2 / 6

Florentin Banu, proprietar Banuinvest: Sa nu tina costurile ridicate

"Ar trebui sa nu fie prea optimisti, sa nu se imbete cu apa rece si sa nu fuga de adevar. Sa nu se increada in oameni cu ochii inchisi. Sunt oameni care sunt bine intentionati, care au o atitudine pozitiva, dar care nu au capacitatea profesionala pentru a face fata anumitor lucruri. Este o greseala de care eu m-am lovit brutal", spune antreprenorul care a lansat napolitanele Joe si reteaua de magazine Artima.

Florentin Banu este omul de afaceri timisorean care a lansat in 1994 brandul de napolitane Joe, vandut in 2000 grupului elvetian Nestlé. Cu banii din aceasta tranzactie a fondat reteaua de supermarketuri Artima, preluata in 2005 de fondul de investitii Enterprise Investors si ulterior de Carrefour.

In prezent, antreprenorul controleaza alaturi de fratele sau, Daniel Banu, grupul Banuinvest, din care fac parte Banuconstruct (dezvoltarea si construirea de imobiliare in Timisoara), Banusport (un complex sportiv dezvoltat in Timisoara) si Interpart Production (afacerea cu mase plastice si matrite).

"Sa nu tina costurile ridicate pana nu se mai pot reduce. Este o greseala pe care eu am facut-o ani de zile pentru ca am tinut costurile sus si ne-am dus jos".

"Sa nu crezi intr-un contract pana nu iti intra banii. Sunt clienti care promit contracte si dureaza si un an pana cand acestea se finalizeaza si uneori nu se mai incheie. Si antreprenorul isi ia credite, risca si apoi vine deceptia".

"Sa nu faca afaceri cu sufletul pentru ca nu au nicio legatura".

"Sa nu dea salarii mari pentru ca este mai bine sa dea salarii mici mai mult timp decat sa inchida si sa nu mai dea deloc."

Top 10 sfaturi de la Domnul Joe pentru viitorii antreprenori





Ce greseli trebuie sa eviti in primul an de antreprenoriat



Articole recomandate