8 Martie 2022

A fost semnat primul contract pentru realizarea Magistralei M6, 1 Mai - Otopeni



Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru noua linie de metrou - Magistrala 6, pentru Lotul I, 1 Mai - Tokyo , a fost semnat cu Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS – Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS. Anunțul a fost făcut de Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Secțiunea cuprinsă între 1 Mai – Tokyo are un traseu de 6,6 kilometri și cuprinde 6 stații: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. Valoarea contractului este de 1,2 miliarde de lei, fără TVA.

Sursa Foto: Sorin Grindeanu/ Facebook

”Reiterez că metroul și trenul metropolitan reprezintă singura soluție pentru rezolvarea traficului în Regiunea București Ilfov, devenind coloana vertebrală a

infrastructurii de transport public, așa cum am stabilit și în PMUD”, a scris secretarul de stat, în postarea sa.

Sursa Foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/ Facebook

Pentru cel de-al doilea tronson, Tokyo - Aeroport Henri Coandă, au fost depuse trei oferte, toate din partea unor companii din Turcia. Este vorba despre proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA.

În ședința de Guvern din 2 octombrie 2021 a fost deblocat proiectul Magistralei M6, iar la data 19 octombrie 2021 a fost lansată licitația.

M6 este prima linie de transport public de mare capacitate, care face legătura între Nordul și Sudul Bucureștiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localitățile din Ilfov (Otopeni-București-Jilava).



Citeste si