7 Martie 2017

Grupul Peugeot-Citroen a cumparat Opel si a devenit al doilea mare producator auto european



Grupul francez PSA a ajuns la un acord pentru preluarea Opel si Vauxhall de la General Motors, prin care va crea al doilea mare producator auto european, pentru 2,3 miliarde euro, iar producatorul auto american va iesi de pe piata europeana, transmite Bloomberg.

PSA, din care fac parte si brandurile Peugeot si Citroen, va plati 1,3 miliarde euro pentru constructorii auto Opel si Vauxhall. Restul sumei va fi platita pentru divizia financiara a Opel, care va fi detinuta impreuna cu GM si banca franceza BNP Paribas, conform News.ro.

Aceasta achizitie ar putea aduce economii anuale pentru constructori de 1,7 miliarde euro pana in 2026, dar implementarea masurilor de reducere a costurilor va costa 1,6 miliarde euro.

Economiile ar putea proveni din reducerea capacitatii de productie dar si din achizitiile comune, folosirea mai multor componente comune si reducerea cheltuielilor inutile.

Board-ul PSA a semnat acordul vineri, potrivit unor surse citate de Bloomberg.

PSA si GM discuta capacitatea producatorului auto francez de a vinde vehicule Opel la nivel mondial si dreptul companiei americane de a aduce modele Chevrolet in Europa, au spus doua dintre persoane.

Directorul general al PSA, Carlos Tavares, vrea sa relanseze brandurile neprofitabile Opel si Vauxhall cu o restructruare similara cu cea care a avut loc in ultimii trei ani la producatorul marcilor Peugeot si Citroen.

Opel, cu sediul langa Frankfurt, ar putea servi drept un motor de crestere dincolo de regiunea sa de provenienta, rol care a fost limitat sub proprietatea GM, a spus Tavares saptamana trecuta.

Volumul vanzarilor este de o importanta majora pe segmentul automobilelor de serie din Europa, in mare parte saturat. Adaugarea unei productii anuale de 1,2 milione de vehicule poate ajuta PSA sa imparta costurile de dezvoltare a unor noi automobile si motoare pe un numar mai mare de vehicule.

Un alt subiect al discutiilor a fost cum vor administra GM si PSA planul de pensii pentru pensionarii de la Opel, au spus sursele.

GM a luat decizia de a vinde dupa ce Opel a ratat tinta de break-even pentru 2016, contribuind la pierderi totale, din 2009 incoace, de circa 9 miliarde de dolari, conform datelor Bloomberg.

Alte intrebari sunt legate de costurile licentelor pentru tehnologia folosita de Opel si planurile de reducere a productiei.

Pentru a obtine sprijin in vederea preluarii, directorii PSA s-au intalnit cu lideri sindicali si politicieni pentru a-i asigura ca angajatii Opel si fabricile vor fi protejate.

Autoritatile din Franta si Germania au subliniat importanta mentinerii locurilor de munca si a fabricilor din ambele tari si au cerut PSA sa transforme cresterea viitoare in securitatea pe termen lung a locurilor de munca.

Principalul competitor al PSA pe piata europeana este grupul german Volkswagen.

Autor:



Citeste si