25 Aprilie 2024

Cel mai popular Lamborghini devine hibrid. Urus SE are aproape 800 cai putere



Acesta nu este primul hibrid de băgat în priză pe care-l face Lamborghini, această onoare căzând pe umerii hypercar-ului Revuelto, dar italienii spun că ne aflăm în fața primului Super SUV cu tehnologie PHEV. Pe lângă premierele pe care le inventează departamentul de PR din Sant'Agata Bolognese, vorbim de un vehicul greu de peste 2,55 tone care dezvoltă 789 cai putere și 950 Nm, iar doar o parte e produsă de V8-ul de 4,0 litri twin-turbo.

Lamborghini a prezentat un Urus electrificat care ascunde motorul electric în carcasa transmisiei automate cu opt rapoarte. Acesta dezvoltă pe cont propriu 189 cai putere și 482 Nm, în timp ce motorul termic pune pe masă 612 cai putere și 800 Nm. În versiunea sa standard fără sistem hibrid, Urus oferă 641 cai putere și 850 Nm. Trebuie spus că modelul cu sistem PHEV nu oferă tot cuplul disponibil pe care-l dezvoltă sistemul.

Chiar și așa, performanțele sunt superioare unui Urus S: de la 0 la 100 km/h, Urus SE accelerează cu 0,1 secunde mai rapid (adică în 3,4 secunde), iar de la 0 la 200 km/h noul model are nevoie de 11,4 secunde, cu 1,1 secunde mai rapid decât „fratele” cu motor termic. Totuși, cel mai rapid Urus în cursa accelerației 0-100 km/h rămâne Urus Performante (3,3 secunde). Bateria de pe Urus SE este de 25,7 kWh, iar autonomia în modul pur electric este de aproximativ 60 de kilometri.

Dacă ar fi utilizat corect - adică în condițiile în care șoferul merge cât mai des în modul electric și ține mereu bateria încărcată - Urus SE ar putea avea emisii cu 80% mai mici decât modelul standard cu motor cu ardere internă. Viteza maximă în modul full-electric este de 130 km/h.

Din punct de vedere vizual, Urus SE are faruri cu o semnătură luminoasă diferită cu tehnologie Matrix LED, dar și un eleron în partea din spate. Apăsarea crește cu acest element aerodinamic cu 35%. Jantele standard sunt de 23 de inci și, la interior, bordul este dominat de două ecrane de 12,3 inci. Șoferul poate alege din patru moduri de rulare noi: EV Drive, Hybrid, Performance și Recharge, pe lângă modurile standard Strada, Sport, Corsa, Neve, Sabbia și Terra.

Lamborghini a confirmat deja că viitorul Urus, care va fi lansat în 2029, va avea exclusiv propulsie electrică, deci acesta este ultimul model cu propulsie tradițională. De asemenea, italienii au declarat că înlocuitorul supercar-ului Huracan nu va mai avea un motor V10, iar mulți spun că Lamborghini ar putea opta pentru un V8 hibrid.



Citeste si