Lufthansa
Compania aeriana Lufthansa Italia a renuntat anul acesta, incepand din orarul de iarna (1 noiembrie), la cursa Bucuresti – Milano pe care o opera din martie 2009.Motivul invocat de oficialii Lufthansa este numarul mic de aeronave pe care compania le detine. “Zborul Bucuresti- Milano va fi reintrodus incepand din martie 2011. Cursa avea o cerere mare, insa numarul mic de aeronave de care dispunem in prezent ne-a determinat sa o anulam pe perioada iernii”, au declarat, pentru Wall-Street, oficialii companiei.
Pe ruta Bucuresti - Milano, mai opereaza si companiile de linie Alitalia si Tarom dar si operatorii low-cost Wizz Air si Blue Air.
Lufthansa este o companie aeriana cu centre de operare pe aeroporturile din Frankfurt si Munchen si cu o baza la aeroportul din Dusseldorf.
Germanii mai controleaza si companiile Swiss, Air Dolomiti, Eurowings si operatorul low-cost Germanwings.
Blue Air
Compania low-cost Blue Air a renuntat in mai la cursele Suceava-Venetia si Suceava-Roma-Fiumicino, iar din iunie la cursa interna Bacau-Suceava.In martie, Blue Air a decis suspendarea curselor externe cu care opera de trei ori pe saptamana de pe Aeroportul International Cluj- Napoca pe destinatiile Roma si Paris. Motivul invocat de compania cu tarife scazute a fost nerentabilitatea zborurilor.
Compania Blue Air este prezenta pe aeroporturile interne Arad, Bacau, Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Sibiu, Suceava si Timisoara.
Ruta Timisoara - Constanta este cea de-a patra legatura directa interna, pe langa Bucuresti - Cluj, Bucuresti - Arad si Bucuresti -Timisoara.
Compania aeriana low-cost Blue Air a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 140-150 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul 2008.
Linia aeriana a transportat anul trecut 1,7 miloane pasageri, cu un grad mediu de ocupare al aeronavelor de 75%.
Blue Air, companie detinuta de omul de afaceri Nelu Iordache, opereaza peste 50 de rute europene, in 14 state.
Malev
Compania aeriana de linie Malev a decis anul acesta ca ruta Iasi-Budapesta sa ramana suspendata si incepand din 28 martie (orarul de vara). Cursa a fost anulata pe timpul iernii si trebuia sa fie reluata din vara.Romania este a treia piata ca importanta pentru Malev, dupa Ungaria si Germania, furnizand 8% din numarul total al pasagerilor transportati.
Operatorul aerian a fost reluat in 2010 de statul maghiar in schimbul sumei de 93,4 milioane euro. Ungaria a devenit astfel actionarul majoritar, in locul bancii publice ruse Vnesheconombank. Compania rusa AirBridge, controlata de miliardarul rus Boris Abramovici, detine 5% din actiunile Malev.
Principalii competitori ai Malev pe piata locala sunt Tarom, Lufthansa, Air France KLM, Austrian Airlines, British Airways sau Alitalia.