21 Ianuarie 2008

Numarul de Loganuri care ar putea necesita interventii la caroserie este mic



Numarul de automobilele Logan fabricate in uzina Dacia de la Mioveni, pentru care vor fi necesare operatiuni de service la caroserie, va fi mult mai mic decat numarul masinilor vandute.

„Nu ne putem da seama la cate dintre automobile va fi necesara interventia. Noi le vom controla preventiv pe toate, stiind ca probabilitatea sa gasim masini care sa necesite interventie este foarte mica”, au spus, potrivit NewsIn, oficialii Dacia, care au precizat ca toate costurile privind remedierea eventualelor probleme vor fi suportate de catre constructor.

In urma unor controale de rutina, Dacia a constatat, in cateva cazuri, prezenta unor puncte de oxidare in pasajele rotilor din spate ale anumitor vehicule Logan berlina, fabricate incepand cu 2004 si pana la sfarsitul anului 2006. Aceste puncte de oxidare localizate sunt legate de patrunderea apei prin pasajele rotilor spate ca urmare a unor operatiuni imperfect realizate in cursul procesului de fabricatie (aplicarea de mastic si/sau pozitionarea unui obturator).

"Actiunile corective au fost deja aplicate in uzina pentru asigurarea celei mai bune calitati de fabricatie, mai ales in momentul aplicarii de mastic, operatiune care necesita dexteritate", a anuntat joi Dacia.

Constructorul roman va trimite scrisori tuturor celor peste 200.000 de posesori de Logan din tara, in vederea rezolvarii problemei legate de protectia anticoroziune, aceasta insemnand inspectia masinilor, precum si repararea lor, daca este cazul, dupa cum este prevazut in carnetul de intretinere si in garantia anticoroziune de sase ani.

Oficialii Dacia au explicat ca verificarea anuntata se numeste „operatiune de service” si nu o rechemare in fabrica. „Nu se recheama nicio masina (…) Rechemarea masinilor in fabrica se face numai atunci cand se constata probleme legate de securitatea masinii, cum ar fi franele, directia, transmisia, airbag-uri”, au spus sursele citate.

De asemenea, automobilele Logan fabricate in uzina Renault din Rusia, incepand din 2005 si pana la sfarsitul anului 2006, care totalizeaza circa 61.000 de unitati, vor fi verificate printr-un procedeu similar cu cel anuntat de Dacia in Romania.



Citeste si