14 Martie 2006

BMW si GM isii modifica politicile comerciale in Europa

Ca urmare a presiunilor facute de organismele europene de reglementare a concurentei, constructorii auto BMW AG (Germania) si General Motors Corp. (SUA) au acceptat luni sa le permita dealerilor europeni, care se ocupa de comercializarea autovehiculelor lor, sa vanda si sa ofere servicii de intretinere si pentru alte marci de autoturisme, informeaza AFP.
Potrivit Rompres Comisia Europeana a anuntat ca a pus punct investigatiilor demarate asupra procedurilor de distributie pe care le utilizau BMW si GM, dupa ce ambele companii au decis sa-si modifice acordurile de distributie si service prin eliminarea clauzelor care interziceau dealerilor lor sa vanda alte marci de autoturisme sau a celor care limitau numarul de reparatii autorizate care puteau fi facute la atelierele de reparatii dintr-o anumita zona.

Dealerii s-au plans ca atat BMW cat si GM incalca legislatia europeana referitoare la libera competitie prin restrictionarea modului in care reprezentantele si atelierele de reparatii isi conduc afacerile. Organismele de reglementare comunitare au dezvaluit ca ancheta a fost provocata de plangerile venite din partea Asociatiei dealerilor BMW din Europa, precum si de asociatiile dealerilor Opel din Franta, Germania, Spania si Italia. Proprietarul marcii Opel este constructorul auto american GM.



Citeste si