2 Aprilie 2021

Uber trebuie să plătească daune unui nevăzător căruia i-au fost refuzate 14 curse



Uber trebuie să plătească 1,1 milion de dolari unui client nevăzător, după ce șoferii i-au refuzat acesteia 14 curse, compania fiind acuzată de discriminare.

Judecătorul, însărcinat cu cazul, a refuzat argumentul companiei prin care susține că șoferii săi sunt colaboratori și pedeapsa nu trebuie impusă Uber, scrie BusinessInsider.com.

Cât despre companie, Uber a dezaprobat hotărârea judecătorului.

Ce a pățit clientul nevăzător

Lisa Irving, cetățean din regiunea San Francisco, este nevăzătoare și se folosește de cățelul său, Bernie, pentru a ajuta-o în activitățile zilnice.

Aceasta a comandat Uber pentru a merge la muncă și a fost refuzată de către șoferii care s-au prezentat, deoarece era însoțită de un animal de companie. În plus, Lisa susține că doi dintre cei s-au prezentat au și intimidat-o și hărțuit-o.

Lisa a mai precizat că refuzul șoferilor de a o transporta au dus la întârzierea ei la locul de muncă și, ulterior, la concedierea sa.

Potrivit Actului american pentru Persoane cu Dizabilități, e ilegal ca cei cu un handicap să fie refuzați sau discriminați. Ținând cont de acest aspect, Uber a încercat să nu își asume acuzațiile și doar șoferii să fie cei sancționați, pentru că sunt independenți, în ciuda contractului.

Judecătorul a precizat că Uber s-a folosit de același argument și în situații anterioare, pentru a nu-și asuma răspunderea.

Același argument a ajutat Uber să evite inclusiv plata asigurărilor de sănătate, a asigurărilor pentru șomaj, transferând aceste costuri către contribuabili, care au plătit, în 2020, 80 de milioane de dolari pentru șoferi.



Citeste si