28 Iunie 2018

Jean-Philippe Parain, BMW: Romania este o piata mica, dar foarte importanta



Jean-Philippe Parain, vicepresedintele BMW Group responsabil de vanzari in Europa, a vizitat Romania pentru prima data: o piata mica pentru constructorul auto, insa importanta din punct de vedere al profitului, intrucat romanii comanda cele mai frumoase exemplare, foarte bine echipate.

"Masinile pe care le vindem in Romania sunt foarte bine echipate, deci este o piata importanta in termeni de cifra de afaceri. Cred ca daca te axezi doar pe cele mai mari piete si nu te uiti de unde va veni profitul maine, vei pierde trenul", a spus Jean-Philippe Parain.

In Romania, BMW vinde in jur de 2.600-2.700 de masini pe an. Anul acesta, in primele trei luni, BMW a livrat in Romania 640 de unitati. Cele mai vandute modele au fost X5, X3, X1, Seria 5 si Seria 1, majoritatea cu tractiune integrala xDrive.

Noi modele BMW, pregatite sa ajunga pe piata

Potrivit managerului, BMW va lansa anul acesta trei modele noi, BMW X4, X5 si Seria 8.

"Vom lansa noul BMW X4 in vara aceasta, in iulie, un model produs in Statele Unite ale Americii. Va urma, tot anul acesta, lansarea noului BMW X5 si a modelului Seria 8", a mai spus Jean-Philippe Parain.

Strategia BMW: car sharing-ul poate aduce clienti noi

BMW se concentreaza pentru a face fata provocarilor care urmeaza sa apara, si anume, serviciile de car sharing, masinile autonome, masinile electrice.

"In strategia grupului BMW sunt patru mari directii: masinile autonome, conectivitatea, serviciile de car sharing si electrificarea. Ne concentram pe a avea servicii de car sharing, suntem in discutii cu Daimler si asteptam aprobarea autoritatilor de cartel. Avem discutii in prezent in Paris pentru car sharing. Prin serviciile de car sharing avem oportunitatea de a ajunge la clienti care nu au mai condus un BMW sau un MINI in trecut. Sunt clienti aflati la prima lor experienta de mobilitate cu unul dintre modelele noastre si credem ca este un avantaj foarte mare pentru noi sa avem acces la astfel de persoane. Daca in prima faza vor alege solutiile de car sharing, poate mai apoi vor alege sa cumpere unul dintre modelele noastre", a mai spus Jean-Philippe Parain.

Flexibilitatea productiei, foarte importanta in viitor

Industria auto se schimba cu pasi repezi, iar BMW vrea sa fie pregatit in orice moment, asa ca si-a transformat fabricile pentru a putea trece oricand la productia de masini electrice, spre exemplu.

"Avem fabrici foarte flexibile unde putem adapta productia la schimbari. Incercam sa fim cat de flexibili putem. Pentru viitor, flexibilitatea este cheia. Fie in termeni de ce model putem produce, in ce fabrica, pentru ca daca protectionismul ia amploare vom produce din ce in ce mai mult local. In al doilea rand, de asemenea, in termeni de sistem de propulsie, pentru a ne adapta cererii si schimbarii acesteia catre electrificare sau pentru o cerere mai mare pentru diesel sau benzina. Deci aceasta flexibilitate este cheia si BMW este cunoscut ca unul dintre producatorii care are cea mai mare capacitate de a-si adapta productia la cerere", a adaugat Jean-Philippe Parain.

Vanzarile de vehicule electrice si hibride plug-in BMW au crescut cu 49% anul acesta fata de anul trecut. In prezent, sunt peste un sfert de milion de vehicule electrificate BMW pe sosele la nivel global. Vanzarile combinate de automobile BMW i, BMW iPerformance si MINI Electric au crescut cu 52% in aprilie (9.831 unitati), ceea ce a dus la vanzarea a peste 250.000 de automobile electrificate BMW Group. Obiectivul declarat de BMW este de a vinde peste 140.000 de vehicule electrificate anul acesta.



Citeste si