12 Mai 2009

Germania, incapabila sa salveze toate locurile de munca ale angajatilor Opel



Ministrul german al economiei a anuntat ca guvernul nu isi permite sa cheltuiasca suma necesara pentru salvarea fiecarui loc de munca din cadrul companiei auto Opel, aflata in dificultate financiara.
In timp ce grupul auto Fiat continua discutiile pentru cumpararea Opel de la General Motors (GM), producatorul italian a avertizat deja ca una dintre fabricile Opel din Germania ar urma sa fie inchisa. Fiat are nevoie de garantarea imprumuturilor de catre oficialii de la Berlin pentru incheierea afacerii, potrivit NewsIn.

Karl-Theodor zu Guttenberg, ministrul economiei, a declarat pentru revista germana Der Spiegel ca guvernul "are obligatia de a folosi in mod responsabil banii contribuabililor".

Acesta a adaugat ca este interesat in continuare de oferta Fiat si de interesul mai scazut al producatorului canadian de piese auto, Magna.
GM are ca termen limita 1 iunie pentru restructurare, sau va trebui sa intre sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare. In timp ce acest lucru ii va permite sa continue operatiunile, avand in acelasi timp protectie fata de creditorii sai, vanzarea Opel si a filialei britanice, Vauxhall, catre Fiat ar putea intampina dificultati.

Opel are 26.000 de angajati in Germania, aproape jumatate din forta de lucru din Europa a grupului GM Europe.

Seful sindicatului de la Opel, Klaus Franz, a spus recent ca planul Fiat de a unifica afacerea sa auto cu cea a General Motors Europa si cu Chrysler ar putea determina pierderea a 10.000 de locuri de munca in Europa.

Franz a spus ca seful producatorului auto italian, Sergio Marchionne, a declarat in cadrul unei intalniri ca prevede inchiderea fabricii de motoare a Opel de la Kaiserlautern si alte uzine Fiat/Opel din Anglia si Italia.

Marchionne, vrea ca cel mai mare grup industrial din Italia sa separe operatiunile Fiat Auto de celelalte divizii si sa le fuzioneze cu Opel / Vauxhall, Saab si alte operatiuni europene ale General Motors, precum si cu pachetul detinut in cadrul Chrysler.

Scopul este formarea unei companii cu venituri de circa 80 miliarde euro si cu vanzari de 6-7 milioane vehicule pe an, pe locul doi dupa Toyota, depasind Renault / Nissan, Ford Motor, sau chiar General Motors, si situandu-se aproape de Volkswagen.



Citeste si