28 Iulie 2021

Soluția ieftină și simplă care ne-ar ajuta să evităm carnagiile de pe șoselele României



Din cele 24 de victime ale accidentelor rutiere din acest weekend, 8 și-au pierdut viața în ciocnirea frontală de pe DN2, în județul Bacău, la Răcăciuni. Asociația Pro Infrastructură reacționează și reamintește autorităților faptul că au la îndemână o soluție simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii.

”Așa cum API a atras atenția în repetate rânduri, pe DN2 și alte drumuri de 13m lățime, există o soluție simpla și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementata parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani. De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!”, punctează Asociația Pro Infrastructură.

Asociația solicită CNAIR să spună ”cu nume și prenume” cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului 2+1 alternativ pe DN2 și DN28.

”Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți? Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime”, adaugă reprezentanții asociației.

De asemenea, aceștia solicită și o analiză serioasă a rețelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.

Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale.



Citeste si