3 Decembrie 2020
Prima groapă apărută pe tronsonul A7: ce spune CNAIR
Varianta de ocolire a Municipiului Bacău, dată în trafic pe 2 decembrie, prezintă deja câteva deteriorări.
Referitor la imaginile apărute în spațiul public cu privire la deteriorări ale părții carosabile pe VO Bacău apărute după darea în trafic, CNAIR face următoarele precizări:
- Deteriorările apărute au fost determinate de o eroare de fabricație a unui rost de la podul de la km 3+150, partea dreaptă.
- Imediat ce a fost constatată această problemă, antreprenorul a semnalizat zona respectivă și a executat în regim de urgență lucrările de remediere, astfel încât la această oră se circulă în condiții de siguranță pe toată lungimea VO Bacău
- Având în vedere că, până la recepția finală a lucrărilor, constructorul mai are de realizat astfel de rosturi, circulația pe acest obiectiv se desfășoară cu restricție de viteză de 90 km/h.
Lungimea întregii lucrării este de 30.843 km. Pe 3 septembrie s-a deschis traficul pe 7/366 km, iar pe 2 decembrie s-a deschis traficul pe 20.299 km din care 16.269 km sunt la profil autostradă. Temporar, viteza maximă de circulație pe acest sector de drum va fi de maximum 90 km/h.
Antreprenorul este Asocierea dintre SC Spedition UMB SRL si SC Tehnostrade SRL, iar valoarea contractului este 668.330.294,63 lei fără TVA.
Sursa de finanţare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Proiectul a constat în construirea a:
- 7 poduri,
- 8 pasaje,
- 1 nod rutier,
- 7 intersectii de tip girații,
- 1 parcare de scurta durata.
Realizarea variantei de ocolire a Municipiului Bacău va avea efecte pozitive privind: reducerea emisiilor de poluanți în aer în zona locuită a municipiului Bacău, fluidizarea traficului din zonă, reducerea timpului și costurilor de transport, creșterea siguranței în trafic și este amplasat pe Rețeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), proiect al Uniunii Europene care prevede crearea unei rețele complete de transport auto, feroviar și naval.