18 Iunie 2018

Autostrada Comarnic-Brasov: acordul cu Banca Mondiala a fost oprit. Constructia se va realiza prin PPP, incercare esuata de 3 ori



Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a anuntat oprirea acordului cu Banca Mondiala pentru proiectul autostrazii Comarnic-Brasov, prezentat, anul trecut, de premierul Mihai Tudose, urmand ca autostrada sa fie construita printr-un parteneriat public-privat (PPP), monitorizat de directorul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, care a mai coordonat trei incercari similare in 2004, 2009 si 2015, a anuntat deputatul Catalin Drula, membru in Comisia de Transporturi.

“Ministrul Sova ne-a anuntat ca renunta la pregatirea proiectului cu Banca Mondiala. Cu asta se duce pe Apa Sambetei orice sansa de profesionalism pe care o avea aceasta investitie”, a scris, joi, pe Facebook, Catalin Drula, dupa ce a participat la Sinaia la sedinta Comisiei de Transporturi din Camera Deputatilor.

„In mod incredibil, solutia PSD este aceeasi incercata de 3 ori pana acum, in 2003-2005, 2007-2009 si 2013-2015: magicul partneriat public-privat (PPP). Mai mult, cel care se va ocupa este acelasi om care s-a ocupat de anterioarele trei esecuri - Narcis Neaga”, a completat Drula.

Narcis Neaga a fost numit director general interimar al CNAIR, dupa ce Consiliul de Administratie a decis sa nu ii mai prelungeasca mandatul lui Stefan Ionita.

Asa cum se intampla si in 2003-2005, autostrada inca nu are studii geotehnice, iar fara acestea nu se poate face proiectul.

Drula sustine ca exista fonduri europene disponibile pentru acest coridor si nu este nevoie de PPP. “S-ar putea scoate la licitatie ca un proiect realizat cu finantare din fonduri de coeziune. _Daca_ am avea acea pregatire care trebuia facuta in cooperare cu Banca Mondiala, dar care se anuleaza”, argumenteaza el.



Citeste si