24 Februarie 2023

Întârzieri de câteva ore la trenurile internaționale care vin spre București. Care sunt rutele afectate



Urmare unor probleme pe rețetele OBB și MAV, trenurile internaționale sosesc cu întârzieri majore la destinație. În acest moment, trenul IR 347 Viena – Budapesta – București Nord, are o întârziere de peste 350 de minute, conform CFR Călători.

CFR Călători ține legătura permanent cu administrațiile vecine în vederea soluționării operative a problemelor de trafic.

Informații actualizate despre circulația trenurilor sunt disponibile la:
  • 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele webhttp://cfr.ro/index.php/component/content/article/2-uncategorised/4023-camere-web-2 din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul pe cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
  • la personalul nostru din staţii
Cristian Pistol, CNAIR: Toată infrastructura rutieră și feroviară din România respectă normele în vigoare

Tot ce se proiectează şi se execută în România în materie de autostrăzi, poduri şi căi ferate se face în conformitate cu normele şi normativele româneşti şi sunt calculate în funcţie de tipul investiţiei, al clădirii, unele dintre ele ajungând la un cutremur de proiectare de 9 grade pe scara Mercalli, a afirmat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, într-o conferinţă de presă, relatează Agerpres.

Întrebat ce norme tehnice de siguranţă la cutremur sunt prevăzute în contractele de autostrăzi, poduri şi căi ferate, Pistol a răspuns: "Tot ce se proiectează în România şi se execută se face conform normelor şi normativelor româneşti".

„Noi avem normativ de proiectare antiseismică, nu mergem şi nu permitem constructorilor să proiecteze şi să execute lucrări, chiar dacă ei provin din alte ţări, conform normelor lor. Deci, normativele care se aplică în România sunt cele româneşti, corelate cu normele europene. Proiectarea se face conform normativului P100. Ele se calculează în funcţie de tipul investiţiei, în funcţie de tipul clădirii, pe categorii, unele dintre ele ajungând la un cutremur de proiectare de 9 grade pe scara Mercalli. Aceasta este valoarea cutremurului de proiectare. Deci, normele sunt româneşti, sunt nişte norme bune, actualizate, ele au fost actualizate de-a lungul timpului de mai multe ori. Primele normative cu proiectare antiseismică serioasă în România au venit după cutremurul din 1977. Aşa că întotdeauna ele au fost îmbunătăţite şi, practic, dimensionarea structurilor s-a făcut din ce în ce mai bine", a adăugat el.



Citeste si