14 Decembrie 2018

Germanii au dezvoltat cel mai rapid sistem de incarcare pentru masinile electrice: 3 minute



Dezavantajul incarcarii lente a masinilor electrice este pe cale sa dispara curand, germanii au gasit deja solutia pentru ca timpul sa fie redus la 3 minute pentru o autonomie de 100 de km, anunta Porsche.

Porsche a prezentat un prototip pentru o statie de incarcare cu o putere de pana la 450 kW, situata in apropierea autostrazii A8 intre Ulm si Augsburg. Noua statie de incarcare poate alimenta cu curent electric orice model plug-in existent pe piata europeana, care utilizeaza varianta Type 2 (CCS - Combined Charging System).

Un model Porsche de test cu baterii de 90 kWh a atins o capacitate de incarcare de peste 400 kW, permitand un timp de incarcare sub 3 minute pentru 100 de km.

Initiat in iulie 2016, proiectul de cercetare "Fast Charge" a primit finantare de 7,8 milioane de euro de la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Germania. Consortiul industrial include producatorii de automobile BMW Group si Porsche AG, precum si operatorii Allego GmbH, Phoenix Contact E-Mobility GmbH (tehnologie de incarcare) si Siemens AG (inginerie electrica).

Solutiile de incarcare rapide maresc atractivitatea electromobilitatii. Cresterea capacitatii de incarcare pana la 450 kW permite reducerea semnificativa a timpilor de incarcare. Capacitatea de incarcare a noilor acumulatori FastCharge este de trei pana la noua ori mai mare decat cea posibila in prezent cu statiile de incarcare rapida DC.

Proiectul "FastCharge" analizeaza ce conditii tehnice trebuie indeplinite in ceea ce priveste vehiculele si infrastructura.

Porsche intentioneaza sa investeasca mai mult de 6 miliarde euro in mobilitatea electrica pana in 2022, care vizeaza atat hibrizii plug-in, cat si vehicule complet electrice. Compania si-a dublat cheltuielile planificate anterior pentru electromobilitate de la aproximativ 3 miliarde euro la peste 6 miliarde de euro.

Aproximativ 500 de milioane de euro vor fi utilizate pentru a dezvolta modelele si versiunile din gama Taycan. Porsche va investi, de asemenea, aproximativ un miliard de euro in electrificarea si hibridizarea gamei de produse existente, sute de milioane in extinderea unitatilor de productie si aproximativ 700 milioane de euro in noi tehnologii, tarifarea infrastructurii si mobilitatea inteligenta.



Citeste si