Soluția ieftină și simplă care ne-ar ajuta să evităm carnagiile de pe șoselele României
Din cele 24 de victime ale accidentelor rutiere din acest weekend, 8 și-au pierdut viața în ciocnirea frontală de pe DN2, în județul Bacău, la Răcăciuni. Asociația Pro Infrastructură reacționează și reamintește autorităților faptul că au la îndemână o soluție simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii.
”Așa cum API a atras atenția în repetate rânduri, pe DN2 și alte drumuri de 13m lățime, există o soluție simpla și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementata parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani. De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!”, punctează Asociația Pro Infrastructură.
Asociația solicită CNAIR să spună ”cu nume și prenume” cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului 2+1 alternativ pe DN2 și DN28.
”Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți? Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime”, adaugă reprezentanții asociației.
De asemenea, aceștia solicită și o analiză serioasă a rețelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.
Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale.