16 Mai 2022

Nicușor Dan vrea 22 de troleibuze noi, prin PNRR: Investim în transportul modern și nepoluant



Nicușor Dan a depus cererea de finanțare pentru achiziția prin PNRR a 22 de troleibuze noi. Suma solicitată este de 11,2 milioane euro (fără TVA).

”În numele municipalității, am depus azi dimineață cererea de finanțare pentru achiziția prin PNRR a 22 de troleibuze noi. Suma pe care o solicităm e de 11,2 milioane euro (fără TVA), bani cu care vom cumpăra troleibuze moderne, cu autonomie extinsă (deci care pot funcționa și cu baterii pentru un număr de kilometri)”, a scris edilul, pe pagina sa de Facebook.

Proiectul are în vedere înnoirea parcului de troleibuze, care acum are o vechime medie de 18 ani și jumătate și care, tocmai din cauza vechimii, s-a redus în ultimii 5 ani cu aproape un sfert.

”Investim în transportul modern, nepoluant, pentru o mobilitate mai bună și confort sporit în București”, a mai notat Nicușor Dan.

ANPC, în vizită la STB

Anunțul vine după ce ANPC a vizitat parcul de vehicule STB și a oprit din circulație mai multe autobuze și troleibuze.

Comisarii CRPCR București-Ilfov au realizat, așadar, 15 acțiuni de control și recontrol prin care au verificat:

  • 514 autobuze, oprind temporar până la remedierea abaterilor constatate 61 dintre acestea
  • 75 troleibuze, oprind temporar până la remedierea abaterilor constatate 4 dintre acestea
  • 176 tramvaie, oprind temporar până la remedierea abaterilor constatate 18 dintre acestea.

Neregulile întâlnite în continuare la unele dintre mijoacele de transport în comun verificate au fost:

  • Neigienizarea corespunzătoare a multora dintre vehicule (resturi alimentare, praf în strat grosier, rugină în exces, geamuri neigienizate, sistem de ventilare plin de praf), aceasta, precum și lipirea linoleumului sau înfiletarea șuruburilor slăbite fiind realizate în timpul controlului, pentru ca mijloacele de trasport să poată ieși în traseu
  • Existența unui sistem de iluminat interior parțial funcțional,
  • Mai mult de 85 de tramvaie nu sunt dotate cu rampă de acces pentru persoane cu dizabilități
  • Utilizarea unor vehicule cu urme de uzură (elemente crăpate/lipsă, geamuri sparte, podea înfundată, șuruburi slăbite, linoleum dezlipit și îndoi, scaune deteriorate, unele cu tapițeria ruptă, uzată, neigienizată, îmbâcsită de praf, mânere lipsă, rupte, fără protecție, scaune cu structură din lemn exfoliată, podea cu aplicații suplimentare de linoleum, ceea ce prezintă pericol de împiedicare, geamuri cu inscripții (făcute de pasageri) cu marker permanent, care nu pot fi curățate, cu burdufe deterioarate neigienizate corespunzător, vandalizate interior/exterior (tip graffiti), barele de susținere având protecția de poliuretan ruptă)
  • Utilizarea, pentru igienizarea a unor materiale (cârpe, mopuri etc.) insalubre, a unor chiuvete pentru igienizarea materialelor cu rugină și praf în exces
  • Clădirea deteriorată, aflată într-o stare avansată de degradare (ex: bucăți de tavan lipsă, pereții și podeaua deteriorate, cu denivelări, căi de acces deteriorate etc.)
  • Lipsa informațiilor legate de traseu sau modalitatea de achiziție a călătoriei,
  • Neafișarea autorizărilor RAR.



Citeste si