7 Septembrie 2023

Volkswagen va dezvolta mașini la foc automat. Cât de repede își propun germanii să facă un model de la zero



Volkswagen a anunțat, prin vocea șefului departamentului tehnic Kai Grunitz, că va reduce treptat timpul de dezvoltare necesar pentru un model nou. În prezent, Volkswagen alocă 54 de luni (patru ani și jumătate) pentru a dezvolta o mașină nouă, dar această perioadă va fi redusă la doar trei ani odată cu viitoarea generație de modele. Strategia este testată, în prezent, pe trei modele-pilot.

Deși Volkswagen a fost criticat recent pentru problemele de calitate ale unui model din gama 100% electrică ID, germanii consideră că pot să dezvolte o mașină total nouă în doar trei ani. Prin reducerea cu un an și jumătate a timpului alocat pentru dezvoltarea unui nou model, constructorul din Wolfsburg speră să facă față afluxului de mărci noi din China care ajung în Europa cu o gamă variată și bine cristalizată de modele electrice cu tehnologii avansate.

Recent, în cadrul IAA Mobility 2023, un alt oficial de rang înalt din lumea auto a spus că „fabricanții auto din China sunt cu o generație înaintea noastră”, sugerând că mărcile europene cu vechime trebuie să se miște rapid pentru a recupera decalajul dintre bătrânul continent și asiatici. Volkswagen, care și-a lansat primul EV din familia ID în urmă cu doar câțiva ani, pregătește lansarea celui mai mic automobil electric al său. Denumit ID.2all, acesta a fost deja dezvăluit în varianta concept, iar un model sportiv (ID.GTi) a fost prezentat publicului chiar în timpul Salonului de la Munchen (IAA Mobility 2023) din aceste zile.

Grunitz consideră că exemplul chinez poate fi urmat, iar asta înseamnă că ID.2all ar trebui să fie pe șosele în anul 2025. Primele schițe ale modelului au fost făcute în iarna trecută și Volkswagen spune că acest proces accelerat necesită noi instrumente de simulare și modificarea anumitor procese. Concret, prin maximizarea potențialului digital și a simulărilor pe calculator, Volkswagen crede că poate reduce numărul de teste de validare în condiții reale. De exemplu, testele de validare la temperaturi foarte scăzute vor putea fi făcute într-o singură iarnă în loc de trei, cum se întâmplă în prezent.

„Există și riscuri, în sensul că poți începe un proces de R&D pentru un produs nou și nu poți spune că ști clar unde vei ajunge, iar noi, la Volkswagen, avem în mod normal o rută clară de la care nu ne abatem, știm din start unde vrem să ajungem cu mașinile noastre”; a spus Grunitz, care a admis că „există riscuri în orice afacere, în orice domeniu, iar agilitatea mărcilor din China ne obligă și pe noi să răspundem”.

„Acestea este, în fond, provocarea”, a concluzionat inginerul. „Nu vrem să repetăm greșelile pe care le-am făcut cu Golf 8 și ID.3 [n.r.: care au fost dezvoltate într-un ciclu standard de 54 de luni și au fost criticate pentru mai multe probleme de calitate] care au avut mii de probleme pe care ni le-au semnalat clienții noștri. Trebuie să găsim metodele de a reduce perioada de dezvoltare fără să reducem și calitatea”, a adăugat acesta.



Citeste si