Șefii Campionatului Mondial de Formula 1, cea mai cunoscută serie de motorsport din lume, sunt luați la întrebări de politicieni din Congresul american pe chestiunea Andretti. Echipa nu a primit acceptul din partea formațiilor rivale și a conducerii F1 pentru a se alătura campionatului, deși prin statutul înscris în Acordul Concorde se permite un număr de 12 echipe la start, scrie Motorsport.com.

În urmă cu mai bine de un an, în ianuarie 2023, grupul Andretti, care poartă numele fostului campion de F1 Mario Andretti, și-a anunțat oficial intenția de a intra în „Marele Circ” într-un parteneriat cu Cadillac. Asemeni rivalilor de la Ford, care au semnat un acord cu echipa Red Bull Racing, și General Motors își dorește în Formula 1, dar echipa Andretti nu a primit undă verde să se alăture grilei, deși Federația Internațională s-a arătat deschisă și a acceptat cererea de înscriere.

Motivația mai marilor Formulei 1, dar și a celor care conduc majoritatea echipelor de pe grilă, a fost că Andretti nu ar aduce un plus competiției ci, din contră, ar căuta doar să obțină beneficii de pe urma asocierii cu brandul F1 și prin prezența în concurs. Conform ESPN, F1 nu a refuzat pentru totdeauna o înscrierere a echipei americane în campionat, dar Andretti va trebui să reia procesul cel devreme în 2026, anul în care intră în vigoare și un nou regulament tehnic.

Până atunci, însă, mai multe echipe vor modificarea actualului Acord Concorde, act prin care se trasează modalitățile în care se împart banii în F1, dar care are și rol de statut al competiției cu toate aspectele sale. În prezent, în F1 ar putea să concureze până la 12 echipe sau 24 de monoposturi, dar cele 10 echipe deja aflate în joc vor schimbarea acestui punct din Acord pentru a nu mai permite nicio echipă nouă.

Din punct de vedere obiectiv, această tendință de a-și proteja câștigurile este firească din partea echipelor, mai ales că vorbim de un pot anual ce sare de 1,15 miliarde de dolari. Acești bani se împart, în funcție de o serie de factori, către echipe și, deci, cei care sunt deja în „horă” nu-și doresc ca banii să se ducă în și mai multe părți. Totuși, în dispută au intrat și politicienii americani.

Congresul american cere explicații de la Formula 1 și Liberty Media Group

Într-o scrisoare pe care au semnat-o 12 membri din Congres, șefii F1 sunt luați la întrebări. Politicienii vin din ambele partide politice importante din Statele Unite, iar scrisoarea a fost transmisă la scurt timp după ce Mario Andretti însuși s-a deplasat la Capitoliu pentru a discuta cu un congressman republican pe acest subiect. Scrisoarea i se adresează șefului Liberty Media, Greg Maffei.

În textul scrisorii se sugerează că decizia F1 (luată prin Formula One Management / FOM - deținătorul drepturilor comerciale ale competiției) de a respinge echipa Andretti a fost influențată de echipele europene, multe dintre ele susținute de constructori care rivalizează pe piață cu General Motors. „Este nedrept și greșit să se încerce blocarea companiilor americane de a intra în F1, astfel de acțiuni putând chiar să încalce legislația antitrust din SUA”, se arată în scrisoare.

Politicienii susțin că participarea în Campionatul Mondial ar trebui să se bazeze „pe merit, nu doar pe interesele echipelor deja prezente” și că acest lucru trebuie luat în calcul în condițiile în care Formula 1 „are o prezență tot mai importantă în Statele Unite”. Acest mesaj vine câteva zile înainte de Marele Premiu din Miami (3-5 mai), primul dintre cele trei Grand Prix-uri americane din actuala stagiune.

Membrii congresului au înaintat și trei întrebări către șeful Liberty la care așteaptă un răspuns în cel mult 48 de ore (!) și care se învârt în jurul ideii că Andretti a primit un refuz pentru că ar reprezenta un risc față de hegemonia europeană din „Marele Circ”, mai ales în contextul în care „Cadillac își pregătește revenirea pe piețele europene, iar un efort în F1 ar ajuta această intrare ce ar putea ajunge să ia din conta de piață a altor constructori deja prezenți cu echipe în F1”.

Până în acest moment, reprezentanții F1 și Liberty Media nu au răspuns public la această scrisoare și nu e clar dacă o vor face.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri