8 Februarie 2012
Care au fost cele mai importante momente din industria auto in ultimii 7 ani
Cele mai importante momente din industria auto in ultimii sapte ani au fost oprirea productiei Daewoo in Romania, preluarea uzinei de la Craiova de catre Ford, lansarea primului SUV fabricat de Dacia, deschiderea primului centru de inginerie auto de catre Renault, la care am putea adauga si pierderea investitiei Mercedes, greva de la Dacia si declinul pietei auto.
Renault a deschis un centru de inginerie auto
RTR cuprinde activitati de inginerie (proiectare si incercari), dar si functiile de achizitii, design si suport (gestiune, resurse umane, informatica).
Domeniile principale de activitate ale Renault Technologie Roumanie sunt conceperea si perfectionarea vehiculelor, precum si adaptarea motoarelor si a cutiilor de viteze.
Renault Technologie Roumanie are trei locatii Bucuresti (design), Pitesti (teste) si Titu (centru de incercari).
Greva de la Dacia a adus pierderi de 150 mil. euro
Pierderile uzinei au fost de peste 150 de milioane de euro, deoarece, in conditiile grevei, numai cateva zeci de vehicule au fost asamblate in fiecare zi, fata de 1.300 de masini in mod obisnuit.
Angajatii uzinei Dacia au intrat in greva generala pe timp nelimitat in data de 24 martie 2008, dupa ce au respins oferta administratiei de majorare salariala cu 12%, pretentiile lor fiind mult mai mari.
Pierderea investitiei Mercedes
Investitia de 800 de milioane de euro ar fi adus 2.500 locuri de munca.
Daimler a decis ca noua fabrica Mercedes sa fie amplasata in apropierea orasului Kecskemet, din centrul Ungariei.
Compania si-a propus sa produca in Ungaria cel putin 100.000 de unitati pe an.
Inchiderea uzinei Daewoo
La Craiova au fost produse anual 192.000 de cutii de viteze si 140.000 de motoare, care erau exportate catre foste fabrici Daewoo din Kazahstan, Ucraina, Polonia, Egipt si Coreea de Sud.
Oprirea productiei de motoare si cutii de viteze a condus la concedierea a 1.000 de angajati.
Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry - care detinea 51% din actiuni, si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.
Ford a preluat uzina Automobile Craiova
In septembrie 2009, Ford a inceput productia vehiculului comercial Transit Connect la Craiova, la 74 de ani de la primul Ford fabricat in Romania.
Lansarea primului SUV fabricat de Dacia
Pentru producerea noului model, la uzina din Mioveni au fost realizate modificari ale liniei de productie cu investitii de circa 70 milioane euro in uzina, in timp ce investitiile totale pentru dezvoltarea si industrializarea proiectului Duster s-au ridicat la 290 milioane euro.
Piata auto a scazut in 2011 la cel mai mic nivel din ultimii 10 ani
In 2009, circa 10% din cei 400 de dealeri auto din Romania au dat faliment, iar multi au vandut masini in pierdere, facand reduceri de pret exagerate pentru a scapa de stocuri. Vanzarile de autoturisme noi in 2009 au scazut cu 50%.