21 Septembrie 2016

Ce s-a schimbat dupa "scandalul Volkswagen": consumatorii nu primesc compensatii in Europa, reparatiile merg greu, iar Volkswagen e din nou lider mondial



La un an de la declansarea scandalului emisiilor, consumatorii europeni nu primesc nicio compensatie, reparatiile treneaza, Volkswagen a redevenit cel mai mare producator mondial, iar masinile poluante circula in continuare pe strazile Europei, conform Adevarul Financiar.

Grupul auto german Volkswagen recunostea la mijlocul lunii septembrie 2015 ca a vandut 11 milioane de autovehicule care triseaza in privinta emisiilor de noxe, declansand un adevarat scandal mondial. La un an distanta, are sute de procese si investigatii de infruntat, insa a revenit in fruntea producatorilor mondiali. In SUA, grupul a fost de acord sa plateasca 15 miliarde de dolari drept daune si compensatii, insa in Europa clientii nu primesc nimic. Si nici reparatiile nu avanseaza prea rapid.

In data de 18 septembrie 2015, Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) acuza Volkswagen ca a instalat pe masinile sale un soft care manipula emisiile de noxe ale motoarelor diesel, acestea ajungand in anumite momente sa fie si de 40 de ori mai mari decat normele permise. Volkswagen a recunoscut acuzatiile, dupa ce anterior a negat acest lucru ani de zile.

Ulterior, a iesit la iveala ca 11 milioane de autovehicule au fost echipate cu dispozitivul care manipula emisiile. Mai mult, nu erau afectate doar masini vandute sub marca Volkswagen, fiind implicate si alte branduri din interiorul grupului. Distributia pe marci era astfel: Volkswagen – 5 milioane de unitati, Audi – 2,1 milioane, Skoda – 1,2 milioane, SEAT – 700.000, in vreme unitatea Volkswagen de vehicule comerciale a vandut 1,8 milioane de masini compromise.

Citeste articolul integral pe Adevarul Financiar.



Citeste si