13 August 2010

Bosch intra pe piata bicicletelor electrice din 2011



Bosch, unul din cei mai importanti producatori in industria tehnicii pentru autovehicule, va dezvolta sisteme electrice de propulsie pentru bicicletele E-Bike din 2011.

In septembrie 2010, in cadrul Targului de biciclete „Eurobike” din Friedrichshafen, Germania, Bosch va prezenta primele biciclete E-Bike cu sistem de propulsie dezvoltat de Bosch.

In cadrul fabricii din Reutlingen a fost creat un sector de activitate separat. Elementul principal al acestui nou sistem destinat bicicletelor E-Bike este „Drive Unit”, blocul de actionare prevazut cu un motor electric, unitate de comanda si senzori.

Energia electrica – combustibilul unui vehicul E-Bike – este asigurata de acumulatorii inclusi in setul de livrare. Incarcatorul poate fi conectat la o priza electrica menajera si inlocuieste pompa de carburant, iar computerul de bord asigura functiile bicicletei. Noul sistem de propulsie este furnizat producatorilor exclusiv pentru modelele noi de biciclete.

Noile biciclete electrice moderne nu au nimic in comun cu „bicicletele cu motoare auxiliare” din trecut. Bicicletele E-Bike cu sistemul de propulsie electric apeleaza la puterea motorului numai atunci cand forta musculara este exercitata.

Sistemul dozeaza automat puterea motorului in functie de solicitarea utilizatorului, intervenind mai mult in cazul urcarii in rampa, decat la deplasarea pe un teren plan. Setarile alese de utilizator ofera un sprijin adecvat pentru fiecare situatie in parte. In functie de gradul de sustinere acordat utilizatorului, un acumulator incarcat poate asigura o autonomie de 35 de kilometri, in conditiile unui nivel maxim de asistenta.

Cand biciclistul nu are nevoie de prea mult ajutor, se poate atinge o autonomie de pana la 80 de kilometri.
Sistemul de propulsie dezvoltat de Bosch actioneaza pana la o viteza maxima de 25 de kilometri pe ora, dupa care utilizatorul bicicletei E-Bike trebuie sa actioneze singur pedalele. Motivul: numai in acest fel un vehicul E-Bike poate fi considerat, din punct de vedere al legislatiei rutiere, o bicicleta si poate fi folosit fara obligatia de a purta casca, numar de inmatriculare si de a incheia o asigurare obligatorie.

In cadrul conceptului gandit de Bosch, blocul de actionare „Drive Unit” este prevazut pentru montarea in partea centrala a cadrului. In acest loc, greutatea lui are cea mai mica influenta si poate avea un efect pozitiv in timpul deplasarii.

Grupul Bosch este, la nivel international, cel mai important producator in industria tehnicii pentru autovehicule, a tehnicii industriale, a bunurilor de consum si tehnicii pentru cladiri.

Concernul a fost infiintat la Stuttgart in 1886 de catre Robert Bosch (1861 - 1942) sub numele de „Atelier de mecanicǎ fina si electrotehnica”. Capitalui social al Robert Bosch GmbH este detinut in proportie de 92% de catre Fundatia Robert Bosch. Functiile de conducere ale grupului sunt indeplinite de Robert Bosch Industrietreuhand KG, care detine si majoritatea voturilor. Cealalta parte este detinuta de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.



Citeste si