3 Septembrie 2021

Sute de transportatori rutieri protestează în Arad și Oradea. Care sunt nemulțumirile șoferilor



Aproape 400 de transportatori rutieri din Timișoara, Arad și Oradea au scos astăzi camioanele în stradă pentru a protesta împotriva tentativei Guvernului de a supra-impozita sectorul transporturilor din România. Protestul se desfășoară pe centurile municipiilor Arad și Oradea.

Supra-impozitarea apărută ad-hoc printr-o reinterpretare a legii, împinge spre faliment sectorul transporturilor rutiere din România, singura industrie în care capitalul românesc
reprezintă peste 98% și care reușește să se claseze pe al treilea loc la nivelul Uniunii Europene, susține Asociația Patronală a Transportatorilor Europa, într-un comunicat de presă.

Transportatorii protestează astăzi pe centurile orașelor Arad și Oradea împotriva hotărârii ca diurnele șoferilor transportatorilor români să fie impozitate retroactiv, pe 5 ani.

,,Diurnele nu se impozitează în niciun stat din Uniunea Europeană’’, a declarat Dorin Jurjuț, vicepreședinte al Asociației Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE – 2002).

,,Suntem puși cu spatele la zid, cu ale cuvinte suntem împinși spre faliment, prin reinterpretarea diurnei ca venit salarial și solicitându-ne sume pentru ultimii 5 ani, sub
amenințarea sechestrului și a închiderii companiilor’’, a adăugat Dorin Jurjuț.

,,Este fără precedent. Firmele de transport cu capital românesc sunt efectiv mutilate, solicitându-li-se retroactiv impozite pe ultimii 5 ani, impozite inventate care, în condițiile
unor marje de profit de 2,5%-3% pe an, echivalează cu profitul pe 20 de ani. În mod real, aceste sume nu pot fi plătite și nici nu trebuie plătite, întrucât diurnele nu se impozitează
nicăieri în Uniunea Europeană’’, a declarat Adrian Pop – Președinte al APTE 2002.

Problema recalificării diurnelor ca venit salarial a apărut și în trecut când excesele inspectorilor fiscali, în contradicție cu aquis-ul comunitar în ceea ce privește impozitarea
diurnelor și îndreptate împotriva transportatorilor români au trebuit să fie corectate printr-o lege a amnistiei adoptată de Parlament.

APTE 2002 consideră că și în 2021 este imperios necesară, ca măsură tranzitorie, o astfel de inițiativă legislativă pentru a repara erorile majore ale fiscului resimțite deja în piața (și nu pentru a fi iertați de o datorie care nu există) și totodată este necesară o clarificare definitivă în Codul Fiscal a regimului diurnelor astfel încât legislația în vigoare să nu mai fie interpretată abuziv, vreodată, în contradicție cu legislația europeană și pentru a nu mai dezavantaja în niciun fel competitivitatea în condiții de piață a transportatorilor români față de concurenții din Uniunea Europeană.

Sectorul transporturilor rutiere din România este reprezentat de 40.000 de companii care angajează peste 300.000 de persoane și care contribuie printr-un excedent de balanță comercială sectorial anual de peste 5 miliarde de euro la diminuarea dezechilibrelor economice din România.

Având în vedere ramificațiile pe orizontală a industriei transporturilor rutiere (industria auto, leasing, service-uri, consum, contribuții la buget etc), contribuția reală a sectorului
transporturilor din România depășește 10% din PIB în timp ce angajează aproape 8% din forța de muncă.



Citeste si