1 Iunie 2022

Top 10 cele mai sigure mașini la testele de impact. Modelele asiatice, în topul clasamentului



În iulie, va intra în vigoare o nouă legislație privind siguranța vehiculelor. Astfel, frânarea automată de urgență (AEB), asistența la viteză și alte sisteme de siguranță vor deveni dotări obligatorii pentru toate mașinile noi. Euro NCAP își schimbă modalitățile de testare la fiecare doi ani pentru a încuraja producătorii să continue să îmbunătățească standardele de siguranță. Cea mai recentă actualizare, cea din 2020, a adus și cele mai mari schimbări la teste din ultimii zece ani. Acum doi ani a fost introdus un nou element de barieră mobil la testul de coliziune frontală. Aceasta a înlocuit testul de impact frontal care era folosit de la începutul programului, încă din 1997. Noul element nu numai că măsoară rănile probabile pentru pasageri, dar evaluează și ce riscuri de deformare prezintă structura mașinii pentru un alt vehiculul pe care îl lovește. Alte actualizări din 2020 au inclus un nou test de impact lateral (cu masă și greutate mai mare) pe partea pasagerului pentru a evalua mișcarea și rănirea ocupanților habitaclului, precum și noi scenarii pentru a testa sistemele frânării automate de urgență. Până acum, 62 de mașini au fost supuse noilor teste de siguranță mai stricte, scrie WhatCar.com Iată clasamentul celor mai sigure zece modele.

Locul 10. Volvo C40

C40 este cel mai nou SUV electric de la Volvo. Acesta are o linie a caroseriei în formă de coupe, un design la modă în prezent și o autonomie mai mare decât fratele său, Volvo XC40 Recharge. Cei de la EuroNCAP au apreciat capacitatea de reacție a tehnologiilor sale de asistență a șoferului, inclusiv AEB și avertizarea la părăsirea benzii de rulare, precum și protecția pasagerilor la impact lateral. (Foto/Shutterstock)

  • Protecție adulți 92%
  • Protecție copii 89%
  • Protecția pietonilor 70%
  • Asistența de urgență 89%
  • Scorul total Euro NCAP 340/400

Locul 9. Mercedes EQS

EQS este o limuzină electrică de lux, practic, alternativa la Mercedes Calsa S pentru cei care vor să fie șoferi eco. Are o autonomie de până la 800 de kilometri între încărcări. Euro NCAP i-a acordat cel mai mare scor pentru protecția ocupanților adulți dintre mașinile testate în 2021, la care s-a adăugat un rating foarte bun și pentru protecția copiilor. (Foto/Mercedes)

  • Protecție adulți 96%
  • Protecție copii 91%
  • Protecția pietonilor 76%
  • Asistența de urgență 80%
  • Scorul total Euro NCAP 343/400

Locul 8. Volkswagen ID.5

ID.5 este, în esență, fratele mai elegant al SUV-ul electric Volkswagen ID.4. Împart aceeași platformă tehnică, au un interior aproape identic și aceeași baterie, cea de 77kWh. Iar aceste asemănări continuă și la testul Euro NCAP, unde ambele mașini au obținut același scor. (Foto/Shutterstock)

  • Protecție adulți 93%
  • Protecție copii 89%
  • Protecția pietonilor 76%
  • Asistența de urgență 85%
  • Scorul total Euro NCAP 343/400

Locul 7. Volkswagen ID.4

ID.4 a fost al doilea model care s-a alăturat gamei de electrice de la Volkswagen, după modelul mai mic ID.3. Având un habitaclu mai mare, este mai practică pentru familii și a obținut rezultate mai bune decât fratele său la testele de impact. Pe lângă o structură robustă, care protejează bine atât ocupanții, cât și bateria, ID.4 vine cu o suită completă de airbag-uri, inclusiv unul între scaunele din față care atenuează rănile la impactul lateral. De asemenea, este echipat standard cu un sistem de avertizare a pericolelor. (Foto/Shutterstock)

  • Protecție adulți 93%
  • Protecție copii 89%
  • Protecția pietonilor 76%
  • Asistența de urgență 85%
  • Scorul total Euro NCAP 343/400

