Polestar, producător de mașini electrice deținut de grupul Geely și de Volvo, a demonstrat o nouă tehnologie de încărcare rapidă pentru EV-uri care permite „umplerea” bateriei de la 10% la 80% în doar 10 minute, cu o putere de încărcare maximă de 370 kW, scrie Autocar.

O nouă tehnologie, dezvoltată alături de compania Storedot, a fost testată pe un Polestar 5 capabil să se încarce la o putere mult peste ceea ce permite un charger obișnuit, fie el și cu curent continuu. Denumită XFC (extreme fast charging), soluția se bazează pe creșterea rezistenței bateriei. Un punct de încărcare poate fi de mare putere, nu acesta ar fi impedimentul, ci limitele constructive ale bateriei.

Concret, dacă chimia din baterie nu dă randament la încărcări repetate de mare putere, șoferul va observa cum starea bateriei se degradează înainte de vreme. Pentru a contracara acest efect de „îmbătrânire”, XFC se bazează pe celule cu o componentă crescută de silicon ce permit încărcarea rapidă a bateriei fără ca durata sa de viață să fie afectată. În plus, vorbim despre mecanici noi și îmbunătățite și pe partea de răcire a bateriei, întreg pachetul de celule fiind mai ușor.

Polestar 5, următoarea berlină electrică a mărcii

Polestar își dorește să folosească aceste baterii pe modelul Polestar 5 încă de la lansare, un alt beneficiu al tehnologiei fiind acela că bateriile sunt mai ușor de reciclat. În prezent, EV-ul care se poate încărca la cea mai mare putere (în condițiile în care aceasta poate fi oferită de charger, evident) este Porsche Taycan, model care se poate încărca la o putere de până la 320 kW

Testele făcute arată că sistemul se poate încărca fără probleme la o putere medie de 310 kW cu vârfuri ce ating 370 kW. Practic, bateria este fiabilizată să reziste la aceste nivele constante care sunt, ăn prezent, cam maximul posibil la un charger cu DC disponibil public. În Marea Britanie, de pildă, nu există chargere care să ofere încărcare la 370 kW.

O încărcare de 10 minute a bateriei de 77 kWh a lui Polestar 5 (de la 10% la 80%), este echivalentă cu adăugarea a 320 kilometri de autonomie, iar oficialii companiei spun că aceleași celule vor fi folosite și pentru varianta cu autonomie crescută care va avea o baterie de 100 kWh. Conform Polestar, această inovație va permite proprietarilor de EV-uri să uite de timpul mare petrecut la încărcare - acesta fiind și una dintre criticile aduse mașinilor electrice de către cei care susțin, în continuare, variantele cu motoare termice.

Sursa foto: Polestar

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri