7 Decembrie 2023

Chinezii vor lansa în 2024 o mașină cu autonomie de 1.000 de kilometri care se încarcă în 5 minute



Unul dintre cei mai mari producători de baterii din lume, Contemporary Amperex Technology Limited (CATL), a prezentat noua generație a platformei sale pentru EV-uri cu pachete de baterii integrate în podea, după modelul „skateboard”. Cu o autonomie maximă posibilă de 1.000 de kilometri (621 de mile), noua arhitectură permite adăugarea a 300 de kilometri de autonomie în doar cinci minute, prin încărcare rapidă la curent continuu.

Noul șasiu modular al CATL, denumit CATL Integrated Intelligent Chassis (CIIC), este un adevărat pachet all-in-one. El include atât motoarele electrice, cât și bateriile, suspensiile, amortizoarele și alte componente asociate. Constructorul nu va dezvolta, însă, o mașină proprie pentru a folosi această platformă, ci a demarat un parteneriat cu Horzon Auto, companie ce vinde mașini electrice și sub brandul Neva Auto.

Car News China a scris că o nouă mașină dezvoltată de Horizon Auto ce are la bază CIIC va fi lansată în al treilea trimestru al anului viitor. Deja există prototipuri care sunt testate în China, iar cifrele de autonomie au fost obținute în urma acestor probe pe șosea. Nu se știe forma pe care o va lua noul model, dar presa internațională bănuiește că ar putea fi o variantă de serie a conceptului Eureka 03, un rival chinezesc pentru Tesla Model 3.

Autonomia de 1.000 de kilometri, care a fost adesea vehiculată ca fiind posibilă doar cu baterii de tip solid-state, a fost obținută cu un pachet de baterii ce oferă o eficiență de 75%. Chinezii au spus că autonomia reală scade cu aproximativ 20% de procente dacă temperatura ambientală este de sub -7 grade Celsius. Se știe, însă, că și temperaturile ridicate pot afecta autonomia unui EV, această problemă fiind semnalată de mai mulți posesori de mașini Tesla.

În prezent, pe piață nu există o mașină electrică cu o autonomie mai mare de 516 mile sau 830 de kilometri, iar acela este sedanul Lucid Air Grand Touring. Cifrele făcute publice de CATL au fost oferite chiar de șeful diviziei R&D a companiei chinezești, deci ele n-au fost verificate de jurnaliști sau alte organizații echidistante. Ceea ce mai trebuie spus este că platforma este modulară, însemnând că poate aborda diverse caroserii cu diverse ampatamente și lungimi totale. Ford a semnat deja un contract de 3,5 miliarde de dolari pentru a construi o fabrică CATL în Michigan, dar este puțin probabil ca mașinile ce ascund noua platformă „skateboard” să ajungă în Europa sau America de Nord curând.



Citeste si