Locul 6. Mercedes C-Class

Mercedes C-Class este limuzina entry-level al mărcii germane, dar asta nu înseamnă că nu este suficient de sigură. Testele au evidențiat protecția excelentă a pietonilor oferită de „capota activă”, care se ridică automat pentru a crea un fel de „pernă” care îl protejează pe acesta să nu se rănească de părțile tari ale capotei și motorului. De asemenea, Clasa C a primit o observație specială pentru sistemul său opțional care „vorbește” cu alte mașini prin internet pentru a anticipa pericolele. (Foto/Shutterstock)

  • Protecție adulți 93%
  • Protecție copii 89%
  • Protecția pietonilor 80%
  • Asistența la urgență 82%
  • Scorul total Euro NCAP 344/400

Locul 5. Polestar 2

A doua mașină a lui Polestar este un hatchback electric, foarte rapid, cu un interior bine construit și o autonomie decentă. Pe lângă un rezultat bun la protecția adulților, mașina suedeză a obținut un scor impresionant ( 80%) la reducerea accidentelor cu răni grave pentru pietoni, datorită capotei sale special concepută, care este dotare standard. De asemenea, a fost lăudat și nivelul ridicat al sistemelor sale de siguranță activă și pentru faptul că le oferă proprietarilor posibilitatea de face actualizări de software la sistemele de siguranță. (Foto/Shutterstock)

  • Protecție adulți 93%
  • Protecție copii 89%
  • Protecția pietonilor 80%
  • Asistența de urgență 83%
  • Scorul total Euro NCAP 345/400

Locul 4. Genesis G80

Genesis G80, model al diviziei de lux a celor de la Hyundai, a obținut scoruri excelente la protecțiea adulților și copiilor. Valori aproape identice cu ale fratelui mai mare din gama SUV-urilor premium, GV80. Deși scorul său la categoria „Safety Assist” nu a fost la fel de bun, este mult mai bun la protejarea pietonilor, deoarece are o capotă activă care se ridică automat pentru a amortiza impactul cu aceștia. (Foto/Shutterstock)

  • Protecție adulți 91%
  • Protecție copii 87%
  • Protecția pietonilor 77%
  • Asistența de urgență 91%
  • Scorul total Euro NCAP 346/400

Locul 3. Nissan Qashqai

Qashqai a obținut un rating „Safety Assist” de 95%, care este egalat doar de Subaru Outback (testat în septembrie 2021). La achiziție, mijlocul gamei de echipare este cea mai înțeleaptă decizie, deoarece modelele mai ieftine (în special variantele de bază) sunt mai slab echipate, iar modelele de vârf sunt destul de scumpe. (Foto/Shutterstock)

  • Protecție adulți 91%
  • Protecție copii 91%
  • Protecția pietonilor 70%
  • Asistența de urgență 95%
  • Scorul total Euro NCAP 347/400

Locul 2. Lexus NX

Noul NX este primul Lexus care este disponibil ca hibrid plug-in și a meritat așteptarea, deoarece are un anume rafinament, o gamă bună pur electrică, emisii scăzute de CO2 și o un impozit anual foarte mic, atât ca mașină personala, dar cât și ca vehicul de flotă. Cum era de așteptat pentru marca premium a japonezilor de la Toyota, NX a performat foarte bine la absolut toate capitolele. (Foto/Shutterstock)

  • Protecție adulți 91%
  • Protecție copii 87%
  • Protecția pietonilor 83%
  • Asistența de urgență 91%
  • Scorul total Euro NCAP 352/400

Locul 1. Subaru Outback

Dacă sunteți în căutarea unor adevărate capabilități off road, dar și a unui comportament sportiv, pe orice vreme, alături de un interior practic și multă tehnologie de siguranță, Outback merită luat în considerare. Lista de opționale este lungă și bogată, iar aceasta include AEB, asistență pentru menținerea benzii de circulație, recunoașterea semnelor de trafic, monitorizarea punctului mort și un sistem de alertă de trafic din spate, care avertizează asupra obstacolelor atunci când dai cu spatele. Toate acestea l-au ajutat să obțină cel mai mare scor general Euro NCAP dintre mașinile evaluate de la introducerea celui mai recent regim de testare. (Foto/Shutterstock)

  • Protecție adulți 88%
  • Protecție copii 89%
  • Protecția pietonilor 84%
  • Asistențe de urgență 95%
  • Scorul total Euro NCAP 356/400



Citeste si