transilvania (Ungheni - Targu Mures) si sudul Romaniei (Ploiesti - Albita).

In prezent, insa, tara noastra are aproximativ 300 de km de autostrada, fapt ce limiteaza posibilitatile de atragere a unor investitii straine si impulsionarea sectorului logistic si de transport, sunt de parere reprezentantii CBRE.

Zonele metropolitane ale oraselor care se afla pe traseele autostrazilor A1, A2 si A3 (Timisoara, Arad, Oradea, Cluj Napoca, Targu Mures, Pitesti, Sibiu, Ploiesti, Brasov, Constanta) precum si Bucurestiul reprezinta o exceptie dar si aici mai sunt zone cu potential. Mai ales iesirile catre Ploiesti (A3) si Constanta (A2) vor beneficia din plin de aceste investitii, potrivit raportului citat.